נעצר יהודי שעלה מבלארוס, התאסלם וניסה לחבור לדאעש

    החקירה חשפה כי מזלבסקי, אשר פעל בקבוצות של תומכי מדא"ס ברשת האינטרנט, שיתף אודות כוונתו לצאת לסוריה ואף תיאם עם מי מהם את הגעתו
    קובי פינקלר 6 Comment on נעצר יהודי שעלה מבלארוס, התאסלם וניסה לחבור לדאעש

    חקירת שירות הביטחון הכללי, העלתה כי האיש תומך ברעיון ה"מדינה האסלאמית" ואף רכש כרטיס טיסה בכיוון אחד – לתורכיה, במטרה לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף ללחימה בשורות הארגון

    החקירה חשפה כי מזלבסקי, אשר פעל בקבוצות של תומכי מדא"ס ברשת האינטרנט, שיתף אודות כוונתו לצאת לסוריה ואף תיאם עם מי מהם את הגעתו
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר צפון במשטרת ישראל , נעצר ביום 7 בפברואר 2017 ולנטין ולדימיר מזלבסקי, יליד 77' , אזרח ישראלי תושב שיבלי , נשוי ואב לחמישה ילדים.

    מזלבסקי נעצר בעקבות מידע מודיעיני לפיו ניסה לאחרונה לצאת לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורות ארגון ה"מדינה האסלאמית".

    על-פי המידע שבידי גורמי הביטחון, מזלבסקי עלה לישראל בשנת 1996 מבלארוס והתאסלם בשנת 2000, תוך כדי שירותו הצבאי ולאחר שהכיר את בת זוגו, תושבת שיבלי.

    חקירת שירות הביטחון הכללי, העלתה כי מזלבסקי תומך ברעיון ה"מדינה האסלאמית" ואף רכש כרטיס טיסה בכיוון אחד – לתורכיה, במטרה לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף ללחימה בשורות הארגון.

    החקירה חשפה כי מזלבסקי, אשר פעל בקבוצות של תומכי מדא"ס ברשת האינטרנט, שיתף אודות כוונתו לצאת לסוריה ואף תיאם עם מי מהם את הגעתו.

    "שירות הביטחון הכללי רואה ביציאת ישראלים לסוריה ולעיראק כתופעה מסוכנת ביותר. ניכר כי ארגון המדינה האיסלאמית מפיץ תמונה מעוותת, שלפיה תחת שלטון המדינה האיסלאמית, מתאפשרים חיים טובים ומכובדים, ולחלופין שהמצטרפים ללחימה בשורות הארגון יזכו בהרפתקה דתית וצבאית. לעומת זאת, מחקירות של ישראלים ששבו מסוריה ומעיראק מצטיירת תמונה הפוכה, המלמדת על תנאי מחייה קשים ותחת סיכון מתמיד.

    שירות הביטחון הכללי רואה בתומכי ה"מדינה האיסלאמית" בישראל כאיום בטחוני חמור, ולכן ימשיך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו במטרה לסכל מבעוד מועד את האיום ולמצות את הדין עם המעורבים בפעילות זו" נמסר בהודעת השב"כ.

    היום הגישה פרקליטות מחוז צפון בביהמ"ש המחוזי בנצרת כתב אישום חמור נגד מזלבסקי.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הוא צריך להודות לצהל שישאר בחיים
      אם היה עובר את הגבול בטוח שהיה מחוסל בהמשך

    2. 3

      כנראה עולה חדש גוי שהציג מסמכים מזויפים וקיבל סל קליטה על חשבונינו

    3. 2

      עבד בעוף טוב עד לפני חודש

    4. 1

      מפוטין לליברמן ומליברמן לדאע"ש