עסקת ענק במשק האנרגיה הישראלי: תשובה מוכר ליוונים

    כריש ותנין נמצאים בצפון אזור המים הכלכליים של ישראל, הראשון במרחק של כ- 75 ק"מ והשני במרחק של כ-105 ק"מ מחופי ישראל
    איתי גדסי No Comments on עסקת ענק במשק האנרגיה הישראלי: תשובה מוכר ליוונים

    דלק קידוחים ואבנר חתמו על הסכם למכירת "כריש" ו"תנין" לקבוצת האנרגיה הבינלאומית Energean Oil & Gas‏ • אלו הם השחקנים החדשים בענף האנרגיה הישראלי:

    כריש ותנין נמצאים בצפון אזור המים הכלכליים של ישראל, הראשון במרחק של כ- 75 ק"מ והשני במרחק של כ-105 ק"מ מחופי ישראל
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'דלק קידוחים' ו'אבנר', המחזיקות במאגרי כריש ותנין, חתמו היום על עסקה למכירת 100% מהמאגרים לחברת האנרגיה היוונית 'Energean Oil & Gas', הפועלת במספר מדינות בעולם. על העסקה לקבל את אישור הגורמים הממונים.

    התמורה שבה משקפת החזר השקעה השותפות בסך של 148.5 מיליון $, בתוספת תמלוגים עתידיים ממכירות הגז והקונדנסט הצפויות מהמאגרים.

    הרוכשת – Energean Oil & Gas היוונית ושותפותיה

    חברת Energean Oil & Gas אשר הוקמה ביוון בשנת 1977, הינה חברת החיפושים והפקה של נפט וגז טבעי היחידה ביוון, הפועלת גם באגן הים התיכון. לחברה כ-400 עובדים ברחבי העולם, ובסיס פעילותה באתונה, יוון. בבעלות Energean ארבעה רשיונות חיפוש במימי יוון, וכן רשיונות נוספים –במצרים ובמונטנגרו.

    מאגר הנפט Prinos שבבעלות החברה מפיק מדי יום 5,000 חביות נפט. במאגר הושקעו עד כה 300 מיליון$, ובמסגרת תכנית הפיתוח שאושרה מושקעים בימים אלו 200 מיליון $ נוספים. במסגרת תכנית הפיתוח ייקדחו 5 בארות נוספים, אשר יכפילו את כמות הנפט המופק מהמאגר לכ-10,000 חביות ביום.

    תכנית הפיתוח של Prinos נתמכת על ידי הבנק האירופאי לפיתוח (EBRD), אשר הלווה לאחרונה לחברה סכום של 95 מיליון $ לפיתוח המאגרים ביוון. מאגר הגז הטבעי South Kavala שבבעלות החברה מכיל 850 MCM, והוגשה לאחרונה תכנית להפוך אותו למאגר גז תת-קרקעי.

    בבעלות החברה (בשרשור) גם חברת הספנות הבינ"ל Prime Marine, המתפעלת ומשנעת תוצרי גז ונפט ברחבי העולם, באמצעות צי של 34 אוניות בעלות יכולת הובלה של מעל 2.2 מיליון טון.

    בשנת 2013 נכנסה הקרן האמריקאית Third Point LLC כשותפה פעילה בהשקעות Energean, ובכלל זה גם בהשקעה הנוכחית ברכישת "כריש" ו"תנין".

    "כריש" ו"תנין"

    כריש ותנין נמצאים בצפון אזור המים הכלכליים של ישראל, הראשון במרחק של כ- 75 ק"מ והשני במרחק של כ-105 ק"מ מחופי ישראל. בשני המאגרים יחדיו נתגלו, באמצעות קידוחי תנין-1 (שנת 2011) וכריש-1 (שנת 2013), משאבים מותנים בהיקף של כ-58.7 מיליארד מטר מעוקב (BCM) גז טבעי וכ-14.3 מיליון חביות (MMBBL) של קונדנסט. בנוסף, קיימים בשדות אלו יחדיו משאבים מנובאים, בסיכויי הצלחה גבוהים, בהיקף של 25.6 מיליארד מטר מעוקב גז טבעי וכ-4.3 מיליון חביות קונדנסט .

    במסגרת מתווה הגז חוייבו השותפות במאגרים למכור את אחזקותיהן במאגרים בתום 14 חודשים מיום חתימת ההסכם. בנובמבר 2015 מכרה נובל אנרג'י את זכויות המכירה על חלקה במאגרים לדלק קידוחים ואבנר, אשר החזיקו קודם לכן ב-53% מהמאגרים, וזאת מתוך רצון להקל על הליך המכירה לשחקן חדש. הגז אשר יופק מהמאגרים "כריש" ו"תנין" מיועד במלואו למשק הישראלי המקומי ועל פי הערכות יוכל לספק גז לצרכים מקומיים למשך שנים רבות.

    יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט: "הצטרפותה המבורכת של קבוצת Energean לפעילות הגז והנפט בישראל מעצבת מחדש את משק הגז הטבעי בישראל. בחנו בחודשים האחרונים מספר הצעות לרכישת המאגרים, ואני מאמין שמבין כל האפשרויות שעמדו על הפרק העסקה הנוכחית מבטיחה באופן המיטבי את פיתוחם של כריש-תנין כבר בשנים הקרובות. אנו נחושים להמשיך ולקדם את פיתוח מאגר לווייתן והרחבת תמר, בהתאם ליעדי השותפות".

    מת'יוס ריגס, מנכ"ל ויו"ר Energean Oil & Gas: "אנחנו מאוד מרוצים להכנס לישראל, שוק אסטרטגי עבורנו, ולחתום על עסקה שתוביל לפיתוח כריש ותנין. הידע שלנו, שנצבר במהלך 35 שנות הניסיון שרכשנו במאגרים ימיים של נפט וגז טבעי, הניסיון של צוות הניהול של החברה בפיתוח חלק ממאגרי הידרוקרבונים בעולם ויכולותינו בגיוס משאבים גם בתנאי שוק מאתגרים מבטיחים כי פיתוח המאגרים לטובת השוק הישראלי יעשה במהירות. כפי שהתחייבנו, בתוך 6 חודשים מחתימה על ההסכם Energean תגיש לממשלה תכנית פיתוח למאגרים, תכנית אשר תאפשר קידום הפרויקט שהינו בעל תפקיד גיאו-פוליטי משמעותי ביצירת "משולש האנרגיה" האזורי, שעוצב על ידי קפריסין, יוון וישראל".



    0 תגובות