רבה של מקסיקו לדרעי: "המילים של נתניהו גרמו אנטישמיות נוראה"

    איתי גדסי 5 Comment on רבה של מקסיקו לדרעי: "המילים של נתניהו גרמו אנטישמיות נוראה"

    לאחר הציוץ של נתניהו, וההרגעה של דרעי, רבה הראשי של מקסיקו הרב שלמה טוויל במכתב לשר הפנים אריה דרעי: "המילים של רה"מ גורמות אנטישמיות נוראה, וחבל שינותק הקשר בין ישראל למקסיקו"

    נתניהו ודרעי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבה הראשי של מקסיקו במכתב לשר הפנים אריה דרעי: "המילים של ראש הממשלה בנימין נתניהו גרמו לרגשות שליליים בקרב המקסיקנים, וזה גורם אנטישמיות נוראה".

    לאחר שראש הממשלה נתניהו צייץ אמש הודעת תמיכה על כוונת הנשיא האמריקני דונאלד טראמפ לבנות חומה בגבול ארה"ב – מקסיקו, התעורר זעם רב במקסיקו ובקהילה היהודית במקסיקו.

    גם השר דרעי ניסה היום לפשר ולהרגיע את המצב, ופנה בהודעה בספרדית ובעברית, בה כתב: "שוחחתי כעת עם ראש הממשלה נתניהו על הצורך בהמשך היחסים החמים בין ישראל למקסיקו. ראש הממשלה אמר לי, כי ישראל לא תתערב בסכסוך בין ארה״ב למקסיקו על מימון הגדר. נמשיך לחזק את היחסים עם מקסיקו שבה חיים בכבוד רבים מבני העם היהודי".

    הערב, שלח רבה הראשי של מקסיקו הרב שלמה טוויל מכתב לשר הפנים אריה דרעי, בו הוא מודה לשר דרעי על התערבותו בעניין מקסיקו, ומוסיף כי "אחרי המילים של ראש הממשלה ביבי נתניהו, גרם רגשות שליליים בקרב המקסיקנים נגד היהודים והקהילה, וזה גורם אנטישמיות נוראה".

    כדי להבין את גובה הלהבות, הרב טוויל מוסיף במכתבו: "הקהילה היהודית כאן יצרה קשרים הדוקים עם הממשל כדי שיתמכו בישראל, וגם מקסיקו חזרה בהה מההחלטה של האו"ם נגד מדינת ישראל, וחבל שיפרק הקשר בניהם.

    הרב טוויל כותב כי "אנחנו חושבים שהדרך לכבות את האש היא אם ראש הממשלה בכבודו ובעצמו יפרט שיש הבדל בין מה שקורה בארץ עם הכותל (החומה, א.א.) שבנו להגן נגד טרוריסטים, ובין הכותל המקסיקני שהם עוברים לעבוד (בארה"ב, א.א.), ועכשיו רוצים להחזיר את האבא שהוא בלי ניירות, מהבנים שנולדו באמריקה.

    הרב טוויל חותם את מכתבו "ברור שאמריקה יכולה לעשות מה שרוצה, אבל ישראל צריכה לכבד את המקסיקנים שגרים שם ולתמוך בזה. מבקשים שינסה להסביר את מה שאמר לטובת היהודים כאן ובעולם".

    1a6dd584-f4fa-4d26-8f3b-01eb37c9c0e0



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      לא מבין למה ביבי עושה כאלו שטויות ולא מתנצל

      1. התשובה פשוטה-
        חשוב לו יותר להתחנף לטראמפ מאשר היהודים במקסיקו….

    2. 4

      שתהיה בנעליים שלו תדבר

    3. 3

      כתוב בגמרא שאסור להתגרות ברשע שהשעה משחקת לו וזה מה שביבי עושה A 1

    4. 2

      למה חתמו בית דין מה קשר זה לבית דין???????
      הרי זה דין תורה או מה???
      וצע״ג!!!!