מצמרר • איך השיג המרגל היהודי אלי כהן הי"ד מצה בלב העיר דמשק?

    האורח המכובד העמיד פנים שהוא שומע על כך לראשונה: 'מצות? מה זה? טוב, לא משנה, תביא לי מצה, תביא לי מה שיש, העיקר לאכול משהו'"
    איתי גדסי No Comments on מצמרר • איך השיג המרגל היהודי אלי כהן הי"ד מצה בלב העיר דמשק?

    סיפור מצמרר ומרגש על המרגל היהודי אלי כהן הי"ד ועל המצה שהשיג בפסח בלב השוק בדמשק

    אלי כהן הי"ד
    האורח המכובד העמיד פנים שהוא שומע על כך לראשונה: 'מצות? מה זה? טוב, לא משנה, תביא לי מצה, תביא לי מה שיש, העיקר לאכול משהו'"
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיפור מרגש הובא במהלך ריאיון עם אברהם כהן, אחיו של אלי כהן הי"ד, ב"יתד נאמן". אחיו שאוסף עליו מידע ושבבי פרטים כבר שנים רבות, מספר על אישה יהודייה שעלתה מסוריה לישראל והעידה על התרחשות מיוחדת ומרגשת שאירעה בחנות של אביה בשוק בדמשק.

    "אבא שלי היה סוחר יהודי בשוק 'אל חמידיה' בדמשק" סיפרה האשה "הייתה לו חנות לכלי צורפות. בחול המועד של חג הפסח 1962 נכנס לחנות שלנו אלי כהן, שאז עוד נקרא כמובן בשם הכיסוי כאמל אמין ת'אבת. זו הייתה השנה הראשונה שלו בסוריה".

    "הייתי ילדה קטנה, ואני זוכרת איך כהן ניגש לאבא שלי ואמר 'אדון יוסף, אני מאוד רעב, יש לך משהו לאכול?'. אבא שלי הסביר 'אדון כאמל, אצלנו היהודים פסח עכשיו, אין לנו לחם או פיתות, רק מצות'. האורח המכובד העמיד פנים שהוא שומע על כך לראשונה: 'מצות? מה זה? טוב, לא משנה, תביא לי מצה, תביא לי מה שיש, העיקר לאכול משהו'".

    "ואז אני זוכרת" המשיכה האשה לספר בהתרגשות "איך אלי כהן נטל את המצה בידיו, התרחק לפינה, מלמל לעצמו בשקט כמה מלים, ואכל אותה".



    0 תגובות