התשובה לחיזבאללה: מערכת שרביט הקסמים הופכת למבצעית

    קובי פינקלר No Comments on התשובה לחיזבאללה: מערכת שרביט הקסמים הופכת למבצעית

    מערך ההגנה האווירית משתנה: בעוד שבועיים בדיוק תכנס לפעולה מערכת "קלע דוד" • קצין בכיר בחיל האוויר: "המערכת הזו יכולה לטפל באיומים בכל שטח המדינה ומכאן ייחודה, אירוע ירי טיל החץ ביום חמישי בלילה הייתה הפעולה הכי הכרחית"

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערך ההגנה האווירית משתנה. בעוד שבועיים בדיוק תכנס לפעולה מערכת "קלע דוד" (שרביט קסמים למי שלא יודע) וקצין בכיר בחיל האוויר מגלה היום כי המערכת החדשה תשנה עוד יותר את התמונה המרחבית. זו לא הכמות של הסוללות,זו לא הפריסה. המערכת הזו יכולה לטפל באיומים בכל שטח המדינה ומכאן ייחודה.

    קצין בכיר בחיל האוויר מגלה כי אירוע ירי טיל החץ ביום חמישי בלילה הייתה הפעולה הכי הכרחית והכי נכונה מבחינת בטחון מדינת ישראל: "זיהינו את טיל האס אם 5 שנורה מסוריה. בפרק הזמן הקצר שעמד לרשותנו הבנו שהטיל הזה, שמשקלו הכולל הוא כשבעה טון וכמות חומר הנפץ שבתוכו כרבע טון,עשוי להתפוצץ וליפול בשטח ישראל ולגרום לנזק ונפגעים ומיד הפעלנו את מערך החץ,זה שהיה באותו הרגע הזמין ביותר והנכון ביותר כלפי הטיל הסורי" אומר הקצין.

    לדבריו: זה עניין של זמן קצר שבו לוחמי מערך ההגנה האווירית צריכים לקבל בו החלטה והיא הייתה נכונה לחלוטין".

    המערך כולו כאמור השתנה ומערך ההגנה האווירית של ישראל מתבסס כיום על ארבעה מרכיבים בסיסיים: כיפת הברזל,היהלום (הפטריוט),קלע דוד והחץ.

    לצד אלו עומדת מערכת לגילוי והתרעות וביחד הם מביאים את מערך המענה המושלם כנגד כל כלי המשחית המכוונים נגד מדינת ישראל "טשטוש הגבולות בין המערכות גורם לכך שאנו מדברים על מערכת ארצית. כיום יש אמנם פחות סוללות אך הם מכסות יותר שטח,יודעות לדבר האחת עם השנייה ומכאן השינוי הגדול" מסביר בכיר בחיל האוויר".

    גם מהצד השני לא שוקטים. בצה"ל אומרים כי איום התלול מסלול מכסה היום כמעט כל נקודה בישראל,הנשק יותר קטלני ויותר איכותי ומכאן האתגר הגדול של הלוחמים "סיימנו את השנה החולפת עם יירוטים מוצלחים הן בגזרת סוריה,סיני ועזה וזה מעיד על המבצעיות,המקצועיות והידע הנרחב הדרוש כיום כדי להפעיל מערכות אלו" אומרים בצבא.



    0 תגובות