הראשל"צ סיפר בשיעור: "כשמרן נפטר, היה אחד שלא בכה"

    לאחר מכן, המשיך הראשל"צ בהלכות האבלות הקשורות בימי בין המצרים, והתייחס לשאלה האם מותר או אסור להסתפר ולסדר את הזקן בזמן שלושת השבועות.
    יעקב גרודקה No Comments on הראשל"צ סיפר בשיעור: "כשמרן נפטר, היה אחד שלא בכה"

    הראשל"צ הפתיע אמש את אלפי צופי ומאזיני השיעור במהלך השיעור • "כשעמדנו על יד המיטה של אבא בשעת יציאת הנשמה, אמרנו וידוי. היו שם חכמים, היו שם מקובלים. צעקנו 'שמע ישראל', שעת יציאת הנשמה, היה אחד שלא בכה"

    לאחר מכן, המשיך הראשל"צ בהלכות האבלות הקשורות בימי בין המצרים, והתייחס לשאלה האם מותר או אסור להסתפר ולסדר את הזקן בזמן שלושת השבועות.
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (מוצ"ש) התקיים שיעורו השבועי של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בבית כנסת היזדים שבשכונת הבוכים בירושלים, השיעור שמועבר בשידור חי ברדיו ובאתר 'קול חי' עסק בענייני היום, כגון דיני האבלות הנוהגים בבין המצרים.

    במהלך השיעור הזכיר הראשון לציון את תהליך פטירת אביו, והפתיע את הנוכחים כשאמר: "מרן זצ"ל, אנחנו עמדנו על יד המיטה שלו בשעת יציאת הנשמה, אמרנו וידוי. היו שם חכמים, היו שם מקובלים. צעקנו 'שמע ישראל', שעת יציאת הנשמה", סיפר והוסיף, "אחרי כמה דקות כשנרגענו, מי לא בכה שם? היה אחד שלא בכה, לא משנה מי זה. מי לא בכה באותו חדר?, היה מזעזע הדבר הזה. יציאת נשמה של גדול הדורות".

    לאחר מכן, המשיך הראשל"צ בהלכות האבלות הקשורות בימי בין המצרים, והתייחס לשאלה האם מותר או אסור להסתפר ולסדר את הזקן בזמן שלושת השבועות.

    לאחר שהביא את צדדי ההלכה לפי הפוסקים הראשונים והאחרונים, אמר הראשון לציון פסק הלכה בעניין והוא כי "בחור ישיבה‏ ספרדי שנמצא בישיבות אשכנזיות ראוי שלא יסתפר בימי בין המצרים. אבל בחור ישיבה הלומד בישיבות הספרדיות שלנו כמו אוהל יוסף, חזון עובדיה ופורת יוסף יכול להסתפר עד שבוע שחל בו, ואילו בשבוע שחל בו תשעה באב אסור לגזוז משערותיו לכל הדעות".

    בעקבות פסק ההלכה הנ"ל קיבלו מאות בני התורה הספרדים ששומעים לדעתו של הרב הראשי לישראל מענה לסוגיה סבוכה זו, שנחלקו בה כמה מהפוסקים האחרונים.



    0 תגובות