מבקר המדינה חוגג • טור ביקורת מיוחד: מבקרים את המבקר  

    אריאל שרפר 1 Comment on מבקר המדינה חוגג • טור ביקורת מיוחד: מבקרים את המבקר  

    היום הזה מלאו שנתיים מיום הופעתו של טור 'מבקר המדינה' באתר קול חי • אריאל שרפר וחברים מהעבודה בטור חגיגי ועולץ כותבים את כל מה שהם חושבים על הטור וכותבו • והכי חשוב: מה חושב עליו אבא שרפר?

    מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אולי לא ידעתם זאת עד היום- אבל גם עיתונאי שכותב מדי שבוע באתר חשוב זה טור בשם "מבקר המדינה" אינו חף מביקורת ומעוניין לדעת מדי פעם מה אנשים חושבים על המדור הזה ועד היום לא הייתה לו הזדמנות לשאול אותם.

    כשהתחלתי לחשוב על מה אכתוב טור השבוע- בדיקה מהירה של התאריך גילתה שבתחילת השבוע הבא יגיע התאריך ה בכסלו- שבו בדיוק לפני שנתיים פרסמתי את הטור הראשון של מבקר המדינה באתר קול-חי. ומכיוון שזריזים מקדימים לציין בשמחה דבר טוב- וגם בגלל שטכנית הטור מתפרסם בימי חמישי- החלטתי בשבוע זה להשאיר על שולחן חדר העריכה(החדשותית) את הנושאים הרבים שדורשים ביקורת- ולהקדיש את הטור לכמה קוראים קבועים שאני מכיר ומוקיר את דעתם וחברתם ולתת להם הזדמנות לשלוח אלי סוג של ביקורת בונה בצורת ברכה מקורית ליום הולדת שנתיים(של הטור כמובן, לא שלי) וב"ה הם נענו בשמחה ומיד תקראו את התוצאה.

    אבל לפני כן אני רוצה להודות בראש ובראשונה לכם הגולשים האלמונים שאיני מכיר אישית וגם אינם מגיבים באתר- אבל אני מאמין שיש רבים כאלה שקוראים את דו"ח המבקר(הלא רשמי) שאני מפרסם כאן מדי שבוע ומקווה מכל הלב שהם נהנים. כי טור חייב שיקראו אותו ולטור ברשת יש יתרון כי בניגוד לעיתון אם מדובר בנושא מעצבן במיוחד אפשר רק לקרוא אותו ולא לקרוע חלילה, וברשת המילים הכתובות נשארות ותמיד אפשר לחזור ולקרוא אותן אחרי חיפוש מהיר באתר- ושתדעו שזה מגדיל את תחושת האחריות כי עיתונות כתובה מגיעה בסוף לפח או למחזור ועיתונות רשת יכולה למצוא קוראים חדשים גם שנים רבות אחרי הפרסום הראשון.

    אז תודה לכל הקוראים שבאים לבקר כאן פעם בשבוע.

    וכעת למבקרים את "מבקר-המדינה" לציון שנתיים לדו"ח הראשון:

    זכות הראשונים למבקר האורח הראשון שמורה לידידי ועמיתי למקצוע יעקב גרודקה- שלפני שנתיים היה עורך אקטואליה באתר קול-חי ובין היתר היה אחראי על פרסום הטור במשך יותר משנה. בגלל שנהוג לומר ובמקרה זה לכתוב רק מקצת שבחו של אדם בפניו אציין שמדובר באדם מוכשר, נעים הליכות, ומקצועי ביותר- שתרם רבות לטור שלי- וגם השקיע הרבה יותר כעבור שנה כשלמילים נוספו תמונות. כיום לגרודקה יש תפקיד חשוב לא פחות מעורך אקטואליה באתר (והוא יודע מהו ובטוח שגם אתם) ולאחרונה גם תכנית חשובה בקול-חי על מצוקת-הדיור במגזר החרדי (נושא ששווה טור ביקורת בפני עצמו) ואני מאחל לו שימשיך לעשות בצורה הכי טובה את מה שעזר לי מדי שבוע- ושתדעו שהוא ממשיך לקבל ממני את הקישור לטור בכל יום חמישי- כי יש דברים שלא משתנים. הנה מה שהיה למבקר האורח יעקב גרודקה לומר למבקר המדינה של אתר קול-חי אחרי שנתיים בתפקיד:

    "אריאל היקר!

    לשרטט ביקורת כולם יודעים, אבל להביא אותה בכל שבוע בצורה לא צפויה, מרתקת ובכל זאת בועטת – זה רק אתה יודע.

    תענוג לפגוש אותך בכל שבוע דרך מילותיך. תודה!"

    תודה לך יעקב גרודקה היקר ובעזרת השם שתהיה הרבה הצלחה בכל מעשה ידיך.

    יעקב גרודקה

    המבקר האורח השני הוא ידידי היקר והמצחיק  יוסי חיים. לידיעתכם- יוסי היה זה שהציע לי לכתוב טור באתר וגם נתן לי חיזוק חיובי על בחירת שם הטור ומדי פעם בשיחה או התכתבות הוא ממליץ לתבל את הנושאים הרציניים אותם אני מבקר בהומור ואפילו בקצת ציניות כי לדבריו זה הופך את הטור לקליל ומעניין יותר ולמרות שקצת קשה לי לכתוב את זה(והוא מבין למה)- הוא צודק. אז קבלו את דברי המבקר האורח השנון והמצחיק ביותר שזכיתי "ליהנות ממנו עצה ותושיה" יוסי חיים:

    "מבקר המדינה שלום , זה יוסי חיים כותב. ראשית לפני הברכות אומר לך שזה אחד הטורים שתמיד צד את העין הן בגלל הכתיבה הטובה, והן בגלל שהוא מפתיע תמיד בתוכנו וגם בשבועות שנראים 'ריקים' תמיד המבקר מוכיח שיש לו מה להגיד ובטעם טוב ונפלא. הרבה הצלחה אריאל לימדת את מאזיני וקוראי האתר בקול חי שטור הגם שהוא של 'מבקר' יכול להיות בעל טעם טוב ועדין – הרבה בהצלחה!"

    תודה ליוסי חיים- האיש שלוקח את הצחוק ברצינות ושב"ה תמיד תהיה לו ולנו סיבה לשמוח.

    יוסי חיים

    המבקר האורח הבא הוא אדם שמוכר למאזיני קול-חי כ-"כתבנו לענייני משטרה" אבל בשבילי הוא עמיתי למקצוע וידידי בנצי ליזרוביץ. וכדי לתת לדבריו את המשקל הראוי אציין שבזכות הטור המיוחד "מבקר המדינה מארח" שבנצי היה אורחו הראשון למדתי המון על עבודתו ככתב שמסקר תחום מורכב כל-כך כמו המשטרה- ואת כל הדברים הטובים שיש לי לומר עליו הוא כבר שמע בעל-פה. קבלו את בנצי ליזרוביץ:

    "לידידי היקר אריאל!

    ברכות מעומק הלב לטורך השבועי באתר 'קול חי' החוגג שנתיים.

    ללא ספק כמי שעוקב וקורא את הטור מדי שבוע הנושאים שאתה מעלה הם נושאים חשובים שאולי במשך הזמן לא שמים אליהם לב מספיק . בטוב טעם ובכתיבה יפה אתה מצליח להביע את הדברים והנושאים השונים והמגוונים.

    נכון, יש שבועות של טרור שמצריך להשקיע יותר ולצערנו לבטא את הכאב והשכול ויש ימי שמחה ותמיד אתה יודע לשלב כל שבוע מחדש מה מתאים ומה יערב לקורא.

    כמי שמכיר אותך אישית הרבה שנים אתה משקיע ועושה הכל כדי שבסוף הקורא יבין את מה שצריך, ואת המסר מהטור.

    אני מאחל לך הרבה הרבה הצלחה וסייעתא דשמיא ושתמיד תכתוב רק על דברים משמחים(לצערנו בתקופות מסוימות זה לא תמיד כך) והמון הצלחה בהמשך.

    בנצי ליזרוביץ ידידך במחלקת החדשות"

    תודה בנצי היקר והמוכשר.  אני חייב לציין שגם מבקר מרשה לעצמו להתרגש לפעמים…

    בנצי לייזרוביץ

    בנצי לייזרוביץ

    הבא בתור שמבקר את המבקר מחייב אותי להבהרה חשובה בסוף דבריו- אך אני נאמן למקור ומביא אותם ככתבם וכלשונם. הנה מכתבו של מגיש התכנית בטעם של פעם בקול-חי וסוכן נסיעות מקצועי ובעל ידע עולמי- אפרים קמיסר:

    "שנים שאני חושב לעצמי "מה עושים מגישי החדשות ב55 דקות שבין המהדורות"?

    כילד ירושלמי, ניסיתי לחשוב היכן מלאכי חזקיה מבלה את זמנו באזור שרי ישראל…  ואיזו סמטה יפואית הכי חביבה על אהוד גרף…

    אבל לגבי המגיש הבכיר של קול חי אין תהיות. הוא לא יורד לציון כי זה קטן עליו ולא ממש בעניין של לאכול בורקס עם שייחים. הוא מנצל גם את הבין לבין לכתיבת הטור השבועי המושקע. תודה אריאל !"

    אז כאן המקום להבהיר: קיימת הפרדה ברורה בין עבודתי כעורך ומגיש חדשות בקול-חי להיותי מבקר המדינה באתר קול-חי. בין מהדורה למהדורה אני כמובן עורך ומעדכן את מהדורת החדשות הכי יהודית בעולם(ותודה לידידי ידידיה מאיר)- אך את הטור אני כותב בדרך-כלל בליל חמישי או בחמישי בבוקר- והוא מועשר בידע שלי מהעבודה בחדשות- אך זהו הקשר היחיד בין שני התפקידים. תודה לך אפרים על הביקורת ומקווה שלא סיבכת אותי…

    קמיסר

    המבקר האורח הבא אינו עמית למקצוע לשם שינוי- אך הוא אחד הקוראים הקבועים שאני חייב לו את כל מה שאני יודע- כי הוא לא רק לימד אותי הרבה דברים שחלק מהם שובצו בטורים שלי בדרכים שונות- אלא הוא גם היה אחד השותפים שב"ה הביאו אותי לעולם הזה וגם מנסה כל הזמן להסביר לי את כל הדברים הלא-תמיד הגיוניים שקורים בו וכאמור כמה מההסברים הגיעו גם אל קוראי הטור בשנתיים האחרונות. ואם אתם מודאגים מהקרבה המשפחתית- יש הבהרה חשובה בסוף הביקורת. קבלו את אבי היקר- ישראל שרפר:

    "כקורא ותיק של הטור של אריאל שרפר ברצוני לברך אותו על טור שיש בו גם רצינות מחשבתית וגם קלילות ביטוי שמשרה תחושה נעימה של סקירה על נושאים שבחדשות . הדעתנות של הכותב ניכרת בכתיבתו המיוחדת ומשאירה טעם של עוד בציפייה לשבוע שאחריו

    לסיום גילוי נאות- אני אביו של אריאל אך חף מכל נטיית חסד וכאשר יש מה להעיר הוא שומע ממני".

    הביקורת הזאת ובמיוחד ההבהרה בסופה השאירה לי טעם של עוד. אולי אבקש מאבא שלי לכתוב  את הטור בשבוע הבא…

    תמונה אבא

    ומבקר אחרון חביב – שאחרי שקראתי את מכתבו אין לי הרבה מה להוסיף לטור מיוחד זה – הוא עורך אתר קול-חי יוסי צלניקר. לא אכתוב כאן את כל העלינו לשבח על עבודתו החשובה והמקצועית מדי שבוע כי אני מאמין שהוא יודע אותם משיחותינו והתכתבותנו מדי שבוע-  אך אנצל את ההזדמנות לבקש סליחה על כך שלעיתים אני גם מעביר ביקורת (כמובן רק בונה ומקצועית) על מה שהוא עושה ואולי גם מעט מציק לו יותר מדי מדאגה שהטור יקבל את הטיפול הטוב ביותר- ובעצם אין לי מה לדאוג כי ב"ה זה תמיד מה שיוצא- ואני מרוצה. ואלה דברי "המבקר האורח" עורך אתר קול-חי יוסי צלניקר:

    "לפני כשנתיים ישבנו במערכת האתר והבנו את הצורך בתוכן ייחודי שיופיע רק באתר קול חי. כמה דברים טובים התחילו באותו יום. כדרך העולם, חלקם התמוססו אחרי חודשיים, אחרים החזיקו מעמד חצי שנה ורק בודדים עומדים על תילם עד עצם היום הזה.

    אחת מהיוזמות הברוכות הייתה לפנות לעורך ומגיש החדשות אריאל שרפר שסומן כבר אז כאישיות דעתנית ובעל כישרון הבעה גבוה, ולבקש ממנו לכתוב טור שבועי.

    יעמוד על הברכה ידידי המוכשר ה"ה יעקב גרודקה, ששימש אז כעורך באתר והיה זה שהביא את טור מבקר המדינה לעולם. ואכן, הטור הנפלא הזה שעולה בקפדנות מדי שבוע ביום חמישי הפך לסיפור הצלחה.

    אריאל מביא לטור השבועי מזיגה נהדרת של האירועים הבולטים של השבוע ויחד עם התובנות המקוריות והאמוניות שהוא יוצק בהן – התוצאה נפלאה.

    בנוסף, לא ניתן להתעלם ממנעד הגיוונים שעובר הטור לפרקים. מרשמי מילואים דרך ראיונות עם כתבי הרדיו ועד סיקורים של התרחשויות בולטות. הכל נעשה ברצינות ושיקול דעת המאפיינת את כותב הטור.

    מה מברכים טור ביקורת? לטור נאחל שנמשיך ונהנה ממנו לאורך ימים. את הכותב נברך שימשיך לעשות מלאכתו להנאת גולשי אתר קול חי שמקבלים את החדשות המלאות בצורה מזוקקת ונקיה.

    מציץ מן החרכים

    מציץ מן החרכים

    יום הולדת שנתיים שמח לטור מבקר המדינה- ותודה לבורא עולם שבזכותו הכל קיים.



    1 תגובות

    מיין תגובות