ליצמן: "גפני לא מדבר עם כחלון, הוא רק מאיים עליו"

    "אני לא מבין למה הוא כועס עלי, אני לא רוצה לפתוח את הפה כרגע על תקציב הישיבות, עם כל הכבוד, יותר אני לא רוצה להסביר, הסברתי הרבה יותר ממה שרציתי, אבל פעם אחת צריך לסדר את הדברים"
    דוד לזר 5 Comment on ליצמן: "גפני לא מדבר עם כחלון, הוא רק מאיים עליו"

    מתיחות ב'יהדות התורה' • שר הבריאות יעקב ליצמן משיב הבוקר אש ב'קול חי' ותוקף את עמיתו יו"ר ועדת הכספים משה גפני • "הוא מעדכן אותי לפני שהוא מאיים על שר האוצר?" • וגם: למה גפני לא מדבר עם כחלון?

    "אני לא מבין למה הוא כועס עלי, אני לא רוצה לפתוח את הפה כרגע על תקציב הישיבות, עם כל הכבוד, יותר אני לא רוצה להסביר, הסברתי הרבה יותר ממה שרציתי, אבל פעם אחת צריך לסדר את הדברים"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתיחות בין בכירי 'יהדות התורה': שר הבריאות יעקב ליצמן משיב הבוקר (חמישי) אש ב'קול חי' ותוקף את עמיתו יו"ר ועדת הכספים משה גפני.

    ליצמן התייחס ב'מהדורת הבוקר' עם מרדכי לביא לישיבת הסיעה האחרונה שהתקיימה באופן טעון ביותר, לאחר שליצמן נפנף ברפורמת הביטוח הסיעודי ואיים שאם הרפורמה לא תתקבל הרי שעל סיעתו לפרוש מהממשלה. הטיעון שלו היה: הרפורמה סוכמה ונחתמה בהסכם הקואליציוני.

    גפני שלא אהב את הדברים תקף את ליצמן ואמר כי למרות "שזה נושא חשוב ואני מסכים לעזור במערכה מול האוצר, אבל לא אסכים שיכתיבו לנו לחולל משבר ולפרוש מהקואליציה. אנחנו לא מרגישים מחויבות להסתכסך בגלל התנהלות של אחרים", עקץ את ליצמן.

    ליצמן לא נשאר חייב והשיב הבוקר לגפני ב'קול חי', "על רפורמת הביטוח הסיעודי צריך ללכת למשבר, זה כתוב בהסכם הקואליציוני, גם גפני חתום על זה. קשה לי להאמין שגפני לא מקיים את מה שהוא שחותם, גפני אמר שאפנה לסגן השר איציק כהן?, אין בעיה, אפנה אליו, אפנה גם לשר האוצר וגם לראש הממשלה, אפנה לכולם, וכל מי שחתום על ההסכם איתי יקיים אותו, לא משנה מי זה, גפני או נתניהו".

    כאן עבר ליצמן למתקפה חמורה: "גפני שאל אותי למה לא הודעתי לו קודם, לא ידעתי שאני אמור לעדכן אותו על דברים שחתומים, כשהוא מאיים על שר האוצר הוא מעדכן אותי?, מעולם הוא לא דיווח לאף אחד, זו פעם ראשונה שאני שומע שאני צריך להתייעץ איתו על ההסכם הקואליציוני, הרי בלי שאני אתמוך לא יהיה תקציב", איים ליצמן.

    הוא חידד את דבריו: "מה שחתום צריך לקיים, גפני לא יכול לבוא אלי ככה, פעם הוא שאל אותי לפני שהוא מאיים על שר האוצר?. הוא מאיים כל הזמן על שר האוצר, הוא רק מאיים עליו, תשאל אותו למה הוא לא מדבר איתו תקופה", תקף ליצמן.

    "אני שואל אותו, אם אתה חבר סיעה למה אתה לא מדווח לכולם לפני שאתה מאיים, למה אתה רב עם שר האוצר?", הוסיף.

    "אני לא מבין למה הוא כועס עלי, אני לא רוצה לפתוח את הפה כרגע על תקציב הישיבות, עם כל הכבוד, יותר אני לא רוצה להסביר, הסברתי הרבה יותר ממה שרציתי, אבל פעם אחת צריך לסדר את הדברים".

    לבסוף הבהיר ליצמן כי " הבעלי בתים שלנו זה מועצת גדולי התורה, זה לא ענין של יחסים שלי ושל גפני, אין שום פילוג יש סיעה, בסוף גדולי ישראל מחליטים".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      סוף סוף הוא נזכר לומר לגפני את האמת בשידור, נמאס כבר מהמריבות שיוצר גפני חדשים לבקרים.

    2. 4

      מוסדות המוכש"ר יחד עם כלל מוסדות החינוך החרדי בארץ הקודש
      משגרים בזאת זר פרחים לרב ליצמן שליט"א והרב גפני שליט"א
      על השיתוף הפעולה הפורה לרווחת חינות ילדי ישראל החרדים…

    3. 3

      ליצמן חבל עליך. אתה היית פופולרי בתקופה אחרונה בזכות היותך ממלכתי כלפי פנים וכלפי חוץ. כאשר הנך מוריד את הכפפות ומתעסק בבוץ הנך מתלכלך. יהיה לך קשה להתנקות אחר כך. ולא משנה אם אתה צודק או לא. לגופו של עניין, אנו באמת לא מבינים, האם עיקר שליחתך לכנסת היא נושא הפנסיה או הנושאים: השבת, הרפורמים, עצמאות החינוך החרדי? אנחנו יהדות התורה והפנסיה?

      1. יהדות הבריאות הקנביס והפנסיה

    4. 2

      ומה ליצמן כעת עושה? הוא לא מאיים על שר האוצר בפרישה מהקואליציה?
      אלא מה, לכל אחד וסדרי העדיפויות שלו,] אצל ליצמן יש דברים יותר חשובים מחינוך
      לכן לשיטתו על ביטוח סעודי מפרקים קואליציה, ועל אי כיבוד ההסכמים
      בנוגע לתקצוב ופגיעה בעצמאות המוכש"ר והפטור לא!!!