מלחמה בקרוב? אין סיכוי, אבל ערוכים לכל התפתחות

    קובי פינקלר 2 Comment on מלחמה בקרוב? אין סיכוי, אבל ערוכים לכל התפתחות

    קצין בכיר בצה"ל אומר, כי בתקופה הקרובה אין סבירות למלחמה אך אירוע טקטי יכול להתפתח לאירוע רחב. בנושא עזה הוא אומר: אין חשש שהקמת המכשול בגבול תביא להסלמה. וההצהרה המטרידה: 14 נשים המוגדרות כחרדיות משרתות במערך המודיעין

    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מי שחשש שהתיאום הביטחוני עם הרוסים ייפגע לאחר פעולת חיל האויר על אדמת סוריה לפני כחודש וחצי ובעקבותיה הנזיפה לשגריר – התבדה.

    קצין בכיר בצה"ל אומר היום בשיחה עם כתבים, כי התיאום הביטחוני עם רוסיה הוא טוב מאוד וכי אחת לשבועיים יוצא ראש חטיבת המבצעים בצבא למוסקבה לשיחות תיאום ובמקביל בכל פרק זמן כזה מגיע ארצה מקבילו הרוסי.

    לדבריו, "מרחב הפעולה של צה"ל בסוריה לא השתנה אבל אנחנו לא מתכוונים לפעול שם בגלוי לצד כל המדינות והגופים שפועלים בה. הצבנו לעצמנו מספר מטרות ובהן אי מעורבות גלויה, אי סובלנות להעברת נשק מתקדם לחיזבאללה, תגובה על כל הפרת הריבונות וגם החזרת כח האו"ם, אונדוף, לחלק מהעמדות בצפון ובמרכז הגולן", אומר הקצין וקובע מפורשות: "בכירים מאד בצבא הסורי היו אלו שנתנו את ההוראה לשימוש בגז סארין נגד האוכלוסייה האזרחית, כתוצאה מהלחץ בו הם נתונים".

    הקצין הבכיר מתייחס גם לנושא לבנון וחיזבאללה וקובע כי עיקר המשאבים מופנים כלפי הארגון הזה, שלמרות שנחלש, הן בכמות הלוחמים והן מבחינה כלכלית, עדיין מוגדר כאיום המרכזי על ישראל. "אבל", מוסיף הקצין, "הצד השני תופס את צה"ל כמרתיע מאד, מתוחכם ועוצמתי, ולכן אנו עדים ל-11 שנים של שקט בגבול לבנון ומאז שנת 74 לשקט בגיזרה הסורית. המידע שלנו גדל באלפי אחוזים, המוכנות של צה"ל ומערכת הביטחון בשיאה ומעולם לא היה מצב המלאים של הצבא כה גבוה כמו עכשיו. שיפרנו את כל המוכנות ואנחנו נחזיר את רמת האימונים לזו שהיתה לפני 17 שנים, כלומר 50% תעסוקה והשאר אימונים", מבטיח הקצין.

    הקצין הבכיר הציג גם נתונים שמעוררים דאגה בקרב אנשי החינוך בציונות הדתית. "בשנים האחרונות חל גידול במספר בנות האולפנא שהתגייסו לצבא, ואם עד לפני מספר שנים עמד מספרן על 900 הרי שהיום הוא עובר את רף 2200 בנות", אמר הקצין. ואם לא די בכח, הוא מעורר עניין בנושא שנגדו חל איסור חמור של גדולי ישראל מאז קום המדינה – גיוס בנות. לדברי הקצין הבכיר, "14 נשים חרדיות עובדות בשרות הצבא בתחומי המודיעין בצורה איכותית ותורמת".

    בהתייחסו לטענות בדבר פגיעה בשירותי הדת בצבא, אמר הקצין הבכיר כי "אף חייל דתי לא ישרת בגדוד מעורב בניגוד לרצונו. 25,000 חיילים קיבלו פטור מגילוח הזקן וכל הויכוחים הם חיצוניים ולא בתוך הצבא".

    ובחזרה למציאות הביטחונית.

    לדבריו, העובדה שמאז חיסולו הפנימי של רמטכ"ל חיזבאללה, באדר א-דין אין לו יורש, לצד העובדה שנשיאה החדש של לבנון מצהיר שהוא רואה בישראל כאוייב, מחייבת את צה"ל לפקוח יותר עיניים לכיוון הזה ואכן עושים זאת ובצורה טובה".

    ומה באשר לנעשה ביו"ש? כאן דוקא יש פסימיות מסויימת. "העובדה שמתחילת השנה נרצחו כאן שבעה ישראלים, כאשר שישה מהרוצחים היו בעלי תעודת זהות כחולה, בהחלט מטרידה את ראשי מערכת הביטחון. מתחילת השנה האזרחית נעצרו 1,100 מבוקשים וזה אומר 1,100 מחבלים בפוטנציה. אנחנו רואים דפוס חדש של טרור ואליו אנו נערכים".

    באשר לעזה אומר הבכיר, כי בחירתו של מרצח כמו יחיא סנואר לראשות ההנהגה, מסמלת את הכיוון ויחד עם זאת "אנו לא צופים שבעקבות התחלת העבודות להקמת המכשול בגבול עזה, תהיה הסלמה כל שהיא. אף אזרח לא נשרט מירי מאז סיום צוק איתן ולמעט חייל צה"ל שנפצע קל – הגיזרה שקטה".

    ומה צופן לנו העתיד שבוע וקצת לפני יום העצמאות? – מצד אחד אומרים בצבא כי "אין סבירות למלחמה", אבל "אירוע טקטי אחד יכול להתפתח לאירוע רחב ואליו אנו מתכוננים כל העת. אנחנו מוכנים שלא ינסו אותנו", אומר הקצין.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נשים חרדיות?!
      עוד מעט הוא יגיד ש14 נשים חרדיות מחללות שבת.
      אם הן בצבא, הן לא חרדיות! נקודה.