היישר מבלגיה • הערשי רוטנבערג מגיש: "שהנשמה שבמוחי"

    דוד קליגר 3 Comment on היישר מבלגיה • הערשי רוטנבערג מגיש: "שהנשמה שבמוחי"

    השיר בעיבודו המנצח של המעבד הצעיר והמוכשר דוד פינק, כאשר את קולו הייחודי והלחן הסוחף מלווה הרכב מוזיקלי מיוחד של כלי מיתר ונשיפה שהוקלטו בתיאום חובק עולם מאמסטרדם שבהולנד ועד לאולפני ההקלטות בישראל

    צילום: יעקב כהן
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתוך שנה לפטירתו של איש החסד והמעש הרב אהרן כהן ז"ל, רבה של בית הכנסת 'מוריה' באנטווערפן, מגיש אמן הרגש הבלגי, הערשי רוטנבערג, לחן מרגש, אותו הלחין לצד מיטת חוליו של הרב והושר רבות על ידי תלמידיו שהגיעו לבקרו.

    רוטנבערג, שניחן בכשרון מוזיקלי ייחודי, מוכר כיום בעיקר באנטווערפן שבבלגיה, שם הפציע לפני מספר שנים ותוך זמן קצר הפך לאחד האמנים המוערכים ביותר באירופה.

    לצד הלחנת לחנים פרי יצירתו שחלקם נמצאים בשלבי הפקה על ידי גדולי הזמר החסידי, אי אפשר לפספס את כישרונו הייחודי בעריכת קומזיצים, שלאחרונה אף הגיעו אל מעבר לים, במספר אירועים בישראל ובארה"ב, כשהוא מלווה בגיטרה שרק מוסיפה לאפקט המיוחד של אירועיו הסוחפים.

    כעת, מגיש הערשי את השיר בעיבודו המנצח של המעבד הצעיר והמוכשר דוד פינק, כאשר את קולו הייחודי והלחן הסוחף מלווה הרכב מוזיקלי מיוחד של כלי מיתר ונשיפה שהוקלטו בתיאום חובק עולם מאמסטרדם שבהולנד ועד לאולפני ההקלטות בישראל.

    מילות השיר לקוחות מסדר ה'יהי רצון' שנאמר לפני הנחת תפילין: "שֶׁהַנְּשָׁמָה שֶׁבְּמֹחִי עִם שְׁאָר חוּשַׁי וְכֹחוֹתַי כֻּלָּם יִהְיוּ מְשֻׁעְבָּדִים לַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ" ומתורגם גם לאידיש.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זה מדהים! הייתי בקומזיץ שלו והוא ענק קול ייחודי רגש מטורף…

    2. 2

      מלך מלך!!!
      הרגש שיש לו! ומה שהוא מכניס לשומעים… אין עליו!!!! אין אין….