מזעזע • האם רבנים עורכים בסתר חופות שלא ע"פ ההלכה?

    "אני עושה את זה למרות שזה סיכון של המשרה שלי ואסור שהרבנות תתפוס אותי על כזה דבר. אני מסכן פה את כל הקריירה"
    ישראל פריי 3 Comment on מזעזע • האם רבנים עורכים בסתר חופות שלא ע"פ ההלכה?

    בהקלטות שיחשפו הערב, מצוטטים רבנים המודים בפה מלא במעשים. "אני עורך חופות כדת וכדין על פי ההלכה ופונים אליי גם זוגות שאחד מהם לא מוכר כיהודי, שרוצים טקס חופה וקידושין כזה. אני עושה את זה למרות שזה סיכון של המשרה שלי"

    "אני עושה את זה למרות שזה סיכון של המשרה שלי ואסור שהרבנות תתפוס אותי על כזה דבר. אני מסכן פה את כל הקריירה"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם רבנים בישראל עורכים חופות לפסולי חיתון בניגוד לכללי ההלכה העומדים בבסיס קיומו של עם ישראל, תמורת בצע כסף? – לפחות על פי כתבת תחקיר שתתפרסם הערב בערוץ 2, נראה שהתשובה לכך – למרבה הצער – חיובית.

    לפי הכתבה, מתרחשת תופעה בה רבנים המאושרים ומוסמכים על ידי הרבנות הראשית לעריכת חופות, מבצעים – לצד העיסוק הכשר שלהם – טקסים מקבילים לזוגות שאינם יכולים להינשא על פי ההלכה, כמו לדוגמה במקרה שאחד מבני הזוג אינו יהודי, ומשלשלים לכיסם אלפי שקלים.

    בישראל צומח מזה שנים ענף החתונות הפיקטיביות-אזרחיות, שנועדו לעקוף את הנישואין כדת משה וישראל ואת הרישום ברבנות. בחלק מהמקרים הזוגות נוסעים לחו"ל לצורך החתונה, ולעתים הם עורכים טקס בארץ, לו אין כל משמעות הלכתית.

    אך יש כאלו שלא מסתפקים במעמד החתונה האזרחית, וחפצים להציג אירוע שווה ומקביל לחתונות הרגילות. לשם כך, מגויסים רבנים שבמקצועם עורכים חופות ומתהדרים בחזות רבנית, ואלו עורכים את הטקס, כשכל הצדדים יודעים כי אין לו שום משמעות הלכתית.

    "סירבו לחתן אותנו ברבנות בגלל שאמא של אשתי לא יהודייה", סיפר לחדשות 2 ס', "אז נאלצנו לשלם לרב שיערוך טקס שהוא הצגה. הגענו לרב שעושה את זה דרך חברים אחרים שהתחתנו ועשו טקס חופה פיקטיבי, אחרי שראינו שהטקס בעצם נראה אותו דבר ומי שלא מודע לעניין לא מרגיש בהבדל. כשדיברנו עם הרב לקראת החתונה שלנו, הוא אמר שהוא דורש סכום של 3,000 שקלים על עריכת חופה כזו, לטקס של 20 דקות – אבל שנראה אמיתי לגמרי".

    בהקלטות שיחשפו הערב, מצוטטים רבנים המודים בפה מלא במעשים. "אני עורך חופות כדת וכדין על פי ההלכה ופונים אליי גם זוגות שאחד מהם לא מוכר כיהודי, שרוצים טקס חופה וקידושין כזה. אני עושה את זה למרות שזה סיכון של המשרה שלי ואסור שהרבנות תתפוס אותי על כזה דבר. אני מסכן פה את כל הקריירה", מצוטט אחד מהם.

    מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה לידיעה כי "הדברים נשמעים חמורים. המקרים ייבדקו ויטופלו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ממש מזעזע לא לחינם יש הרבה התבללות כזאת בגלל אנשים כאלה

    2. 1

      איך אתם מעיזים לדבר על רבנים, אתם לא מפחדים מחילול השם?