כשאלף ילדים זעקו: הדרן עלך ששה סדרי משנה

    שלמה בן יוסף 2 Comment on כשאלף ילדים זעקו: הדרן עלך ששה סדרי משנה
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כאלף ילדים שהשתתפו שהשתתפו מידי ערב בשיעור המשניות שע"י מפעל המשניות 'מבקשי תורה שעל ידי ארגון 'אנחנו וצאצאינו', שנלמדו לע"נ הר"ר אשר ב"ר דוד האוסדורף, אשר עשה מלאכתו עראי ותורתו קבע, זכו לברך על המוגמר ולסיים את כל הש"ס משניות והשתתפו במעמד שהתקיים ביום שלישי, מוצאי אסרו חג שמחת תורה בתפוצות ישראל, בהיכל 'אוהל – קדושים' בבני ברק.

    המעמד המרגש במיוחד התקיים בראשות גדולי ישראל שליט"א שאף העניקו מברכת לילדים, את המעמד הנעימה תזמורת בניצוחו של שמואל וינרייך ומקהלה בנצוחו של מיכאל צי.

    המעמד נפתח בתפילת מנחה, לאחר שירתם המיוחדת לכבוד התורה של המקהלה המיוחדת, נשא דברים בשם משפחת האוסדורף; הרב שלמה יוסף טננבוים אשר העלה על נס את הזכות המיוחדת שילדים רבים וצעירים כל כך מסיימים את כל השס לע"נ הר"ר אשר האוסדורף שכל כך הקריב מנפשו למען התורה לומדיה. בסיום דבריו שמעו הילדים שיר מרגש בחרוזים מפי אהל'ה וינטרוב, בה תואר הקרבתו של ר' אשר למען התורה ולומדיה.

    לקול שירת ימים על ימי מלך תוסיף הוכרז כי מרנן ורבנן נכנסים לכבד בעצמם את ילדי תשב"ר שזכו לסיים את הש"ס, ובראשם הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פונביז' וחבר מועצג"ת ועמו הגאון רבי שריאל רוזנברג ראב"ד בד"צ בני ברק והגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה.

    הס הושלך בקהל עת נשא דברים הגאון הגדול רב"ד פוברסקי שביאר את מה שאנו אומרים נקדש שמך בעולם כשם שמקדישים בשמי מרום וכי יודעים אנו כיצד מקדישים במרום, אלא כאשר מסתכלים על צאן קדשים ילדי ישראל, הם כמלאכים, דברים נוספים בגודל מעלת ויקרת ילדי החמד נשמעו מפי הגאון רבי חיים ישראל שפירא ראש ישיבת שערי תורה, שאף מוסר בעצמו שיעור בג' פרקי משניות לע"נ בתו מרת חנה קופמן ע"ה.

    החלק המרכזי במעמד היה מבחן פומבי שנערך ע"י הרב שמואל מאיר לוי וצוות ת"ח מובהקים אשר שימשו כשופטים לבחור את הסניף המצטיין ביותר, כאשר כולם עמדו מופתעים מהיקף הידע שצברו הילדים, במבחן נשאלו שאלות ממסכת אחר מסכת ובאולם הונפו מאות אצבעות, לאחר דיון ממושך בין השופטים הוחלט כי הסניף המצח הינו סניף 'בית במברגר'.

    לאחר מכן חובר במקום ע"י ר' אהרלה וינטרוב שיר שמח ומיוחד המספר את העוצמה של כל ילד יחיד שנמצא באולם וקטעים מיוחדים מהווי הסניפים, בסיום שירתו הצטרפה המקהלה לתפילת יבנה המקדש, עם מחרוזת מדהימה של כל הלחנים לפסוק יבנה המקדש עיר ציון תמלא.

    מתוך שמחה של מצווה נגשו לסיום הש"ס, כאשר את המשנה האחרונה הקריאו נכדיו של ר' אשר האוסדורף ולאחר מכן זעקו כולם הדרן עלך ששה סדרי משנה, עין לא נותרה יבשה למול שאגת ה'אמן יהא שמיה רבה' שבקעה רקיעים ומיד מתוך שירה וריקודים, הודו הילדים לקב"ה על כי זכו להיות חוד החנית של עם ישראל.



    2 תגובות

    מיין תגובות