בית משפט בגרמניה: "הצתת בית כנסת – ביקורת לגיטימית על ישראל"

    בנג'מין וויינת'אל - מעריב No Comments on בית משפט בגרמניה: "הצתת בית כנסת – ביקורת לגיטימית על ישראל"

    השופטים קבעו כי שלושה פלסטינים שניסו להצית את בית הכנסת בעיר וופרטאל לא פעלו מתוך אנטישמיות, אלא כדי למשוך תשומת לב לעימות ברצועת עזה • ועידת רבני אירופה': 'גזענות, היא גזענות היא גזענות ויש להוקיע אותם מעל כל במה אפשרית'

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בגרמניה מצאו דרך חדשה למתוח ביקורת על ישראל. בית משפט מחוזי בעיר וופרטאל אישר את החלטתה

    יוהנס פינל, דובר בית המשפט, הסביר בהצהרה את החלטת בית המשפט. שלושה פלסטינים גרמנים ביקשו להצית בית כנסת באמצעות בקבוק תבערה בחודש יולי 2014. בית משפט השלום בעיר קבע כי השלושה רצו למשוך תשומת לב למבצע צוק איתן ופסק כי המניע לניסיון לא היה אנטישמיות.

    השלושה נידונו לעונש מאסר על תנאי. המתקפה גרמה לנזק של 800 יורו לבית הכנסת. השופטים נימקו את החלטתם בכך שהנאשמים שתו אלכוהול ולא ובאי בית הכנסת לא נפגעו.

    נער בן 13 שגר ליד בית הכנסת הבחין בלהבות, הודיע על כך למשטרה. כמה ימים לפני ניסיון ההצתה, ריסס אלמוני כיתוב "לשחרר את פלסטין" על קיר בית הכנסת.

    לאחר החלטת בית משפט השלום בעיר, תקף וולקר בק, חבר פרלמנט מהמפלגה הירוקה, את פסק הדין ואמר כי "המתקפה על בית הכנסת נבעה מאנטישמיות" וביקר בחריפות את טענת בית המשפט שמטרתה היתה למשוך תשומת לב לעימות בעזה. "מה ליהודים בגרמניה ולעימות במזרח התיכון? תהה בק, כמו שיש לנוצרים, לא דתיים או מוסלמים בגרמניה – כלום. הבורות של השופטים לגבי אנטישמיות מדאיגה יהודים רבים בגרמניה". בית הכנסת המקורי בעיר וופרטאל נשרף במאורעות "ליל הבדולח "ב-1938.

    ב'ועידת רבני אירופה' נדהמו לשמוע את הדברים; 'צריך לשלוח את השופטים האלה בחזרה לבית ספר יסודי – אומר נשיא הועידה ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט – כל אנטישמי, קטן כגדול, מוצא את הסיבה לשנוא או לפגוע ביהודים; יש אשר שונאים יהודים באשר הם שמאלנים ויש השונאים אותם בגלל שהינם ימניים. יש אשר שונאים אותם בגלל שהם חילוניים ויש אשר שונאים אותם בגלל שהם דתיים. יש בגלל שהם חובשים כובע ויש בגלל שאינם חובשים כובע.

    'תורת הגזענות מיוסדת על התיאוריה שבגלל שבן גזע זה עשה משהו שאינו מוצא חן בעיני הגזען והוא מטיף או מעניש בפועל את כל בני אותו גזע. וזה מה שקרה בוופרטל, כאשר קבוצה של צעירים החליטו 'להעניש' יהודיים מקומיים בגלל דברים שנעשו על ידי יהודים במזרח התיכון לכאורה.

    'גזענות, היא גזענות היא גזענות ויש להוקיע אותם מעל כל במה אפשרית'.



    0 תגובות