תרגיל פיקוד העורף מגיע לשיאו • כל מה שאתם צריכים לדעת

    אירוע מכונן נוסף שמתורגל אף הוא במסגרת תרגיל "עמידה איתנה" הוא שינוי קבועי הזמן להיכנס למבנה מוגן כאשר הכנסת התושבים למרחבים ממוגנים תהיה הרבה ממוקדת ובזמן קצר יותר
    קובי פינקלר 1 Comment on תרגיל פיקוד העורף מגיע לשיאו • כל מה שאתם צריכים לדעת

    התרגיל השנתי של פיקוד העורף יגיע הבוקר והיום לשיאו כשאזעקות המדמות נפילות טילים יושמעו בכל רחבי הארץ. כוחות הביטחון יתרגלו לאורך כל היום תרחישים שונים, ביניהם חילוץ מהריסות רעידות אדמה

    אירוע מכונן נוסף שמתורגל אף הוא במסגרת תרגיל "עמידה איתנה" הוא שינוי קבועי הזמן להיכנס למבנה מוגן כאשר הכנסת התושבים למרחבים ממוגנים תהיה הרבה ממוקדת ובזמן קצר יותר
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תרגיל העורף הלאומי עמידה איתנה מגיע הבוקר לשיאו לקראת התרגיל, התפרסמו נתונים מפתיעים: תוך 5 שנים, הצליח פיקוד העורף בפעולות הסברה מסיביות בהם נקט, והציבור מוכן יותר מתמיד למצבי חירום.

    התרגיל, מביא איתו בשורות לאוכלוסיה: מתוך כלל הפגיעות שצפויות ליפול בישראל בעת מלחמה רב זירתית, רק 1% של המבנים יפגע.

    תרחיש הייחוס של מדינת ישראל בעת מלחמה רב זירתית מדבר על כ 1500 טילים ורקטות שיירו לעבר שטח מדינת ישראל בכל יממה. אבל הנתון הזה שאולי מרתיע ומפחיד טומן בחובו נתון אחד נוסף. מבין כלל השיגורים שיירו לעבר שטח ממדינת ישראל גם מלבנון, גם מסוריה, גם מעזה ואולי מעוד מדינות 95% הם רקטות קצרות טווח וקלות משקל של עד 10 ק"ג לכל היותר.

    ההערכה בצה"ל היא שיש כ־230 אלף רקטות וטילים המכוונים לישראל בכל החזיתות. מספר ההרוגים בתרחיש שכזה עלול לעמוד על 350-500 בני אדם.

    כדי להיערך לתרחיש זה וכדי להתמודד בצורה היותר טובה עם נתונים אלו, הוכשרו 100,000 אזרחים שאומנו לקראת אירועי אסון לאומי כמו רעידת אדמה, צונאמי או מלחמה.

    להבדיל מרעידת אדמה שאותה לא ניתן לחזות, לצונאמי ולמלחמה אפשר להיערך ולכן הוכשרה כמות גדולה של אזרחים שיוכלו לתת את המענה הראשוני בכל תרחיש.

    בפיקוד העורף החלו גם בהכשרת כל תלמידי כיתות י' בבתי הספר כדי להכשירם לטיפול בנפגעים באזור מגוריהם, זאת כמובן בנוסף למאה הפלוגות הפזורות ברחבי הארץ לצורך זה.

    אירוע מכונן נוסף שמתורגל אף הוא במסגרת תרגיל "עמידה איתנה" הוא שינוי קבועי הזמן להיכנס למבנה מוגן כאשר הכנסת התושבים למרחבים ממוגנים תהיה הרבה ממוקדת ובזמן קצר יותר.

    "האיום השתנה והוא אמנם אתגרי אך אפשרי", אומרים בפיקוד העורף ומביאים את הנתונים הבאים:

    במענה לשאלה – אם נופלים כעת טילים באזור מגוריך, באיזו מידה אתה יודע מה עליך לעשות?

    – 71% מהמשיבים ענו כי הם יודעים מה לעשות. מדובר בעליה של כ- 4% מהסקר הקודם.

    – בקרב המגזר החרדי: בחמש השנים האחרונות ניכרת עלייה דרסטית מ- 34% המשיבים תשובה חיובית, ל- 75%.

    אזעקת תרגול ישמעו על פי החלוקה הבאה:

    · 11:05-11:07 – גולן, קו עימות, קצרין, גליל עליון, עמק הירדן.
    · 11:07-11:09 – גליל תחתון, קריות, חיפה, חוף הכרמל, יערות הכרמל, תבור, בקעת בית שאן, עמק יזרעאל, מנשה, ואדי ערה.
    · 11:09-11:11 – חפר, שרון, ירקון, דן, השפלה, דרום השפלה.
    · 11:11-11:13 – בית שמש, ירושלים, מעלה אדומים, שומרון, יהודה, בקעה, ים המלח.
    · 11:13-11:15 – עוטף עזה.
    · 11:15-11:17 – לכיש, מרכז הנגב, דרום הנגב, ערבה, אילת.
    · 19:05 – אזעקה כלל ארצית, פרט ליישובי עוטף עזה.
    ·

    ההתרעה תישמע ברדיו, תופיע באתרי האינטרנט ובביפרים לכבדי שמיעה, בטלוויזיה ובאפליקציית פיקוד העורף. במידה ויתרחש אירוע אמת, תשמע אזעקה נוספת ותופץ הודעה מסודרת באמצעי התקשורת השונים.

    בצה"ל מדגישים כי "התרגיל מהווה הזדמנות שנתית נוספת להכנת כלל הציבור למצבי חירום, לבחינת המערכות השונות, התיאום הבין-ארגוני ושיפור ההיערכות והמענה להתגוננות העורף בחירום".

    במסגרת התרגיל יתורגלו מוסדות חינוך וגני ילדים ברחבי הארץ. התלמידים יתרגלו כניסה למרחבים המוגנים. בעת האזעקה יתרגלו גם בסיסי צה"ל, משרדי ממשלה ומוסדות ציבור את הכניסה למרחבים המוגנים.

    בזמן הישמע אזעקת התרגול, מתבקשים כלל תושבי המדינה להיכנס למרחב המוגן שנבחר מראש, בהתאם לזמן העומד לרשותם ולהנחיות פיקוד העורף.

    מפיקוד העורף נמסר כי במידה והכניסה למרחב המוגן במהלך התרגיל כרוכה בשיבוש בלתי סביר של שגרת החיים, ניתן להמשיך בפעילות. כלל השירותים החיוניים במשק, לרבות בתי חולים, ימשיכו כסדרם.



    1 תגובות

    מיין תגובות