אז מה נשתה בראש השנה? ארבע יינות איכות לשנה איכותית

    נח ויין No Comments on אז מה נשתה בראש השנה? ארבע יינות איכות לשנה איכותית

    רשמים והמלצות לבקבוקי יין איכותיים שנשתבחה בהם ארצנו. יינות שראויים לעלות על שלחן החג, לקדש עליהם ולפתוח איתם שנה מלאה תקוות • גם לקראת ראש השנה התמקדנו במגוון מצומצם של בקבוקים שיעלו לשולחן ולא ירדו ממנו עד כלותם

    צילום: בועז בן ארי
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי חג אנו מגישים באתר קול חי רשמים והמלצות לבקבוקי יין איכותיים שנשתבחה בהם ארצנו. יינות שראויים לעלות על שלחן החג, לקדש עליהם ולפתוח איתם שנה מלאה תקוות. גם לקראת ראש השנה הבעל"ט התמקדנו במגוון מצומצם מאוד של בקבוקים שווים שיעלו לשולחן ולא ירדו ממנו עד כלותם. שווה לכם לבדוק. לחיים.

    רקנאטי מרלו רזרב כרם מנרה, 2012 מרלו רזרב כרם מנרה - צילום בועז לביא

    יקבי רקנאטי הוקמו בשנת 2000 ע"י קבוצה של אוהבי יין בראשותו של לני רקנאטי. מטרתם הייתה הקמתו של יקב חדש אשר ייצר יין ישראלי איכותי אשר ישווק במחירים הוגנים לצרכן. היקב קבע את מושבו בעמק חפר, במבנה ובו מכשור וציוד מתקדמים לייצור יין איכות ממדרגה ראשונה וללא פשרות.

    ההמלצה שלנו לחג הקרוב הוא מרלו רזרב כרם מנרה 2012. היין מתאים מאוד לליווי אנטריקוט, קדירות, וגם אם תרצו במשך השבוע ללוות אתו אכילת גבינות חריפות ומיושנות. מומחי היקב מבטיחים כי היין ימשיך להתפתח ולהשתבח בבקבוק במהלך השנים הבאות. מומלץ להגיש בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

    כרם מנרה מתאפיין באדמת טרה רוסה ייחודית ובתנאי אקלים אידיאליים להפקת יינות מרלו נפלאים המתאפיינים בחמיצות טבעית גבוהה ומאוזנת, ובארומת וטעמי פירות יער, דובדבן, פולי קליה קלויים ותבלינים. ליין הזה טאנינים רכים ומעודנים, גוף מלא ועשיר, חמיצות גבוהה ומאוזנת וסיומת עשירה וארוכה. היין התיישן 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ובוקבק לאחר סינון גס בלבד.

    היין המשובח הזה הוא זוכה מדלית כסף בתחרות וינאלי, פריז 2016. מחיר מומלץ לצרכן: 100 ש"ח, וזה שווה כל שקל נוסף שיבקשו ממכם.

    CS-NDקברנה סוביניון 2014 של יקב טורא

    ורד וארז בן סעדון הקימו את יקב טורא כיקב-אחוזה משפחתי (Estate Winery). כדי לזכות בהגדרה "יקב אחוזה", היקב צריך להיות הבעלים של הכרם, ועל היין להיות מיוצר אך ורק בשטח היקב משלב התסיסה, היישון והביקבוק. הכרמים לא חייבים להיות צמודים ליקב, אך הם צריכים להיות באותו אזור גיאוגרפי.

    מאז ההקמה ועד היום הפכו הזוג בן סעדון להיות אחד מהפנים היותר יפות של ההתישבות בישראל. "יין טוב דוחה שטחים" אמר פעם מבקר יין שמאלני ידוע, ויקבי טורא – נראה כאילו עליהם נאמרה אמרת כנף זו.

    אנחנו מדברים על סדרת מאונטן הייטס המוצלחת. מדובר ביין אדום יבש למופת. הענבים נבצרו מהכרמים הוותיקים ביותר של היקב.

    הכרמים של יקב טורא נהנים מטרואר ייחודי ונדיר ומתנאי גידול אולטימטיביים. תנאים אלו נובעים ממיקומו של הכרם על הר בגובה 850 מטר, החשוף לרוח המערבית. הערפל השורה על הכרם עד שעות הבוקר המאוחרות ומזג האויר במקום (16 מעלות בלילות הקיץ עם לחות של 98%, ומינוס 4 מעלות בחורף ולעיתים גם שלגים) חברו יחד עם אדמת הטרה-רוסה הסלעית ומעניקים לענבים איכות יוצאת דופן שהפכה לשם דבר.

    הבקבוק התיישן במשך כ-22 חודשים בחביות עץ צרפתיות, רובן חדשות. היין כבד ועשיר, בעל צבע כהה מאוד ומתאים לארוחות בשריות כבדות.

    שיראז רזרב 2013 של דלתון Shiraz reserve 2013

    יקב דלתון הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת הרוני, אשר נוסד בשנת 1995 בהמשך לעליית המשפחה לישראל. היקב, המציין השנה 20 להיווסדו, ממוקם במרום הגליל ומייצר את יינותיו מכרמים בגליל העליון, הנמצאים בבעלותו (Estate Winery).

    לאחר שבשנים האחרונות השקיע היקב משאבים רבים בטיפוח כרמיו הם כיום מהטובים ביותר בארץ. שילוב הכרמים והענבים האיכותיים עם הטרוואר, הנמנה על אחד מהאזורים הטובים בישראל לגידול גפנים,  לצד ייצור היין במתקני היקב המודרניים והחדשניים – מוביל לתוצאה של היצע יינות משובחים, אשר זוכים בשנים האחרונות להערכה הולכת וגדלה.

    שיראז רזרב 2013 מגיע כולו מכרמי השיראז הטובים ביותר שלנו, הנטועים על אדמת בזלת שחורה. הכרם האחת ממוקמת בשדמות דבורה והינה נטועה במדרון מערבי, על אדמת בזלת עמוקה עם מעט אבן. השנייה, בתל פארס.

    עונת 2013 התאפיינה במזג אוויר דומה לממוצע הרב שנתי. לאחר התסיסה הועבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון מובחרות למשך 18 חודשים.

    זהו יין קטיפתי ומלא, באף ארומות של פרי בשל, קינמון פלפל שחור. בפה היין רך וחלק, יש לו טאנינים מאוד מאוזנים, חומציות נמוכה האופיינית לזן השיראז וסיומת ארוכה ביותר.

    LEGACY קברנה פרנק 2013 של טפרברג

    new legacy
    יקב טפרברג הוקם בשנת 1870 על ידי אברהם טפרברג, בירושלים העתיקה והיה ליקב המשפחתי הראשון שהוקם בארץ ישראל בעת החדשה. מאז ועד היום, נמצא היקב בבעלות משפחת טפרברג.

    מקור הענבים: ענבי הקברנה פרנק נבצרו מכרם הנמצא ברום הרי אפרים, בגובה של 650 מטר מעל פני הים, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה. נתונים אלו תרמו לאיכות ענבים ייחודית, הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

    תיאור היין: קברנה פרנק LEGACY, הינו יין מרתק, שענביו גדלים בכרם שגובהו כ-350 מטר, במורדות הרי אפרים. הכרם, שניחן במיקרו אקלים ייחודי, מעניק את השפעתו הברורה על אופיו של היין. היין השתבח בחביות למשך 18 עד שהגיע לסינרגיה מלאה של ארומה וטעמים.

    קברנה פרנק LEGACY, הוא יין של אוכל, הוא אדום גרניטי מפתה, המאופיין בארומה קלאסית של הקברנה פרנק. יש בו נגיעה ירקרקה מושכת ונעימה, האופיינית לזן, אשר משתלבת בניחוח פרי מתקתק ועטופה ברכות העץ. מרקמו קטיפתי ונוכחותו משאירה את חותמה הרבה אחרי השתייה.



    0 תגובות