ביקורת על משרד הדתות – "מנוהל על ידי דתיים לאומים"

    למרות זאת יש גורמים רבים המברכים על הקמפיין ומסבירים "הקמפיין מיועד לציבור החילוני וכדי להאהיב את הדת על אנשים מותר להשתמש בשפתו"
    ארי וידר 1 Comment on ביקורת על משרד הדתות – "מנוהל על ידי דתיים לאומים"

    השר לשירותי דת דוד אזולאי מש"ס בירך כמובן על הפיתוח של האפליקציה ועל הנגשת השירות לתושבים, אלא שישנם רבים בקרב המגזר החרדי שמביעים ביקורת על אופן הצגת השירות

    למרות זאת יש גורמים רבים המברכים על הקמפיין ומסבירים "הקמפיין מיועד לציבור החילוני וכדי להאהיב את הדת על אנשים מותר להשתמש בשפתו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשרד לשירותי דת השיק אפליקציה חדשנית שמטרתה להקל על רישום הזוגות לנישואין. השר לשירותי דת דוד אזולאי מש"ס בירך כמובן על הפיתוח של האפליקציה ועל הנגשת השירות לתושבים, אלא שישנם רבים בקרב המגזר החרדי שמביעים ביקורת על אופן הצגת השירות.

    המשרד יצא בקמפיין וירטואלי בו מוצג השירות באמצעות סרטון אנימציה. הרעיון מציג חדשנות ומקוריות אלא שיש גורמים בציבור החרדי שלא רואים זאת בעין יפה. בסרטון מוצגים זוג חילוני שמגיע להירשם לנישואין כשהם מתנהגים בצורה שאיה עולה בקנה אחד עם היהדות הצרופה.

    "יש טעם לפגם להציג שירות שקשור לרישום לנישואין כדת משה וישראל בצורה שבה נראים זוג לפני הנישואין, ואיך שקוראים זה לזה בכינויים כאלה ואחרים. לא זה מה שצריך משרד לשירותי דת להציג. משרד שמציג שירותי הדת היהודי לא יכול להתעלם מאופי ההלכה". אמר אחד הגורמים החרדים.

    גורם אחר אמר בתגובה לקמפיין הפרסומי כי "זו תוצאה של משרד שמנוהל דה פאקטו בידי אנשים מהציבור הדתי לאומי ולא החרדי. להם אין שום רגישות לנושאים הללו".

    למרות זאת יש גורמים רבים המברכים על הקמפיין ומסבירים "הקמפיין מיועד לציבור החילוני וכדי להאהיב את הדת על אנשים מותר להשתמש בשפתו".

    מהמשרד לשירותי דת נמסר  בתגובה: "מדובר בקמפיין של המשרד לשירותי דת (כידוע משרד ממשלתי לכל דבר ועניין) המיועד לפלח אוכלוסייה מאוד ברור במטרה להנגיש שירות מתקדם, חדשני, זמין ואינטראקטיבי לזוגות המתחתנים".

    מדובר בשירות מתקדם שכבר החל בחלק מהמועצות הדתיות ברחבי הארץ יקל משמעותית, יקצר את הליך הרישום לנישואין ויהפוך אותו למתקדם, נוח זמין ודיגיטאלי וזאת, הודות לתוכנת ״שירת הים״ פרי פיתוח של אגף מחשוב מערכות מידע במשרד ומלם מערכות תוכנה מקבוצת "מלם-תים".

    לשם תחילת הפעילות אגף המחשוב ומערכות המידע במשרד לשירותי דת שדרג את תשתיות המחשוב במועצות הדתיות לתשתיות מתקדמות אשר כוללות ארונות תקשורת וביצוע של פריסת קווי תקשורת וציוד חומרה מתקדם לצד תוכנות חדישות. "המועצות הדתיות נמצאות היום בשיא הטכנולוגיה בעקבות המעבר לשירת הים שכוללות office 365 וחיבור לענן מכלל מחשבי המועצה" ציין ליאור אשכנזי מנהל האגף "וזאת, בעקבות השדרוג הרב שערכנו למועצות הדתיות בתחום הטכנולוגיה והמחשוב".



    1 תגובות

    מיין תגובות