- רדיו קול חי - -

דיכטר: לאמת יש כוח מיוחד כשהיא נאמרת בערב שבת

"הגעתי הבוקר לחיפה בכדי להתרשם מקרוב מנזקי השריפות ולשמוע על תפקודם של כוחות ההצלה והביטחון השונים, שנלחמו מול להבות האש העצומות שאחזו באזורים שונים בעיר וגרמו נזקים כבדים ליותר מ 700 דירות" כך אמר היום יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ אבי דיכטר.

לדבריו "בפגישות עם לוחמי האש, שוטרי משטרת ישראל, לוחמי פיקוד העורף וצה״ל וראש עיריית חיפה, קל היה להבחין בשיתוף הפעולה הפורה ביניהם המהווה מרכיב קריטי בהצלחה לסיים את גל השריפות האחרון ללא הרוגים בנפש. המראה של בתים ודירות, מפוייחים במקרה הפשוט והרוסים לחלוטין במקרה הקשה, הם דברים קשים ביותר. נחמה פורתא היא הידיעה של טראומה הזו לא נלווית עד כה טרגדיה של אובדן חיים. זה אינו קשור לניסים כפי שסבורים אחדים, זוהי תוצאה של אנשים שחרפו נפשם ונלחמו באש והצליחו להרחיקה או לפחות לעכבה, עד שפונו תושבי הבתים שהאש עמדה לכלותם".

"כן, היה גם גורם ״שובר שוויון״ כפי שהגדירו אותו לוחמי האש, השוטרים והחיילים. היו אלה הטייסים, ישראלים וזרים, ששפכו חומרים מעכבי בעירה או מים שהכניעו את האש רגע לפני שזו עמדה לפגוע באנשים או בבתיהם. יש ביכולתי להביט בלחימה זו בשריפות ולהשוות לפעולות שננקטו לפני 10 שנים במלחמת לבנון השנה (כשהייתי אז שר הבט״פ) או לפני 6 שנים בשריפה באסון הכרמל (אז הייתי ח״כ ). ההתקדמות של גופי ההצלה הינה עצומה".

"ואולם ראוי שנאמר בכנות, שגם הפעם כמו באסון הכרמל, ההצטיידות במטוסים לכיבוי האש קיבלה עוצמה מיוחדת בזכות התעקשותו של ראש הממשלה נתניהו. שמעתי מכל הגופים עימם נפגשתי הבוקר בחיפה את הדברים הבאים: ביבי הינו הגורם שדרש לפני ימים אחדים להביא עוד מטוסים מקפריסין, יוון ומדינות נוספות. לולא עשו זאת, השריפות בחיפה היו מסתיימות בנפגעים בנפש ובצורה קשה הרבה יותר".

"חשוב כשניתן, לומר גם דברי הערכה לראש ממשלה כשהוא נוהג כמנהיג וכמפקד. אמרו זאת אנשי המקצוע שנלחמו באש, אין כל סיבה שלא נשמע זאת גם מפוליטיקאים ואחרים. לאמת יש כח מיוחד כשהיא נאמרת בערב שבת".