העיתונאי שמתראיין ל'מהדורה המרכזית' מבית קברות

    בעל 'המשקפיים' 21 Comment on העיתונאי שמתראיין ל'מהדורה המרכזית' מבית קברות
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוף השבוע הנוכחי מגיע אלינו כמים קרים על נפש בן ישיבה המאותר ע"י יחידת חילוץ מגילות אחרי שעתיים התייבשות בנחל דרגות.

    לילות ארוכים של דיונים מתישים במליאת הכנסת המסתיימים באשמורת הבוקר, ויכוחים סוערים בשברירי אחוזי החשיפה של TGI, והתכתשויות בלתי פוסקות בנושאי הליב"ה, מצריכים בהחלט יממה של מנוחת אהבה ונדבה, אמת ואמונה, השקט ובטח.

    ורגע לפני שנתנתק מעיסוקי החול, הבה נסכם שבוע ברנז'אי עמוס, ונצא ללקט רגעים נאים שנקלטו בשולי ההתרחשויות הדרמטיות, בעדשת 'המשקפיים'.

    ונפתח עם אירוע שעשוי להיות דרמטי, בכוחו להשפיע על בירת ישראל ולחולל מהפכה של ממש ביחסי הכוחות הפנים חרדיים. היה זה בשעת אחר הצהריים נעימה של יום שלישי. 'המשקפיים' שוטטו להנאתם בקניון רמות, וברגע של חולשה, התפתו להיכנס לסניף 'קפה קפה' שבקומה השניה, לתגבור מנת הקפאין היומית ולהגדלת מאזן הקרואסונים בבטנם.

    אלא שעל דרך "חישבתי דרכי, ואשיבה רגלי אל עדותיך", מתברר שיציאת הפנאי הזו גררה את 'המשקפיים' למחוזות עיתונאים רציניים למכביר. סביב שולחן אחד במסעדה, התכנסו להם ירח טוקר, דוברו של משה גפני, יעקב בצלאל, דובר ש"ס, ועיתונאי 'משפחה' המושחז שמעון ברייטקופף.

    ברייטקופף ירח בצלאל

    ואם עד כה 'המשקפיים' לא אמדו נכונה את גודל המעמד, לאחר כמה דקות נכנסו למקום מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש יחד עם עוזרו יהודה ארנד, במה שהפך את המקום למפגש לוהט בין איש שלומי אמונים הבכיר, אנשי 'דגל התורה' וש"ס, ועיתונאי בכיר.

    איזה אייטמים בישלו המשתתפים? ומה תפקידם של הנוכחים בהפרחת ספינים עתידיים?

    ימים ועיתונים יגידו.

    • • •

    וכמה שעות קודם לכן, זיהו 'המשקפיים' את יהושע פולק, איש 'שלומי אמונים' לשעבר ואיש 'בני תורה' כיום, בלובי מלון 'רמדה' בירושלים, שם ערך פגישות ארוכות ואפופות חשיבות. כל קשר בין הפעילות של פולק לזו של דייטש – על אחריות הקוראים בלבד. ט. ל. ח.

    שוע פולק

    והפוליטיקאי ששבילי מלון 'רמדה' נהירים לו כמתיבתא דכסא רחמים, נצפה השבוע במהלך דיון בבית המשפט, בעניינו של החייל אלאור אזריה מחברון.

    "תהיתי על איזה תקן נכנס אלי ישי לבית הדין הצבאי, שהרי אינו ח"כ, אינו עיתונאי ואינו משפחת הנאשם", נתן פרשן ערוץ 2 אסף יחזקאלי ביטוי לשאלת 'המשקפיים', כשהוא מוסיף: "הש"ג משך בכתפו – "הקצין התורן אישר"…

    אלי ישי

    ואם כבר בענייני בית משפט עסקינן, קבלו את צמרת כתבי המשטרה מהקצוות השונים: משה נוסבאום (ערוץ 2) ואלי שלזינגר (בחדרי חרדים), שבילו השבוע שעות רבות ומשותפות במסדרונות בית המשפט.

    משה נוסבוים נוסבאום אלי שלזינגר

    'המשקפיים' הנהנים מקומוניקטים תכופים של סיורי יו"ר ש"ס בכל רחבי ישראל, תוהים לעצמם מתי נותר זמן לשר הבכיר לטפל בענייני משרדו. בין ההספקים של אריה דרעי בשבוע האחרון ניתן למנות סיור מקיף בפתח תקווה, חנוכת לונה פארק בירושלים, וחנוכת ת"ת יקירי ירושלים בבית שמש.

    דרעי בית שמש

    עוד בהספקים של דרעי: ביקור תנחומים בביתו של הזמר, השחקן והיוצר שולי רנד, שאיבד תוך שבוע את אביו ואמו, זכרם לברכה.

    דרעי רנד

    השבוע חל יום השנה ה- 66 לפטירת הרב הראשי לישראל יצחק אייזיק הרצוג ז"ל. אל נכדו יו"ר 'העבודה' יצחק בוז'י הרצוג שעלה לקברו בבית העלמין סנהדריה בירושלים, הצטרפו הגר"י אפרתי ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ'.

    הרצוג והרבנים

    לא ברור מה עשה עיתונאי 'ישראל היום' יהודה שלזינגר בשעת ערב מוקדמת בבית עלמין, אבל זה לפחות לא גרם לו לסרב לראיון אצל אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', שנערך תוך כדי שיטוט בין המצבות.

    'המשקפיים' חוששים ששלזינגר עבר על לעג לרש, שכן להתראיין ל'קול חי' ממחוז המתים, זה אפעעס, לא הכי ראוי…

    יהודה שלזינגר

    ראש עיריית בני ברק העתידי הרב ירחמיאל שניידר, נצפה כשהוא מעתיר בתפילה על ציונו של כ"ק האדמו"ר משטפנשט זי"ע בגבעתיים, שהשבוע חל יום היארצייט להסתלקותו לגנזי מרומים.

    הציר ההולך ונרקם בין הרב אברהם יעקב סלמון ראש המוסדות לבין הרב שניידר עשוי בהחלט להדיר שינה מפרנסי העיר המייעדים עצמם לתפקיד הנכסף.

    ירחמיאל שניידר

    ואילו ראש העיר חנוך זייברט, הצפין מירונה, לשפוך צקון לחשו על ציון הרשב"י.

    זייברט במירון

    בסוף השבוע האחרון, עלו המונים לציונו של בעל האור החיים הקדוש לרגל יום ההילולא לפטירתו. בעוד אנשי התקשורת יוסי אליטוב ומנחם גשייד חגגו את ההילולא באירוע שנערך ביוזמתם בהשתתפות עשרות אישי ציבור, עיתונאים ופרסום במלון וולדורף אסטוריה, התארחה לה צמרת ש"ס אצל חיים ביטון מנכ"ל רשת החינוך המפלגתית, לסעודה עשירה וחגיגית.

    הנה לכם ח"כ הרב יגאל גואטה בין הנוכחים:

    חגיגת אור החיים

    ולמה אנחנו – ששוקלים מילותינו ומחשבים תארינו – קורים למר גואטה רב? פשוט ביותר. אחרי שעיתון 'יתד נאמן' החליט לצרף את גואטה לרשימת העסקנים הזוכים לתואר רב, מי אנחנו שנחלוק על כך?

    גואטה הרב

    השבוע ציינו בחסידות סערט ויז'ניץ את יום השנה הראשון לפטירת האדמו"ר הנערץ בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל. בטיש היארצייט שנערך במרכז החסידות, בראשות בנו ממלא מקומו, נצפו בין היתר האחים פרוש, נציג 'דגל' המקומי מיכי אלפר, וסגן ראש עיריית ב"ב הרב אברהם רובינשטיין.

    חסידים

    אחרי שהיטבנו ללכת לבית האבל, הבה נלך לבית המשתה: בחתונה עמוסת משתתפים מכובדים, הכניסו סגן ראש עיריית ביתר עילית, יצחק רביץ, ורעייתו רבקה, ראש סגל בית הנשיא, את בתם לחופה, באולמי תמיר בירושלים.

    וכשאנחנו אומרים משתתפים מכובדים, אנחנו מתכוונים לדרג הבכיר ביותר כמו חונה דייטש, כמו גם לאנשים אנונימיים יותר כמו ראובן רובי ריבלין.

    דייטש וריבלין

    עובדי 'קול חי' בעבר ובהווה, זמרים ואנשי תקשורת התקבצו בחתונת חבר מועצת השירה היהודית נתי חדד בסיטי טאואר. 'המשקפים' השיגו לכם תמונה בלעדית של החתן בבוקר החתונה עולה לתורה בבית הכנסת 'הבוטיק' בבני ברק.

    2016-07-26-PHOTO-00000090

    ובלי להתבלבל, שדרן 'קול חי' יואב דילאון פצח במגבית לטובת החתן, תוך כדי החתונה… עוד בשולחן: אריה כהןמעוז עבאדי, אשר גרייבר ושלמה פולק. שורו הביטו:

    ובעוד משפחת לאופר המורחבת משמחת על הבמה בחתונת נתי חדד, נצפתה קבוצה גדולה של בחורי ישיבה "משומחת" על ידי הקוסם הבן תורה שימי אילוזיני. נתי, כידוע, היה איש אמונו בתקופה האחרונה.

    אילוזיני אצל חדד

    כשפיני איינהורן חגג בחצר ביתו עם החברים את יום הולדתו ה- 28, בחר העורך והמפיק האגדי דוד קליגר להרגיע את הארנבת של משפחת איינהורן שנלחצה מהרעש וההמולה.

    דוד קליגר

    השבוע נחוגה בנתיבות שמחת אירוסי בת האדמו"ר רבי יעקב ישראל איפרגן – הלא הוא 'הרנטגן' – בנתיבות, עם בנו של המוזיקאי הברסלבי המפורסם יוסף קרדונר.

    העיתונאי ידידיה מאיר שהופקד על הנחיית השמחה, לא חסך מילות מחמאה, ולאו רק על ראשו של האדמו"ר המפורסם.

    זה שמשפחת אוסדיטשר צוברת כח ברדיו זה לא חדש. זה התחיל באבי המשפחה עו"ד משה, שמשדר מידי יום שישי את התוכנית סוגרים שבוע עם בני רבינוביץ, המשיך לאחרונה עם בן משפחה נוסף שהחל לעבור ברדיו, אך כשכל המשפחה נכנסה לאולפן זה כבר התחיל להלחיץ את הסובבים…

    מכיוון משפחת אוסדיטשר הגיעה הודעת הרגעה, לפיה מדובר בהקלטה לשיר הפתעה לאם המשפחה. שיהיה במזל טוב, גם אם ההפתעה כבר לא תהיה כעת מושלמת.

    אוסדישר

    עוד הפתעה באולפנים: המפיק, המגיש והכישרון הגדול דודי איינהורן, נתפס בשעת לילה מאוחרת בעמדת הטכנאי. מסתבר שאת הזמן הפנוי שלו, מנצל איינהורן בניסיון לפצח את החלק הטכני שבמלאכת האולפן.

    איינהורן

    הוא איש כל כך טוב וכל כך מצחיק, עד כדי כך שהוא מצליח למצוא משהו חיובי במכשיר כספומט תקוע, ולהתגלגל מצחוק נוכח הסיטואציה. ככה זה כשקוראים לך אלעד כהן, ואתה אחראי על שעתיים של צחוק, אתגרים חיוביים, ואווירה טובה למאות אלפי מאזינים.

    אלעד כהן

    עמירן דביר וישי לפידות התגייסו על אנרגיותיהם, לטובת קעמפ של ארגון 'זכרון מנחם' הנערך בימים אלה בלונדון.

    עמירן דביר

    ויש עוד דרכים טובות להעביר את שלשת השבועות: הזמר יצחק מאיר נכנס לאולפן יחד עם מנחם בריסטובסקי, "האיש הכי שמח בסצנת המוזיקה היהודית לדורותיה", כלשונו המפרגנת.

    מאיר בריסטובסקי האי הכי שמח

    הקלידן הפופולרי יענקי רובין והזמר דיוויד טויב, נכנסו אף הם לאולפני ההקלטות, לקראת הפקת פרויקט מוזיקלי שיעסיק אותנו עוד רבות.

    רובין וטויב

    ואילו דודי קאליש הצליח להוציא מגבולות ירושלים את האיש הכליזמר והקרעצ'מע אברהם לייב (אברום) בורשטיין, להקלטות משותפות.

    כליזמר קאליש

    ורולי דיקמן כמו רולי דיקמן, מלא ייחודיות, טמפרמנט, ואמירה יוצאת דופן. פלא שהוא בוחר לבלות את ימים אלה דווקא בכווית שלחוף המפרץ הפרסי?

    רולי בכווית

    הצלם אהרן גרבר השוהה בימים אלו בארה"ב, הצטלם עם מלך המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד, על רקע שקיעה מהממת בחצר ביתו בסיגעט, שעל שפת הים.

    מרדכי גרבר

    והזמר האמריקאי בערי וובר עשה את הדרך ההפוכה, בואכה ארץ הקודש, ואף נצפה כשהוא סוקר את מאכלי הבשר שהשתבחה בהם גאולה.

    בערי וובר

    הנגיד הרבני וקצין מסדר האימפריה הבריטית יצחק שפירא, בחן במבט חודר את ילד הפלא ארי רייך תוך כדי המתקת שיחה עם משה כהן.

    תמונה 2 (3)

    העיתונאי קובי אריאלי יצא לנופש בטוסקנה שבאיטליה, במסגרת הנופש השנתי של חברת 'תור עולם' בבעלות משפחת פדר רבת המוניטין.

    את פניו בשדה התעופה קיבל איש הפרסום והיח"צ מוישי גנזלר, שאחראי מאחורי הקלעים לפרויקטים גדולים במגזר, אליהם אתם לבטח נחשפים.

    קובי אריאלי מוישי גנזלר

    והצלם המוכשר יעקב נחומי לא מסתפק בנופי ארץ הקודש ונצפה מצלם את הנופים המרהיבים מסביב לעיירת לה פלאן (הרי האלפים צרפת) בה מתקיים הנופש האיכותי בניהולו של יוסי ורשנר.

    DSC_0140

    יש לנו חוב מהמדור האחרון. על הלוגו החדש של המדור, עליו קיבלנו מכם משוב נהדר, יש אחראי נוסף למאייר המוכשר ר' אהרן זאב ברנשטיין.

    תודות לאיש הפרסום ישראל לונדנר, ממשרד 'תפיסת עומק' שהקדיש פינה במוחו הקודח מקריאייטיב יצירתי לטובת מלאכת הגרפיקה המשובחת. תבורך.

    • • •

    תבחרו לכם את החיוך שילווה לכם את סוף השבוע. הראשון ימרח על פניכם כשתראו חבורת חסידים עליזה משוררת בדבקות במהלך סיור ג'יפים במעבה הג'ונגל. והאופציה הנוספת, תגיע בדמות הקלידן האחד והיחיד אבי דרור, שלא מסתפק בשמחת חתן וכלה דרך המוזיקה, אלא מציג מופע קסמים משודרג. שבת משודרגת גם לכם.



    21 תגובות

    מיין תגובות
    1. 21

      יפה וחמוד!

      שיר
      (במקרא אם כתוב "אנונימי"…)

    2. 20

      שמתם לב איך שחונה דייטש נדחף לכככללל מקום?!

      1. אחלה משקפיים.
        אין בעולם מפעל שמייצר כאלו מסגרות ובוודאי לא כאלו עדשות וכ"ו בן בנו של ק"ו בכזו דיוק.

    3. 19

      המשקפים הכי יפים אי פעם!דודי תותחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח!ד"ש לשמחה

      1. די כבר עם הד"ש לשמחה! כל מדור אתה הולך לכתוב את זה???

    4. 18

      הדבר הכי יפה זה שכתוב "הרב" יגאל גואטה על זה נאמר חחחחחחחחחח

    5. 17

      מה מספר השקפים של האיש בתמונה נראה שצריך להגדיל לו אותם מילה שלי(שמי יעקב במקרה שכתוב אנונימי)

    6. 16

      איזה יופי, תמונה חדשה למדור הפופולרי. תתחדשו!

    7. 14

      יהודה שלזינגר הפחדת אותי קצת….

    8. 12

      רק השבוע לא כתבת על אבוטבול

    9. 11

      כי לכתוב כאלו רכילויות בלי לאמת את הדברים , כנראה כן ראוי…

    10. 10

      למה אי אפשר לכתוב שם כשכותבים תגובה לאתר???????? נא לשנות את זה בהקדם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. למה?!?!? נמאס לך להיות יואל מה?!?!?
        איך נדע שזה את/ה??
        אנחנו כבר מכירים אותך מצוין אל תשנה/י,
        אבל אם בכל זאת את רוצה תכתבי כאן ואני אתן הוראות איך לשנות

        1. עוד פעם אתה????????????????????????????????
          מה זאת אומרת אני אתן הוראות???????? מה את\ה אחראי על האתר?????????????

          1. ממש לא, אני פשוט יודע איך משנים
            אבל אם את/ה לא רוצה אז לא!

            1. אני מחכה להוראות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              יואל מה