- רדיו קול חי - -

יו"ר הקואליציה דוד ביטן: "צפוי משבר עם הבית היהודי"

במהדורה המרכזית הערב (חמישי) ב'קול חי' שוחח מגיש המהדורה בצלאל קאהן עם יו"ר הקואלציה, דוד ביטן.

יו"ר הקואלציה דוד ביטן מסביר כי ראש הממשלה לא התעקש למשול בתאגיד אלא דרש משמעת קואליציונית לגיטמית משר האוצר משה כחלון. לדבריו: "כעת אנחנו צריכים להביא חוק שדוחה את עליית התאגיד ואחר מכן נביא לחקיקה את הפשרה שהשגנו עם כחלון, המאבק של ראש הממשלה והאיום שלו להפיל ממשלה זה לא בגלל התאגיד, המאבק של ראש הממשלה היה מאבק חשוב בשביל לשמור על יציבות הקואליציה" לדבריו: "כמפלגה שקיבלה למעלה ממילון קולות אנחנו לא נרשה לעצמנו שכל מפלגה כזאת או אחרת תוביל אותנו למקומות שהיא תרצה, אנחנו קיבלנו מהעם את המנדט להוביל וככה צריך להתנהל".

יו"ר הקואלציה מציין: אנחנו ציפינו מכל מפלגות הקואליציה לציית להוראות של ההסכמים הקואליציונים ולתמוך בעמדת ראש הממשלה כמו שראש הממשלה קיים מצידו את כל ההסכמים הקואליציונים עם שלל המפלגות".

עוד אמר ביטן כי בקרוב צפוי להיות משבר בין הבית היהודי לבין ראש הממשלה: "כבר בשבוע הבא יש הסכם של ראש הממשלה עם ארה"ב ביחס להתנחלויות והולך להיות משבר חמור מאוד עם מפלגת הבית היהודי. ראש הממשלה לגבי עמונה הבטיח ויקיים, המשבר יהיה בנוגע לתיאום עם הממשל בארה"ב בנוגע לבניה אני מאוד מקווה שהמשבר לא יתממש אולם לדעתי זה הולך להיות בלתי נמנע".