מדביקים תוויות • מה הסוד של הזוגות המצליחים?

    לא רק שלא להדביק תוויות שליליות, אלא דווקא לתת תוויות חיוביות! אם למשל, בעיניכם, בן הזוג לא אכפתי, וזה מפריע לכם. אז במקום להתלונן כל הזמן, ולשדר את תווית ה'לא אכפתי', מה שבטח ניסיתם ולא עבד... נסו דרך אחרת
    חגי צדוק No Comments on מדביקים תוויות • מה הסוד של הזוגות המצליחים?

    כאשר אנו נתקלים במעשה של הבעל או האשה שלנו, שנראה לנו שלילי, אנו מייחסים אותו אוטומטית לתכונה שלילית, שיש לבן הזוג, שכנראה, גם לא תשתנה בקרוב • ככה יותר קל לנו, הכל מקוטלג, אבל מה עושים?

    לא רק שלא להדביק תוויות שליליות, אלא דווקא לתת תוויות חיוביות! אם למשל, בעיניכם, בן הזוג לא אכפתי, וזה מפריע לכם. אז במקום להתלונן כל הזמן, ולשדר את תווית ה'לא אכפתי', מה שבטח ניסיתם ולא עבד... נסו דרך אחרת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אתה סתם לא אכפתי" הטיחה דניאלה בבעלה. "ככה אמא שלך, ככה אתה! אותו דבר יצאת!"

    יוסי הרגיש פגוע. "ומי ניקה אתמול את הבית? מי? הגמדים הקטנים, או בעלך?!"

    "בטח ניקית את הבית כי אכפת לך…" ענתה דניאלה בציניות, "כנראה פשוט היו צריכים לבוא אורחים, או שקיווית לתמורה ממני. מה, אתה חושב שאני לא מבינה?…"

    יוסי, איבד את שלוותו ואת לשונו. הוא לא דמיין תשובה כזו… מבחינתו, זה היה שיא היצירתיות הצינית של אשתו. הוא פשוט יצא מהבית בכעס.

    "אתה לא מבין! מה שאני לא עושה לה, היא תמיד תמצא הסברים למה זה לא השקעה שלי בה!" הוא אמר לי למחרת.

    וכאן, אני רוצה לעצור את הדו שיח, ולהסביר מדוע זה קורה. מה שלמעשה זה קורה אצל הרבה זוגות.

    הסיבה לכך היא, שכאשר אנו נתקלים במעשה של הבעל או האשה שלנו, שנראה לנו שלילי, אנו מייחסים אותו אוטומטית לתכונה שלילית, שיש לבן הזוג, שכנראה, גם לא תשתנה בקרוב…

    ככה יותר קל לנו. הכל מקוטלג… כל מעשה שלא מוצא חן, נובע מתכונה שאנו בטוחים שיש אצל בן הזוג.

    ומה שיותר קשה, זה שכל מה שיסתור את תפיסתנו על בן הזוג, או ש'לא נראה' אותו, או שנפרש אותו לפעמים בצורה קצת מעוותת, כך שיתאים לתפיסתנו. אף אחד לא יבלבל אותנו עם עובדות…

    אנחנו בעצם מדביקים תוויות על הבעל והאשה שלנו, ובכך, אנו מפסידים הרבה. ממש כמו שדניאלה ששייכה את ההתנהגויות השליליות, של בעלה, לתכונות שליליות, ואף פירשה מעשים חיוביים, כדי שיתאימו להשקפתה, מה שגרם ל'שלום בית'.

    נוסף על כך, אם נשדר זאת לבן הזוג שוב ושוב, הוא פשוט יאבד מוטיבציה לנהוג אחרת מהתווית שהצמדנו לו, כי במילא האשה או הבעל, יפרשו את התנהגותו לשלילה.

    אני רוצה להמחיש את הדברים על ידי המטאפורה הבאה:

    אתם עובדים במפעל נעים. לפניכם סרט נע עליו 'נוסעים' עציצים מסוגים שונים. יפים יותר, ויפים פחות. אתם בעצם האחרונים בתהליך האריזה של העציצים, תפקידכם הוא, להדביק תוויות על כל עציץ. באיזה צמח מדובר, סוג א', סוג ב', עודפים. תוויות מכל סוג.

    לפעמים, אתם כל כך מוקסמים מהיופי של העציץ, ואוטומטית מדביקים תווית של סוג א א. לעיתים, אתם מכרכמים את פניכם בזוועה, לנוכח עציץ עלוב, ומדביקים, בלי לחשוב, תווית שלילית. סוג ג… אתם מרגישים כבר 'שוחים' בעבודה. במהלך הזמן, העבודה הפכה להיות די מוכרת וברורה, זה די נוח לכם.

    יום אחד, בעלי המפעל החליטו שהם עוקבים אחר המכירות, וטיב העציצים. הם רוצים לראות, איך העציצים פורחים בחנויות ובבתי הקונים. הם בעצם רצו לבדוק גם את יעילות העבודה שלכם, עד כמה אתם מדייקים בתוויות שאתם מדביקים על העציצים.

    הם שמו לב לתופעה מעניינת. העבודה שלכם היתה מאוד מדויקת! חריגות בודדות נרשמו! הם לא הבינו איך יתכן שכמעט לא טעיתם, למרות עומס העבודה הרב, שעליכם. כמעט כל עציץ שהתוויתם עליו סוג א, הצליח, ואילו זה שהתוויתם סוג ג, נבל במהרה! ואתם, הייתם די גאים בעצמכם.

    אך בשונה מכם, המנהלים, שלא עמדו אתכם ליד ה'ליין', חשדו שמשהו לא כשורה.

    פתאום התבררה הנקודה. אחד מהמגדלים, העלה את ההשערה המוכרת, שעציץ שלא מקבל תשומת לב, פשוט נובל לאיטו! ומה שקורה הוא, שהשיטה של הדבקת תוויות, קלקלה לחלוטין את כל העציצים בעלי התוויות השליליות! אפילו אותם עציצים שהודבקו עליהם תוויות שליליות בטעות, פשוט נבלו וקמלו לאיטם! חלקם, אפילו גידלו קוצים…

    הם החליטו שחייבים לשנות את השיטה. במקום למכור עציצים, עם תוויות מסוגים שונים, פשוט לשים על כולם תוויות של המותג היוקרתי בלבד. כך, אנשים לא יהיו עם תחושה שהעציץ הזה 'לא יוצלח'…

    ואכן התברר, שכך, אנשים התייחסו אל העציצים ביתר תשומת לב והשקעה, השקו אותם, נהנו להביט בהם. והעציצים? הם פשוט פרחו, כמעט כולם!

    זוהי המחשה של הטעות הגדולה, והסכנה שבהדבקת תוויות, על אף הנוחות שלה. לצערנו, התוויות השליליות, פשוט מגשימות את עצמן!

    ומכאן המסקנה:

    לא רק שלא להדביק תוויות שליליות, אלא דווקא לתת תוויות חיוביות! אם למשל, בעיניכם, בן הזוג לא אכפתי, וזה מפריע לכם. אז במקום להתלונן כל הזמן, ולשדר את תווית ה'לא אכפתי', מה שבטח ניסיתם ולא עבד… נסו דרך אחרת.

    נסו להחמיא על כל פעם שהוא עושה אפילו מעשה קטן של אכפתיות, ספרו לו, כמה שנעים לכם, שתפו אותו בכך, כך יש יותר סיכוי שהוא יתחיל להאמין, שכדאי לו להשקיע בכם יותר.

    זהו תהליך ארוך. זה לא יביא תוצאות מידיות, אך שווה וכדאי להשקיע בכך!

    בדוק ומוכח!



    0 תגובות