"צריך לעצור את החזניות ובתי הכנסת המעורבים, זה צלם בהיכל"

    אבי יעקב 3 Comment on "צריך לעצור את החזניות ובתי הכנסת המעורבים, זה צלם בהיכל"

    רבני ישראל התכנסו לארבעת ימי עיון אינטנסיביים במלון "קיסר" באילת ביוזמת מוסדות "אריאל" לחקר התורה והכשרת דיינים • בימי העיון השתתפו הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף • האזינו: הרב לאו בדיון מרתק למי ראוי להעניק את התואר "הרב"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלון "קיסר" באילת הסתיימו במוצאי שבת פרשת בשלח, ארבעת ימי העיון של רבני ישראל שהתכנסו ביוזמת מוסדות "אריאל" לחקר התורה והכשרת דיינים, ששיאם היה ב"שבת שירה" למרגלות ים סוף.

    בימי העיון השתתפו הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו, רבה של ירושלים הראשון לציון הגאון הרב שלמה משה עמאר, חברי מועצת הרבנות הראשית, דיינים ורבני ערים, ישובים ושכונות מכל רחבי הארץ.

    בנוסף השתתפו רבנים ואישי ציבור שעסקו בדיונים שונים בנושא העיקרי של ימי העיון: "אחדות ישראל – מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ", שהוקדשו לרבה של חיפה, הגאון הרב שאר ישוב כהן זצ"ל, יוזם ימי העיון ושנים רבות כיהן כנשיא מוסדות "אריאל" והלך לעולמו בשנה החולפת.

    מנהל התוכניות של "קול חי", בצלאל קאהן, הנחה שני פאנלים מרכזיים במהלך ימי העיון. שעת שאלות ותשובות, אחד על אחד, עם הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו. בין היתר, התייחס הרב לאו לנושאים שונים הנמצאים על סדר היום הציבורי, ובהם מתווה הכותל ומעמד הרבנות והרבנים בישראל, והתייחס גם לתואר "הרב" המחולק בימינו לכל דיכפין, גם למי שאינו רב במובן הברור של התואר.

     

     

    מיהו רב? | הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו בשעת שו"ת

    מיהו רב? | הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו בשעת שו"ת

    פאנל מרכזי נוסף נערך בהשתתפות רבה של פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, רבה של נס ציונה הרב אברהם צוריאל, הרב ינון יונה רבה של גבעת שאול בירושלים והרב מרדכי נויגרשל. משתתפי הפאנל התייחסו למגוון רחב של נושאים, ובהם מתווה הכותל, השפעת הרפורמים על היהדות והרבנות בישראל, כמו גם התייחסות נרחבת לתופעת ה"מניינים השוויוניים" בשולי הציונות הדתית, עניני מקוואות ועוד, בנוסף נשא דברים במושב, רבה של רעננה וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב יצחק פרץ. הרב מיכה הלוי התייחס בדבריו, בהרחבה, לתופעת "המניינים השוויוניים" וחזניות, ואמר כי זהו "צלם בהיכל" וכי צריך לעקור את הופעה הזו מהשורש.

     

     

    להיאבק נגד צלם בהיכל | הרבנים בפאנל

    להיאבק נגד צלם בהיכל | הרבנים בפאנל

     

    הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף, שהשתתף עם עמיתו הרב לאו במושב הפתיחה של ימי העיון, התייחס בהרחבה לענייני המנהגים בעם ישראל, ואמר כל עדה צריכה להיצמד למנהגי העדה, בבחינת "אל תיטוש תורת אמך". צפו בקטע מנאומו של הראשל"צ:

     

     

    רגע של בהלה נרשמה בקרב הרבנים, כאשר ביום רביעי נשמע אזעקה בשעת לילה מאוחרת ולאחריה כמה יירוטים. היו אלה כמה רקטות ששיגרו מחבלים לעבר העיר אילת ובחסדי שמים לא פגעו לאחר יירוט מוצלח של מערכת כיפת ברזל.

    בין המשתתפים בפאנלים השונים, היו גם הרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים, רב המשטרה הרב רמי ברכיהו, ורבנים נוספים.

    הרב דוד שפירא, רבה של שכונת בית הכרם ורכז ימי העיון ב"אריאל", הביע שביעות רצון רבה מהצלחת ימי העיון, והודיע במושב הסיום כי בעוד חודשים אחדים יתקיים יום העיון הבא, בהשתתפות רבנים מכל רחבי הארץ, כמסורת הנמשכת מזה שנים ארוכות.

    הוא הודה להנהלת מלון "קיסר" שאירחה את רבני ישראל ביד רחבה וכן הודה לזמר ר' אפרים מנדלסון שהנעים את השבת בקולו, הן בתפילות והן בסעודות השבת, וכן להנהלת מכבי שירותי בריאות שהעניקה את חסותה על ימי העיון.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      צודק הרב הלוי.
      התופעה הזו של חזניות דוחה ואנטי יהודית.
      ייאמר ברורות; השוליים האלה של הד"לים הם רפורמים

    2. 2

      המזרחי לפני 50 שנה נראו בדיוק כמו דגל היום

    3. 1

      בקצב הזה אני חושש שהם לא צריכים 50 שנה להיראות כמו הדלי"ם