- רדיו קול חי - -

ח"כ יצחק ועקנין: "אפרוש מהכנסת בתום הקדנציה הנוכחית"

חבר הכנסת הרב יצחק ועקנין מש"ס הצהיר היום במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת, כי בתום הקדנציה הנוכחית – יפרוש מהכנסת.

כבר בבחירות הקודמות דובר על רענון רשימת ש"ס לכנסת, אך התוכנית יצאה לפועל רק בחלקה. דרעי נאלץ להתפטר מהכנסת ולהישאר שר וסגן השר משולם נהרי התפטר אף הוא במסגרת החוק הנורבגי כדי להכניס שני חברים חדשים לכנסת, גואטה ומלכיאלי.

חברי הכנסת יודעים שבקדנציה הבאה יהיה רענון ברשימה, ויש מי שכבר מקדים ומצהיר על פרישה.

בישיבת ועדת הכספים היום התייחס ח"כ יצחק ועקנין מש"ס לנושא ואמר כי "אני יכול להבטיח לך דבר אחד בלא נדר, בקדנציה הבאה אני לא יודע אם תראה אותי פה. לא אהיה פה, חבל על הזמן. אני חושב שכל אחד צריך לדעת מתי הוא מסיים את התפקיד שלו" דברי ח"כ ועקנין.

נציין כי בחודש האחרון לאחר התפטרותו של אברהם מיכאלי מתפקידו כיו"ר ש"ס בהסתדרות, דובר על מינוי אחד הח"כים המכהנים לתפקיד זה, תמורת התפטרותם מהכנסת. אך נכון להיום מונה יצחק כהן לתפקיד זה כמ"מ זמני, עד שיוחלט על מינוי קבוע לתפקיד.

נציין כי כבר בשנת 2012, הצהיר ח"כ ועקנין לעיתון "יום ליום" כי יפרוש בתום הקדנציה.

בשיחה עם העיתונאי אברהם רוזן אמר ח"כ יצחק ועקנין מש"ס: "לאחר 16 שנות עשייה פרלמנטרית מבורכת בכנסת, אני חושב שהגיע הזמן לומר די ולפנות את המקום לאחרים. הן היו שנות עבודה קשות, בכל יום שני יצאתי מביתי לירושלים והייתי שב אליו רק בסוף השבוע. 16 שנה מנותק בכל שבוע מהבית, וזאת מלבד נסיעות שונות לחו"ל שנאלצתי לעשות מתוקף תפקידי. ההיעדרויות הרבות מהבית ומבני המשפחה הובילו אותי למסקנה שזהו, אני מבקש לסיים את תפקידי בכנסת. היו על כך שיחות בעבר עם יו"ר התנועה ר' אלי ישי, אני קיימתי איתו על כך שיחה לפני סיום מושב החורף של הכנסת ואמרתי לו בצורה ברורה שאני מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים".