האם בקרוב תמונה אישה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין?

    איתי גדסי No Comments on האם בקרוב תמונה אישה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין?

    בהחלטה של השופט רובינשטיין נכתב "ניתן בזה צו על תנאי שעניינו ליתן טעם מדוע לא תמונה אשה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים" • ההחלטה המלטה והעתירה שקדמה לה

    מנהל בתי הדין, הרב שמעון יעקובי צילום: יעקב כהן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון בעתירתן לבג"צ של בתיה כהנא דרור, נגד שרת המשפטים, בשיתוף נעמת, ויצו ומבוי סתום, לאפשר לנשים להתמודד על תפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבניים הבהיר בית המשפט העליון למדינה כי העתירה תסתיים בפריצת דרך לנשים בבתי הדין הרבניים אם בדרך של התקנת תקנות ואם בדרך של מתן פסק דין וזאת עד לפרישתו של השופט רובינשטיין בספטמבר השנה.

    ההרכב ציין כי מדובר בנושא חשוב ביותר, בדומה לבג"ץ אליס מילר, שפרץ דרך בצה"ל ובג"ץ שקדיאל, שפרץ דרך במועצות הדתיות. בנוסף, לאור התמהמהות המדינה בקיום התחייבותה למנות אישה לתפקיד סמנכ"ל, הוציא בג"ץ צו על תנאי המורה למדינה לכבד את החייבותה עד לאחר חג הפסח.

    השופט אמנון רובינשטיין, כתב בהחלטתו בין היתר "בנושא תקנות הדיינים, נמסר לנו כי הוגשה לועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת טיוטה מתוקנת של התקנות והיא ממתינה לדיון. אנו מחלים פני יו"ר הועדה והיועץ המשפטי של הועדה כי הדיון ייערך בהקדם האפשרי, ככל הניתן מיד לאחר פגרת הפסח. העתירה שלפנינו, שעניינה הזדמנות לאשה להתמודד על תפקיד מנהל(ת) בתי הדין הרבניים, הוגשה בשנת 2014 ויש צורך לסיים את הטיפול בה. כזכור הוסכם עוד בשלהי 2015 לראות את הדיון בנושא כאילו הוצא צו על תנאי".

    עוד כתב "נושא שני שלפנינו, שיסודו בעקבות שיג ושיח עם בית המשפט, הוא בהבטחה מפורשת של מנכ"ל המשרד לשירותי דת, למינוי אישה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים. שמחצית הנזקקים להם הן נשים. כעולה מהודעת המדינה מ- 29.12.16 – "נתקע" הדבר מטעמים כאלה ואחרים, חרף תמיכת היועץ המשפטי לממשלה. מופתים גדולים מזה כבר נעשו בתחום המינויים בישראל, כולל במערכת בתי הדין, אך כאן לא צלחה הדרך. לבקשת העותרות בעקבות שיג ושיח, ניתן בזה צו על תנאי שעניינו ליתן טעם מדוע לא תמונה אשה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים. תשובה עד 25.4.17" בנוסף כתב רובינשטיין "נציין כי פתרון לשתי הסוגיות הללו יאפשר מינוי קבוע לתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים"



    0 תגובות