לקראת עימות עם החרדים? • ליברמן מעביר מיליונים לגיורי צה"ל

    ליברמן אמר כי "קורס הגיור "נתיב" הוא אינו רק "כלי" להצטרפות לדת היהודית, אלא גם מאפשר לפרט לחבור באמת ולראות את עצמו כחלק בלתי-נפרד מהעם היהודי
    איתי גדסי 1 Comment on לקראת עימות עם החרדים? • ליברמן מעביר מיליונים לגיורי צה"ל

    על מסלול התנגשות? • שר הביטחון הכניס את קורס הגיור נתיב לבסיס תקציב משרד הביטחון ובכך מבטיח את הרחבת פעילותו • בציבור החרדי קיימת התנגדות חריפה לגיורי 'נתיב': "צה"ל הנו גוף צבאי, לא אמור להפוך גויים המשרתים בו – ליהודים"

    ליברמן צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי
    ליברמן אמר כי "קורס הגיור "נתיב" הוא אינו רק "כלי" להצטרפות לדת היהודית, אלא גם מאפשר לפרט לחבור באמת ולראות את עצמו כחלק בלתי-נפרד מהעם היהודי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר דיון מיוחד שהתקיים במשרד הביטחון, החליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן על הקצאת 17 מיליון ש"ח בבסיס תקציב משרד הביטחון עבור קורס הגיור "נתיב". בהסכמת הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הוחלט גם כי ההכשרה תבוצע בשלב מוקדם בשירות הצבאי.

    קורס "נתיב", מסלול הגיור הצבאי, מיועד לחיילי וחיילות צה"ל ומתנדבי השירות הלאומי ומחקרים חיצוניים בתחום הגיור הראו כי אחוז המתגיירים באמצעות קורס זה גבוהים יותר מאחוז המתגיירים באמצעות הקורסים האזרחיים. וביקורת רבה נשמעה נגד קורס זה בקרב הציבור החרדי.

    בשנה שעברה אף הושבתו הקורסים לאחר שלא נמצא להם תקצוב מעודפי התקציב, ולכן השנה החליט שר הביטחון ליברמן להכניס את הגיורים בבסיס התקציב הצבאי.

    קורס גיור "נתיב" מחולק לכמה שלבים מרכזיים: קורס בסיסי, סמינר א' וסמינר ב'. קורס גיור בסיסי הנמשך בין 7 ל-10 שבועות בהתאם לסוג הנבחר – עם השהייה או בלי. סמינרים א' וב' מתקיימים במשך 3 או 4 שבועות כל אחד. קיים קורס נוסף "משולב", שמתקיים במשך 16 שבועות, ובמהלכו עוברים המתגייסים קורס בסיסי במקביל לטירונות ומיד לאחר מכן סמינרים א' וב'.

    עם זאת, בציבור החרדי מביעים התנגדות חריפה לגיורים הנערכים בצה"ל, בטענה כי מדובר בגיורים שאינם אמיתיים. "צה"ל הינו גוף צבאי, לא גוף שאמור להפוך גויים המשרתים בו – ליהודים", אמרו רבנים ודיינים בעקבות הודעת שר הביטחון על הגדלת תקציב גיורי צה"ל

    לדברי משרד הביטחון, עד כה "נתיב – המרכז הלאומי לזהות וגיור" לא יכל היה לתכנן את פעילותו לטווח הארוך, תקציבו היה בנוי על עודפי תקציב ופעמים רבות ניתנו לו תקציבים רק לאחר "הפעלת לחץ" מגורמים חיצוניים. הגדרת סעיף תקציבי נפרד מבטיחה ל"נתיב" יציבות ומאפשרת לארגון להתפתח ולבנות תוכניות עתידיות.

    השר ליברמן והרמטכ"ל איזנקוט החליטו בנוסף כי הכשרת החיילים תבוצע בשלב מוקדם בשירות וטרום קורסי הפיקוד המתקדמים, כך שמשך ההכשרה ירוכז בתחילת פרק השירות הצבאי, מהלך שיאפשר לחיילים רבים יותר להצטרף לקורס ולעבור את תהליך הגיור. אחת הסיבות המרכזיות לאי- הצטרפותם של החיילים לקורס הגיור היה חוסר הרצון שלהם "לשבור" את שגרת השירות ולהתנתק מיחידותיהם בעת שחבריהם ליחידה נשארים בבסיסים או עוסקים בפעילות מבצעית. החלטה זו תאפשר ליותר צעירים וצעירות לעבור את תהליך הגיור.

    השר ליברמן אמר כי "קורס הגיור "נתיב" הוא אינו רק "כלי" להצטרפות לדת היהודית, אלא גם מאפשר לפרט לחבור באמת ולראות את עצמו כחלק בלתי-נפרד מהעם היהודי ולהרגיש שייכות אמיתית ומלאה למדינת ישראל. המהלך הזה יוביל להעלאת המוטיבציה של חיילים וחיילות להצטרף לקורס. לתמיכה בארגון "נתיב" יש חשיבות לאומית ולכן הכוונה היא ליישם את ההחלטות הללו בהקדם".

    נכון לשעה זו טרם נשמעה דעתם של חברי הכנסת החרדים, אך מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו על הגברת הפעילות בתחום הגיור הצה"לי על ידי השר ליברמן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צה"ל גם איננו משרד החינוך. אך כאשר רפול גייס את מה שנקרא " נערי רפול" ונתן הזדמנות שניה למי שלא סיים אפילו בית ספר יסודי. וחלקם גם סיימו בצבא תיכון עם תעודת בגרות. כולם הריעו לו. כאשר הרבנים מקשים על גירות ואינם מכירים בגיור של רבנים שהם 100% בקיאים וידועים כשומרי מצוות בארצות הברית אין למדינה ברירה אלא לעקוף את הפנאטים האלה. רות התקבלה ליהדות כאשר רק הצהירה עמך עמי ואלוהייך אלוהי. לא היו אז רבנים שהפכו את היהדות לחור שחור