גל תגובות בעקבות פסיקת בג"צ: "מנותק מהמסורת; נחוקק חוק עוקף"

    איתי גדסי 2 Comment on גל תגובות בעקבות פסיקת בג"צ: "מנותק מהמסורת; נחוקק חוק עוקף"

    תגובות נסערות במערכת הפוליטית בעקבות החלטת בג"צ באשר לשבת בתל אביב • ח"כ מקלב: "בית המשפט אינו מותיר ברירה אלא לחוקק חוק העוקף את פסיקותיו" • סגן השר פרוש: "רמיסת ערכי היהדות" • ח"כ אייכלר: "מדינת ישראל אינה יהודית בלי שמירת שבת ולא דמוקרטית בלי שמירת חוק" • מתעדכן

    אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות רבות במערכת הפוליטית בעקבות פסיקת בג"צ המאשרת את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב המתיר פתיחת חלק מהחנויות בשבת. השר דרעי קרא לכינוס חירום של כל החכי"ם הדתיים והחרדים בנושא כתגובה לפסיקה ואילו רא"ע תל אביב, חולדאי, בירך על ההחלטה ואמר "תל אביב הייתה ותישאר חופשית"

    קרא עכשיו > בג"צ אישר את חוק העזר של ת"א המתיר פתיחת חלק מהחנויות בשבת

    שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר "החלטת בג"צ מהווה פגיעה חמורה בשבת קודש ובצביון היהודי של מדינת ישראל. זוהי המשך התערבות משפטית גסה בערכי הדת וההלכה, שאינה מותירה ברירה אלא לקדם מהלך משפטי לעקיפת בג"צ, כדי למנוע המשך כרסום מסורת ישראל והדת במדינה".

    ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה להחלטת בג"צ בעניין המרכולים בשבת בת"א "החלטת בג"צ כפי שניתנה היום לא רק שפוגעת פגיעה אנושה בהלכה אלא אף פוגעת בצביון היהודי ובסטטוס קוו הנהוג בארץ מזה שנים רבות בית המשפט ממשיך להתערב בדברים לא לו, זוהי פגיעה בערכי הדת וההלכה, חשוב להבהיר בצורה נחרצת שאם לא נקפיד על שמירת השבת בתל אביב ללא פשרות בסופו של עניין תהליך זה ישפיע על שמירת השבת בכל הארץ".

    "בית המשפט אינו מותיר ברירה בידי המחוקקים אלא לחוקק חוק אשר יעקוף את פסיקות הבג"ץ, כפני שניתן לראות ישנם בעלי עסקים רבים אשר אינם שומרים תורה ומצוות ומעוניינים ביום המנוחה היחידי, שמירת השבת הינה ערך עליון ואנו נלחם עליו".

    שר הדתות דוד אזולאי אמר "הפגיעה של בג"ץ בקדושת השבת צפויה ואינה מפתיעה. הפגיעה בזכויות החלשים העמלים לפרנסתם שבסך הכל ביקשו לשמור את השבת מבלי להינזק כלכלית – היא מדאיגה".

    סגן שר החינוך, מאיר פרוש הגיב לפסיקה ואמר "אין מנוס מחקיקת חוק עוקף בג"ץ. בית המשפט מרשה לעצמו לרמוס את כל ערכי היהדות ולפגוע בסטטוס קוו בצורה בוטה וגסה".

    יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מוזס, אמר "פסיקת בג"ץ מוכיחה שוב עד כמה בית המשפט מנותק מהעם, מהציבור ובעיקר מהמסורת. בג"ץ בפסיקותיו מרשה לעצמו לפגוע בסטטוס קוו שהיה מקובל לאורך השנים ולהכאיב לציבור הדתי והחרדי ולזלזל בכל מה שייקר לו. על הכנסת לחוקק חוק שייגן עלינו מפני פסיקות בג"ץ"

    ח"כ ישראל אייכלר
    ח"כ ישראל אייכלר

    הדס פרוש, פלאש 90

    יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר אמר "ליבי עם בעלי המרכולים שבג"צ מקפח את פרנסתם. כדי להתפרנס ולהתמודד בשוק הפרוץ בשבת, הם יתפתו לעבוד בשבתות כעבדים ושפחות. התורה מחייבת להעניק מנוחת שבת אפילו לחמור. גם במדינות אירופה החנויות סגורות בימי חגם. מדינת ישראל אינה יהודית בלי שמירת שבת ולא דמוקרטית בלי שמירת חוק".

    "שופטי הבג"צ אינם מתחשבים בחוק ולא בדעות השונות בעם. זהו שלטון הקרמלין וחבל שהכנסת הרעועה והפחדנית אינה מחוקקת חוק הפוסל פסיקה המסלפת את כוונת המחוקק, לפי האג'נדה הפרטית של השופטים. מדינה יהודית חייבת לכבד את השבת ומדינה דמוקרטית צריכה לכבד את החוק. הבג"ץ לא מכבד את השבת ולא את החוק" אמר ח"כ אייכלר במהלך ריאיון בגלי צה"ל.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר "החלטת בג"ץ לאפשר את פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת היא החלטה חמורה ומסוכנת שעלולה לגרור בעקבותיה חילול שבת המוני בערים רבות שיבחרו ללכת אחרי עיריית תל אביב. חילול השבת פוגע בציביונה היהודי של מדינת ישראל ובערכים סוציאלים חשובים. הנאורות מייצרת עבדות מודרנית שנאלצת לספק את צרכיה האגואיסטים של קבוצה דווקנית שמתעקשת לערוך שופינג דווקא בשבת".

    "לצערי הממשלה שאני שותף לה גררה רגליים וחששה לקבל הכרעה ובכך גלגלה את הכדור למגרשו של בג"ץ שקיבל אותו בשמחה ובזרועות פתוחות וראה בכך הזדמנות נוספת לקידום האג'נדה האזרחית נאו-ליברלית שלו ולקעקע את אופיה היהודי של המדינה. אני קורא לחבריי במפלגות החרדיות להפעיל את הסעיף בהסכם הקואליציוני שלהם שקובע כי אם בג"ץ יפגע בסטטוס קוו העניין יתוקן מאופן מידי בחקיקה. החלטת בג"ץ שמקבעת לראשונה את חילול השבת באופן חוקי רומסת את הססטוס קוו ברגל גסה ותיקון העיוות הזה בחוק הוא מחויב המציאות. אנחנו כמובן נוביל את התיקון הזה ביחד איתם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בג"ץ מנותק מהיהדות כמו שתי קווים מקבילים שלא נפגשים לעולם – חבל שמתנגדי היהדות הם קובעים בשביל יהודים במדינה שנקראת מדינת יהודים.

    2. 1

      בג"ץ עשה צחוק מהיהדות וההלכה היהודית