תיעוד בלעדי • איצ'ה מאיר הלפגוט מסתנן למסגד במסווה של מואזין

    בעל 'המשקפיים' 25 Comment on תיעוד בלעדי • איצ'ה מאיר הלפגוט מסתנן למסגד במסווה של מואזין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ענן עשן סמיך ערפל את מרתף ביתו של בעל 'המשקפיים'. עיגולי עשן מדויקים היתמרו מעל סיגרים משובחים, והכתימו בצלליותיהם את הבוהק של בקבוקי הברנדי הצרפתי המרוקנים.

    כובד ראש ואוירת רצינות תהומית אפפה את כל הנוכחים בישיבות הצפופות והסודיות. טובי המוחות סערו, ידידים מכל התקופות גויסו, וצוותות אסטרטגים ובעלי אי קיו הגבוה מ- 158 ניסו לפענח את האתגר הגדול של ה- מאה 21.

    זה אולי נראה לכם כמו עוד תיאור ססגוני של העיתונאי בן כספית על המתרחש בבור המטכ"ל בתקופת כהונתו של אהוד ברק, אלא שאנחנו עוסקים בדברים הרי גורל מסוג אחר לחלוטין. ובכן: האם כדאי להחליף את תמונת 'המשקפיים' שעיטרה את המדור מיום היווסדו?

    בין קבוצת התומכים בהישארות המותג וההיצמדות לפרימיטיביות החיננית, לבין אסכולת המתנגדים שטענו לביזיון ולחילול המדור המשובח, ניטש ויכוח דרמטי, בו אפילו אתם נטלתם חלק מעת לעת, דרך הטוקבקים, שזו הזדמנות מצוינת לגלות כי אנו שואבים מהם משוב, ביקורת ומחמאות.

    והנה, עיניכם הרואות, ביום טו תמוז ה' תשע"ו לבריאת העולם, הוכרע הויכוח המר, ובפניכם מוצג לשם, לתהילה ולתפארת, בבואת דמותו של בעל 'המשקפיים', במכחולו של אמן הקריקטורות אהרן זאב ברנשטיין.

    למקרה שאתם סקרנים להבין את התהליך, לפצח את פשר הדמות, ולעמוד על משמעויות נסתרות וגלויות, סורו נא אל הכתבה שהוקדשה במיוחד לנושא זה:

    הקריקטוריסט של המבשר מציג את הלוגו החדש של "המשקפיים"

    ולאחר הבטחה כה גדולה ודיבורים כה גבוהים, הבה נצא לדרך, לתור בין משעולי הברנז'ה ולאתר רגעים נאים המשיבים דעתו של סקרן ומעלים חיוך בפני הקורא.

    זה ללא ספק היה השבוע של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. אחרי שחיתן את בתו בשעה טובה בחתונת ענקית ונוצצת, זכה מדי ערב לחגוג את שבע הברכות בהשתתפות אורחים רמי מעלה וגבוהי דרג.

    ערב השיא נרשם בליל שלישי במסעדת 'האיטלקיה' בעיר, בהשתתפות השרים דרעי וליצמן, רב הכותל שמואל רבינוביץ. מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין, אנשי התקשורת: בצלאל קאהן, זליג אורלנסקי, משה פרוש, אברהם דב גרינבוים, יעקב רייניץ, אריאל דרעי, אבי גרינצייג, עקיבא וייס, נועם זיגמן, שלומי גיל, איתי גדסי ואריה ארליך.

    מפגן הכוח המרשים היווה הזדמנות מצוינת לראש העיר להפגין את כישורי השירה המופלאים בהם ניחן, כשהפעם הצטרף לעזרתו נכדו המתוק לדואט ממיס לב.

    הוא אמנם עדיין לא הוכיח יכולות ווקאליות, אבל זה לא אומר שהוא לא עושה שימוש מאסיבי בגרונו ובמיתרי קולו לצורך שיחות אינטנסיביות עם כל גורם ובוחש בגבולות סיקורו. כזה הוא הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי, ידו בכל, נמצא בו זמנית בכל אירוע, ומלהטט בקצב מסחרר בין מהדורות האקטואליה לחשיפות באתר.

    11

    ורגע אחרי שגדסי כובד בברכה, עבר הגביע למנכ"ל 'יתד נאמן' זעליג אורלינסקי, שגילה סממני דבקות חסידיים.

    ויהי אך סיימה הברנז'ה לחגוג עם אבוטבול, ותארוז פקלאותיה, ותרד בני ברקה, ותחגוג בלילה שלאחרי שבע הברכות את חתונת בנו של מנכ"ל אל המעיין משה אילוז, שנערכה באולמי קונקורד.

    'המשקפיים' צפו בשדרן 'קול חי' יואב דילאון שצפה ברולי דיקמן שצפה באריה דרעי שצפה במצלמה.

    דרעי חתונה

    חתונת בנו של מנהל הפעילות ב'חברים לרפואה' איציק לבל נערכה השבוע בהדר דימול, וקיבצה גלריה נאה של מפורסמים. הרב הראשי הגר"ד לאו סידר קידושין, ואת במת המוזיקה חרכו אריק דביר, ישי לפידות, וילד הפלא נתי פוקס.

    מכל סרטוני הריקודים שהחברים הציפו בהם את הרשת, 'המשקפיים' מעדיפים להתמקד בחלת האלוקים הקטנה, אה, בעצם הגדולה, שהחזיקו איש זק"א יהודה משי זהב, מפקח הכשרות המפורסם קובי גינזבורג, מפקד יחידת הג'יפים והצוללנים של זק"א חיים אוטמזגין, ואנשי 'קול חי' ישי לפידות ובנצי ליזרוביץ.

    ליזרוביץ לבל

    2016-07-20-PHOTO-00000150

    באירוע הצדעה למתנדבי עזר מציון שנערך במרכז הכנסים – מרכז וואהל רמת אילן, נצפו מגיש 'המהדורה המרכזית' אבי מימרן, יואל סילבר מ- JDN, ראש עיריית בני ברק חנוך זיברט, ומנהל קשרי קהילה מכבי צפון משה חרש.

    זיברט ועוד

    ויש כאלו שלא מחפשים אירוע נוצץ בכדי לקיים מפגש חברתי. מוטק'ה בלוי, יוסי דייטש וקובי רוזנשטיין נצפו משוטטים בערי יהודה ובחוצות ירושלים.

    רוזנשטיין דייטש בלוי

    בכירי עיתון 'המבשר' התארחו במשרדי לע"מ – לשכת עיתונות ממשלתית, ליום עיון בנושא האתיקה המקצועית בעיתונות. בפני המשתתפים הופיעו בין היתר דובר צה"ל לשעבר תא"ל במיל' הד"ר אפרים לפיד, המשמש יושב ראש ועדת האתיקה בלע"מ וכן מנהל לשכת העיתונות הממשלתית מר ניצן חן.

    המבשר לעמ

    המדור הולך ונעשה רציני מרגע לרגע, וזה בדיוק הזמן לצאת, לאוורר את נפשנו ונשמתנו, ולהתענג על מעט חופש.

    החזן חיים אדלר נופש בימים אלו בעיירת מורזין האלפינית, במסגרת רוגע נופש כהלכה של מיודענו יוסי גרז. וירא החזן את הנוף, ויבט השמימה, ויפן אל הרי המון בלאן, ויפצח פיו בשירת 'ההרים רקדו כאלים'.

    ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי מסתפק בחופש צנוע במלון ניר עציון.

    לופליאנסקי

    תהפוכות העולם התוכפות, כמעט ומשכיחים אירועים שהיה ראוי לזכרם לזמן רב. רק שבועיים חלפו מהפיגוע האכזרי בו דרסה משאית עשרות אנשים, נשים וילדים בניס הצרפתית, אך הותירה לשלל את נפשו של זמר חסידי אהוב.

    מסתבר שנמואל הרוש שהה שבוע לפני, בדיוק באותו המקום בו אירע הפיגוע, דבר שגרם לו להעלות את התמונה ולהשתאות על נפלאות מסובב המסיבות.

    נמואל הרוש ניס

    ובנימה רצינית יותר: ראשוני האדמו"רים החלו לצאת את ישראל למקומות הנופש שלהם ברחבי אירופה, שם הם מקדישים את זמנם הפנוי ללימוד תורה ביתר שאת. האדמו"ר מתולדות אהרן שוהה בימים אלו בלונדון בביתו של הנגיד יצחק שטרן, ותועד כשהוא רוכן שעות ארוכות על גמרא.

    תולדות אהרן

    האדמו"ר מויז'ניץ יצא לכיוון שוויץ, ל"נאות דשא" שימשכו עד לחגים, כאשר מקום שהותו הופך למוקד עליה לרגל ליהודי אירופה, עשירי העולם היהודי וכל חפצי רגעי התעלות בתנאים משופרים.

    את עלייתו למטוס בשדה התעופה בן גוריון ליווה העסקן החיפאי איציק אבוביץ.

    ויז'ניץ

    רגע אחרי שסיים סבב הופעות מוצלח (לא באמת בדקנו) בישראל, התמקם הזמר יעקב שוואקי בביתו שבניו ג'רזי, ונערך לקבל את פני האורח הדגול מישראל, הלא הוא כבוד הראשל"צ הגר"י יוסף.

    כך שוואקי מקבל את פני הראשל"צ בטקס המרכזי:

    ועל בימת הכבוד של אותו אירוע נכח הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, שכפי הזכור לקוראי המדור הנאמנים, שוהה בימים אלה בארצות הברית.

    מצגר מקבל פני הראשלצ

    את הבשורה על דחיית פתיחת תאגיד השידור הציבורי לשנת 2018 – צעד שמותיר את מקום עבודתו המיועד לוט בערפל – קיבל העיתונאי יאיר שרקי בפריז בירת צרפת.

    יאיר שרקי

    עומס הסיקור העיתונאי של כתב ופרשן ערוץ 10 אור הלר, שדילג בין צרפת לטורקיה, הביא אותו לקחת ברצינות את הפצרותיו של כתב הערוץ לענייני ערבים ואיש יקר שמצא מסילות לאביו שבשמים, הלא הוא צבי יחזקאלי, שהציע לו לשמור שבת.

    בערוץ 20 חגו את חג הגאולה (י"ב וי"ג בתמוז הם ימי "חג הגאולה" שבו שוחרר רבי יוסף יצחק שניאורסאהן זצ"ל, הרבי השישי בשושלת אדמו"רי חב"ד, ממאסרו ב"עוון" החזקת והפצת הדת ברחבי ברית המועצות", גוגל) במשדר מיוחד עם אסירי ציון, שליחי חב"ד ממקומות קרובים ונידחים, הזמרים נמואל הרוש, מנדי ג'רופי ואייל טוויטו, ובהנחיית ישי לפידות.

    נמואל ישי לפידות

    ובחזרה לערוץ 10: ירון לונדון מארח את עיתונאי 'כיכר השבת' ישראל כהן, ומתאים את פרצופו למושאי הסיקור, הלא היא החסידות הגורסת כי מילי דשטותא זה דבר גדול.

    כהן ירון לונדון

    שני אירועים מוזיקליים, נערכו ערב אחר ערב על פסגות הר הזיתים, בהפקת מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים. זכרו של יוסל'ה רוזנבלט והילולת האור החיים הקדוש הם עילה מצוינת לחיזוק האחיזה היהודית במזרח ירושלים, וההמונים אכן נהרו ונהנו מהפקה משובחת.

    בחדר החזרות, ורגע לפני שגדול החזנים איצ'ה מאיר הלפגוט עלה לבמה, חשף החזן רגעים דרמטיים מעברו הישיבתי. מסתבר שהחזן הנכבד מתהדר אף ברוח שובבות, וכיהן בעברו כמואזין מתחיל במסגד שבמבנה מערת המכפלה בחברון.

    יש לכם כאן גם טעימה מיכולותיו בקריאת וואללה אככבר, אבל תאמינו לנו, הצלילים שלא נקלטו בסרטון, מדויקים, מרטיטים, ובאופן כללי, גדולים מהחיים.

    והחזן דובהל'ה הלר שהפליא אף הוא בקולו בקונצרט האמור ולדעת רבים אף גנב את ההצגה, שחרר לחץ אחרי ההופעה, ופתח שולחן בגריל בר אל תוך השעות הקטנות של הלילה, בלווי שירה, דברי תורה ודיבוק חברים. בנוכחים: הרב שמואל הרמן (יד ימינו של ג'יי שוטנשטין בארץ), מוטי אברמוביץ, צביקה כהן, עזרא וייצמן, אבי גרינצייג, יוסי ברגר וחיים עובדיה.

    ובערב שאחרי, במופע 'שבחי ירושלים' שנערך בגרסה מזרחית עם חיים ישראל ויניב בן משיח, נצפה אורח מפתיע, הלא הוא איש ירושלים ישראל גליס.

    'המשקפיים' תוהים האם הרב גליס התבלבל בין הימים, או שהטעם המוזיקלי שלו מפתיע בדיוק כמו דעותיו המאירות המתפרסמות מעל גבי במה זו מעת לעת.

    הופעה

    מפשוטי העם ועד אנשי עסקים, כולם התקבצו בוילה של רב הקהילה ב'צהלה' הרב חיים הורביץ, לערב שכולו חיזוק לרפואת אחד מחברי הקבוצה יאיר בן אסתר דימנטמן.

    על המקרופון מתחילת הערב ועד סופו הופקדו חונה דייטש, מאיר גרין, השיליצים ועוד. לצערם של הנוכחים הערב היה חייב להיקטע באמצע כי בעל הבית היה חייב לרוץ למהר לתכניתו ברדיו 'קול חי' שמתחילה בדיוק בחצות.

    ולא תאמינו איזה טרמפ מצא חונה בדרך לאירוע:

    איש התקשורת נתן משיח המכונה נתן משי הכניס את בנו אהרון בבריתו של אאע"ה והחברים כמובן התייצבו. גם הצמד שלו מני קרויס שנישא לא מזמן נלכד בעדשה מצית סיגריה בהתרגשות בלתי מוסתרת לרגל המאורע.

    מחלב קרויס

    לאחר דרמה חובקת יבשות אותה סיקרנו שבוע שעבר, במהלכה חגג המאסטרו יהודה גלילי את השלום זוכר לבנו הנולד בעיירת דאבוס שבשוייץ, זכה גלילי להכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו, כאן בארץ הקודש, ובמחיצת החברים שהגיעו בהתראה קצרה.

    ברית גלילי

    ולאחר שמבנה הישיבה שלהם פונה, מצאו תלמידי ישיבת 'מתחברים' בית זמני בלשכת סיעת ש"ס בכנסת, שם התארחו על ידי חבר הכנסת יגאל גואטה.

    מתחברים

    המפיק שאהבנו ואיש 'קול חי' דוד קליגר היה בדרכו לירושלים, והשתרך בפקקים בכביש 1 כשלפתע הוא שומע צפירה. הוא מסתובב אחורה וקולט את מר 'בן עולם הבא' הזמר והחזן ישראל אדלר.

    לא הועילו צפירות הנהגים ועצבנות העוברים והשבים – השניים הצליחו להפיק סלפי משותף.

    קליגר

    אגב, אותו קליגר נתפס בחוצות בני ברק כשהוא מחזיק 2 זרי פרחים. 'המשקפיים' הוגיעו את מוחם בניסיון להבין את כפל הזרים ולא עלתה בידם.

    דוד קליגר

    בליל אמש חגג מלך הקומזיצים פיני איינהורן יום הולדת 28 בהשתתפות חברים לתעשייה ואורחים נוספים. את מסיבת ההפתעה ארגן לו חברו הטוב נחמן בוימל שפינק אותנו גם בוידאו בו נצפה ליפא שמעלצר שולח ברכתו לחתן יום ההולדת.

    והחברים שבקהל איחלו לפיני מזל טוב בשאגות מקפיאות דם ובמלוא העצמה והכ"ח:

    מקהלת 'יחד' של החזן דב פרידמן שבתה במלון לאונרדו פלאז'ה בירושלים, לרגל שמחת בר מצווה לאחד מגדולי אילי ההון היהודיים בגולה. המפיק ואיש היח"צ מוטי זילברברג היה נראה מרוצה לגמרי מהטאלנטים המיוצגים על ידו.

    מקהלת יחד

    טכנאי 'קול חי' המסור רועי קנטן חגג אף הוא יום הולדת השבוע, וכמסורת משפחת הרדיו, החברים עטפו אותו באהבה, איחולים, הפתעות ומתנות.

    יומולדת רועי

    זר כי היה עובר מתחת לאולפני קול חי, ודאי היה שמח לדעת על מה משוחחים הקלידן הצעיר בני לאופר והשדרן הבכיר מנחם טוקר. אבל רק חדות העין של 'המשקפיים' הבחינו כי האבא מוישה לאופר משוחח מאחור בטלפון ארוכות.

    רחוב

    השבוע התבשר עם ישראל על יציאתו לדרך של פרויקט הרכבת למירון. ראשון המברכים היה איש מירון ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שמיהר לשגר לעיתונות מילות מחמאה דביקות לשר התחבורה, תוך כדי ניכוס הרעיון לעצמו.

    ומי יודע, אולי יבוא יום והנסיעה למירון באוטובוסים תיראה כמו זיכרון ישן של תקופה פרימיטבית, המקבילה של הסוס והעגלה בתקופת המעבר בין עולם ישן לבין עידן הפוקימן.

    אך עד אז, ממשיך מוזס להתעסק בהווה, ואירח השבוע בלשכתו את יו"ר מזכירות אגד והיועץ החרדי אריה פרנקל לדון בנושאי התחבורה במגזר.

    מוזס אגד

    לא באוטובוס, ולא ברכבת, כי אם ברכבו הפרטי, עשה השדרן דוד חכם את כל הדרך לציונו של התנא האלוקי במירון.

    דוד חכם במירון

    הסוף שבוע שלכם לא יהיה שלם, אם לא תתוודעו להילולה הססגונית שערך השבוע בנתיבות הכוכב העולה בסצנת הבאבות, הלא הוא 'רב המנהרות'. מאיש נמל אשדוד אלון חסן ועד הזמר רון שובל, דרך כניסה באאודי מרשימה ומכירת תשמישי קדושה – זה כל מה שאתם צריכים בשביל להחכים וליהנות.

    עם אאודי ואלון חסן: 'רב המנהרות' נכנס לסצנת ההילולות בנתיבות

    קרב רגע הפרידה, והמדור מבטיח לא לאכזב, ולשלוח אתכם חזרה לענייניכם הבוערים מלווים בחיוך רחב. הנה אבא טורצקי נותן חיקוי מושלם וחד פעמי של סגן השר מאיר פרוש. שבת שמחה גם לכם.



    25 תגובות

    מיין תגובות
    1. 25

      ואוו החיקוי של פורוש קטלני

      1. לגמריייייייייייייייייייייייייייייי!!
        הוא אלוף!

    2. 23

      אהבתי את הלוגו החדש!!!!!! מוכשר הקריקטוריסט הזה אגב, מדור פצצה!!!!! אין מילים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. הבנו שאת/ה נורא אוהב/ת את המדור,
        אבל כמה תגובות כמה?!

          1. מי שחופר זה דווקא את/ה;)

            1. טוב, אם אין לך מה לכתוב אל תעשה את זה כאן!!!!!!!!!!!!

              יואל מה
            2. אפשר לפעמים טיפה לצחוק…

              שיר
        1. מה מפריע לך?
          עולה לך כסף?
          לוקח לך מהזמן?
          מה, מה מפריע לך?????????????

          1. צודק לגמרי!!!!!!!!!!!!! יש אנשים שמפריע להם שמחמיאים….

    3. 22

      אהבתי את ה-צפו בשדרן שצפה ברולי שצפה באריה שצפה…חחחחחחחחחחחחחחחחח

      1. אכפת

        לך

        לא

        לכתוב

        כל

        משפט

        בהודעה

        נפרדת

        ??????

        תודה.

    4. 21

      איזה מדור מושקעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע!

    5. 20

      כל הכבוד ליוסי ברגר!!!!!!!!!!! נראה לי שהוא היחיד שלא מעשן שם…

    6. 18

      בעל המשקפיים זה יעקב גרודקה????????…..

      1. ממש לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!!! זה ישראל פריי אם אתה לא מזהה….

    7. 17

      בודאות-בעל המשקפיים זה ישראל פריי
      חן-חן לערב חי על המידע

      1. בבביייייייייייייייייייייייייידדדדדדיייייוווווווווווקקקקקקקקקקקקקקקק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
        הוא דיבר שם השבוע!!!!!!!!!!!!!