יאיר ויינשטוק חושף איך הופכים השראה לספרים רבי מכר

    "כל יצירה היא עשר אחוז של השראה ותשעים אחוז של עבודת פרך" אומר ויינשטוק
    עמית דניאל No Comments on יאיר ויינשטוק חושף איך הופכים השראה לספרים רבי מכר

    אחד מבכירי הסופרים החרדיים, יאיר ויינשטוק, בראיון מרתק בתכנית "הקעמפ של יוסלה ואפרים" מספר על איך רעיונותיו נהפכים לספרי רבי מכר • וגם, מה הזמן הקצר ביותר שלקח לו להוציא ספר?

    צילום: בועז בן ארי
    "כל יצירה היא עשר אחוז של השראה ותשעים אחוז של עבודת פרך" אומר ויינשטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הקעמפ של יוסלה ואפרים" התראיין היום, במסגרת נושא הספרות והספרים שהיה היום בקייטנה, הסופר יאיר ויינשטוק.

    ויינשטוק שחתום על ספרים רבים המעטרים את הספרייה החרדית ומי שנחשב מבכירי הסופרים החרדיים, שוחח עם השניים על הליך כתיבת והוצאת הספרים לאור. ובתחילה, כשנשאל את שאלת הזהב "איך סיפור נולד", היה חשוב לויינשטוק להדגיש הבדל בין שני סוגי ספרים. "יש את סיפורי הצדיקים, שהשאלה היא לא 'איך הוא נולד' אלא איך אני עכשיו מתווך את הסיפור לקוראים. ויש את הסיפורים העלילתיים או בשמם האמיתי – הדמיוניים." מבדיל ויינשטוק. "אדיסון שהמציא את הנורה החשמלית ועוד המצאות אמר 'כל יצירה היא עשרה אחוזים של השראה ותשעים אחוזים של עבודת פרך' אז גם כאן זה כך. כמו מלחינים, אני חושב שזה גם עובד ככה מתחיל גרעין של ניגון שסביבו נוצרת המנגינה כולה ובספרים אני מתחיל מרעיון, מנקודה ואז מבצע תחקיר והרבה עבודה קשה וכך אט אט נרקם לו ספר."

    ויינשטוק נשאל גם מה הממוצע שלו בהוצאת ספרים וענה "הממוצע שלי הוא ספר טוב אחד בשנה. הספר שכתבתי בזמן הכי קצר הוא "שם נרדף" אותו כתבתי במשך ארבעה חודשים. כל יום פרק." מסיים ויינשטוק ומותיר את המראיינים פעורי פה.

    האזינו:



    0 תגובות