דאגה • לוויין הריגול אופק 11 שוגר לחלל ונתקל בקשיים

    שלמה ריזל וקובי פינקלר No Comments on דאגה • לוויין הריגול אופק 11 שוגר לחלל ונתקל בקשיים

    משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו הערב את לוויין התצפית 'אופק 11' לחלל ● השיגור בוצע מבסיס פלמחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דאגה במערכת הביטחון: שיגור לווין אופק 11 לחלל נתקל בקשיים. "יש אינדיקציות לפיהן דברים לא עובדים כפי שציפינו ולכן אנו מנסים לייצב אותו", אומרים גורמים מעורים.

    מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו הערב בשעה 17:40 את לוויין התצפית 'אופק 11' לחלל. השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג 'שביט', משדה ניסויים במרכז הארץ.

    "יש דברים שלא עובדים כפי שציפינו", אומר אמנון, בכיר במשרד הביטחון שעות בודדות לאחר שיגורו של הלווין אופק 11. "הלווין נכנס למסלול", אומר עופר דורון מנהל חלל בתעשיה האוירית, "הוא נמצא במסלול סביב כדור הארץ וכל שעה וחצי הוא מקיף את כדור הארץ. אנחנו מנסים להבין את מצבנו ורק כעבור מספר ימים נוכל לדעת אם השיגור הצליח".

    לדבריו, "צריך להבין שלוין תצפית לא נמצא כל העת איתנו ולכן עדיין אנו יכולים לקבוע אם יש הצלחה או לא" אומרים במשרד הביטחון".

    ממשרד הביטחון נמסר: "הלוויין נכנס למסלול סביב כדור הארץ, נוצר עמו קשר ומערכותיו נמצאות בבדיקה. מהנדסי מנהלת החלל שבמפא"ת, יחד עם מהנדסי התעשייה האווירית, ממשיכים בסדרת הבדיקות שתוכננו מראש".

    הלוויין 'אופק 11' פותח על בסיס ניסיון שצברה מערכת הביטחון בפיתוח לוויינים קודמים מסדרת ה'אופק', ששוגרו לחלל החל משנת 1988.



    0 תגובות