סימן לבאות? • השת"פ בין ש"ס ליש עתיד יוצא לדרך

    הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצוקלל"ה. ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן
    אבי יעקב 6 Comment on סימן לבאות? • השת"פ בין ש"ס ליש עתיד יוצא לדרך

    ועדת השרים לחקיקה דחתה הבוקר את הצעת החוק לשלילת תקצוב ממוסדות מפלים, וקביעת אזורי רישום • הצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר כהן מיש עתיד וחתום עליה גם ח"כ יעקב מרגי מש"ס • מוצע כי רשויות החינוך המקומיות יקבעו אזורי רישום למוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים על יסודיים

    הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצוקלל"ה. ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לחקיקה דחתה הבוקר את הצעת החוק לשלילת תקצוב ממוסדות מפלים, וקביעת אזורי רישום, הצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר כהן מיש עתיד וחתום עליה גם ח"כ יעקב מרגי מש"ס. נציין כי הצעת החוק נדחתה לדיון בשבוע הבא.

    לפני חודשיים עלה חוק דומה שהגיש ח"כ מרגי לדיון ועדת השרים לחקיקה, אך גם הדיון בו נדחה למועד אחר.

    כזכור, לפני כחצי שנה, במהלך המאבק הגדול על אפליית בנות בסמינרים, הבטיח ח"כ מרגי כי כבר במושב החורף הקרוב, יעביר את חוק הרישום האזורי, ושלילת תקצוב מסמינרים שעברו על איסור ההפליה.

    על פי הצעת החוק יתוקן חוק החינוך הממלכתי, ותתווסף לו הוראה בדבר שלילת תקצוב ממוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים אשר שר החינוך נוכח כי מתקיימת בהם הפליה. שלילת התקצוב ממוסדות כאמור תיעשה לאחר מתן התראה.

    כמו כן מוצע כי רשויות החינוך המקומיות יקבעו אזורי רישום למוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים על יסודיים (סמינרים), שנמצאים בשטחן של אותן רשויות מקומיות, בדומה לאזורי הרישום הנהוגים בבתי הספר היסודיים הרשמיים. זאת, על מנת לפזר או לווסת את רישום התלמידים באותם מוסדות חינוך, על פי אזורי הרישום שייקבעו להם על ידי הרשות, ועל מנת למנוע מחסור במקומות לימוד לתלמידים מאותה רשות מקומית במוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים על יסודיים באותה הרשות.

    נציין כי לפני כחצי שנה חתמו גדולי ישראל את דעתם והתנגדו לנושא. במכתב עליו חתמו הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי, והגרי"ג אדלשטיין נכתב: "הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצוקלל"ה. ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      מרגי לא מבין כי הוא עושה פעם אחר פעם טעויות של טירון. גם אם היתה לו איזו הצעת חוק טובה לא היה צריך לשת"פ עם יש עתיד. האם מרגי עושה את מה שעושה בהכוונה מלמעלה ? ימים יגידו אם ש"ס מחבקת את מרגי ונופלת יחד אתו, או שש"ס שולחת את מרגי ל… ?

      1. עוד לא קלטת? מרגי=יש עתיד
        באיש של אלי שיש הוא מפחש את דרכו במפלגה אחרת, כי הוא חושש שהוא לא ימשיך בש"ס

    2. 5

      מרגי ויש עתיד לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב. מרגי חותר נגד גדולי התורה וממילא הוא חותר נגד נגד התורה. כך הם עושים כדי לשרוד.

    3. 4

      תתיחסו לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.יש לצערינו בציבור שקורא לעצמו "חרדי" הפליה בין חרדים לבנים לחרדים שחומים.זו לא דרכה של תורה.

      1. מספיק להתבכיין!
        הגיע הזמן אחרי יותר מ- 70 שנה מאז העליות לארץ, שהספרדים יקומו על הרגליים ויקימו לעצמם מוסדות מצויינים בלי להזדקק לטובות של אחרים
        מרגי מעודד את ההיפך, הוא מעודד את ההתבכיינות ומנציח את המסכנות, ועוד עושה זאת בחסות יש עתיד!

    4. 3

      כתבתי לכם כבר פעם שהוא פוזל לכיון יש עתיד לאחר שש"ס יעיפו אותו