את התמונות הזוכות בארץ ובעולם בתחרות ויקיפדיה כבר ראיתם?

    אבי יעקב 4 Comment on את התמונות הזוכות בארץ ובעולם בתחרות ויקיפדיה כבר ראיתם?
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחרות הצילום הבינ"ל "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" (Wiki Loves Monuments) מתקיימת זו השנה החמישית בישראל והשנה השישית ברחבי העולם. במסגרת התחרות, הקהל הרחב מוזמן להעלות תמונות של אתרי מורשת בישראל לאתר "ויקישיתוף" – מאגר התמונות וקבצי המדיה החופשיים, המשמש את ויקיפדיה, ולהשתתף בתחרות הנושאת פרסים כספיים לצילומים הטובים ביותר במגוון קטגוריות שונות. התחרות מתקיימת במקביל בכ-40 מדינות ברחבי העולם. מאז היווסדה הועלו מיליוני תמונות במסגרת התחרות, שהוגדרה על ידי ספר השיאים של גינס כתחרות הצילום הגדולה בעולם.

    רק בשנה האחרונה הועלו בישראל 6000 תמונות חדשות של 1300 אתרי מורשת שונים.

    מדי שנה נוספות ומשתנות קטגוריות התחרות. השנה, נוסף על התמונות הטובות ביותר המזכות את בעליהן בפרסים כספיים של 4000 ש"ח למקום הראשון, 3000 ש"ח למקום השני ו-1500 ש"ח למקום השלישי, יועלו תמונות בקטגוריית צפון וקטגוריית דרום מאתרי מורשת בצפון ודרום הארץ, שיזכו את זוכיהם בפרס כספי של 1000 ש"ח בכל קטגוריה, וכן פרסים לשתי קטגוריות מיוחדות לשנה זו: פרס בקטגוריית צילום מרחפנים, שיזכה את הצלם הזוכה ברחפן במתנה, וכן פרס כספי לצילום בקרב אוכלוסיה בגיל השלישי.

    עשר התמונות המובילות בישראל יתמודדו בתחרות הבינלאומית, בה צוות שיפוט בינלאומי יבחר את התמונות הטובות ביותר מבין כל המדינות המשתתפות, ויעניק פרסים נוספים, בהם טיסה ואירוח בכנס ויקיפדיה הבינלאומי. המשתתפים מוזמנים להעלות תמונות חדשות שמצולמות במיוחד לתחרות, וכן תמונות קיימות שצילמו בעבר באתרי מורשת, ויש להן ערך תיירותי, אסתטי והיסטורי.

    התחרות מטרתה להרחיב את מאגר התמונות בוויקישיתוף (הכולל היום כ- 33 מיליון תמונות), ובכך ליצור מאגר רחב של תכנים לשימוש חופשי. חשיבות הפרויקט בהעלאת המודעות, המעורבות והחשיפה של הטבע והסביבה בישראל לאוכלוסיה המקומית והבינלאומית, פרויקט שהינו ייחודי מבחינת הפקתו – הנעשית באופן מלא על ידי מתנדבים לטובת החברה והמדינה.

    ואלו התמונות הזוכות לשנת 2015



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אין מצב שהכל בישראל אולי 1-2 תמונות לא יותר

    2. 1

      איזה אומץ ככה לצלם