- רדיו קול חי - -

הרכב, החיישן והחבר שהצליח להפתיע אותי

"תראה את הרכב" הוא קורא לעברי בהתרגשות ואני מביט בהשתאות. "רמה גבוהה" אני אומר לו תוך שאני מביט על שכלוליו הרבים של הרכב. הוא מספר לי עד כמה הרכב חדשני, מתקדם וממש מתכתב עם הטכנולוגיה החדשה ביותר. אני שמח בשמחתו. הוא חבר שהתחיל מאפס ואט אט התקדם בחברה אליה הוא נכנס כפקיד והיום הוא משמש בה כמנהל בכיר.

"תשב רגע במושב הנהג" הוא מבקש ממני ואני נכנס, מתיישב, נהנה מהנוחות ואומר לו שאין ספק כי הרכב הזה נותן מענה לחווית נהיגה משובחת. תוך כדי שאני מתניע את הרכב אני שואל אותו "רגע, התקנת את המערכת שמסייעת לנהג בימי גשמים סוערים, בתנאי נסיעה מאתגרים וגורמת להפחתת תאונות?" והוא עונה לי "לא" כשאני מנסה להבין למה הוא עונה לי תשובה שמשאירה אותי מופתע. ממש.

"תראה" הוא אומר לי "אני בעד להיות ערני תמיד, לדעת לעשות הכל בעצמי, לצלוח תנאי נסיעה מפוקפקים בעצמי כך גם בתנאי גשם אני רוצה לחוות בעצמי את הסטרס לעבור את הדרך ללא כל עזר אלקטרוני או חיישנים חדשים" אני מסתכל לעברו, בחור בן 33, מצליח, כשרוני, אינטלגנט ולא מצליח להבין מה גורם לו לפלוט דברים שלא בהכרח נשמעים כחכמים במיוחד "מה הקשר?" אני מנסה לשכנע אותו "אולי גם לא תעשה ביטוח מקיף לרכב ותהיה עירני כל הזמן כדי שלא יגנבו לך את הרכב? מה עם מגבי השמשה? אולי לא תפעיל אותם כשצריך ותנסה לצלוח את הכביש הרטוב בתנאי ראיה נמוכים? אולי גם תבטל את אופציית 4X4 כשתנהג בדרך עפר ותנסה לחרוש את השטח עם כח של שני גלגלים בלבד?"

הוא הביט בי מופתע. הוא לא ציפה למטר השאלות הללו.

עזבו אותו רגע. חלקנו בדיוק כמוהו. אנשים רבים היום מחזיקים סמארטפונים (סלולארי חכם בלע"ז) בידיהם במשך שעות רבות ביום וכשמדברים אתם על הגנה ולו הבסיסית ביותר, הם עונים "אני יודע לפקח על עצמי. אני לא צריך עזרים לסייע לי לא לגלוש בטעות למקומות לא ראויים" ולא, אני לא חושב שחלילה יש מי שבכוונה גולש למקומות שאינם ראויים. פשוט באינטרנט, כמו באינטרנט, בלחיצה אחת בטעות או במקרה, אפשר להיות במקומות שאנו לא חפצים לבקר שם.

זה לא קשור לרמה דתית או בכלל. כמו שאנו חפצים בטכנולוגיה המאפשרת בין היתר מכשירים סלולארים נוחים ומתקדמים, כך אנו צריכים לרצות טכנולוגיה המאפשרת לצלוח את הדרך למייל בשלום, לעבור את נסיעת השטח משיר חסידי ביוטיוב לאתר הבנק בבטחה, עם 4X4, כדי לחוות את הדרך הכי בטוחה ואיכותית שיש.

טכנולוגיה היא דרך נפלאה כשהדרך בטוחה.