מאבטח בכותל לחרדים: "אם יבוא מחבל מתאבד לכאן – מגיע לכם"

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on מאבטח בכותל לחרדים: "אם יבוא מחבל מתאבד לכאן – מגיע לכם"

    מזעזע • מאבטח של חברת אבטחה בבידוק הכותל למתפללים אמש: "אם יבוא מחבל מתאבד ויהרוג אתכם, אז מגיע לכם" • משטרת ירושלים: "חברת האבטחה עודכנה והמאבטח פוטר מיידית; נפתחה חקירה"

    הכותל
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש אנשים רבים הגיעו לכותל המערבי בשעות הערב. אחד מהם הוא מוטי מלכה שמגיע מדי ערב למקום הקדוש ביותר לעם היהודי. המשפט שהוא שמע מהמאבטח במקום, זעזע אותו.

    "בשעה 20:20 הגעתי לכותל כמידי ערב לתפילת ערבית" סיפר מלכה "בבידוק הכניסה לכותל שבאחריות חברת אבטחה חיצונית שזכתה במכרז, היה תור אבל התאזרנו בסבלנות. כשהגיע תורי עברתי את הבידוק, המכונה צפצפה על אף שהוצאתי הכל. הוא לקח אותי לצד הוצאתי חגורה, הורדתי נעליים. לא התנגדתי כי ידעתי שזו עבודתו והסכמתי לכל דבר. אך אז כנראה שהיה לחץ של אנשים להיכנס לכותל והתור לא זז ופתאום הוא צרח על כולם "אם יבוא מחבל מתאבד ויהרוג אתכם, מגיע לכם".

    "אמרתי לעצמי 'עד כאן'" מספר מלכה שנחרד מהמילים "כאן במקום הקדוש ביותר לעם היהודי מאבטח יגיד כזה משפט? החלטתי לא לוותר. ביקשתי ממנו פרטים שלו אך הוא סירב למסור. ביקשתי שאחראי משמרת שלו יגיע, הוא הגיע. חבריו של המאבטח ניגשו אליו ואמרו לו שהוא חייב למסור לי פרטים כבקשתי. אז הוא נתן לי את פרטיו. הוא התנצל מספר פעמים על המשפט הזה שאמר אך אמרתי לו שאותי לא מעניין. המשפט הזה חמור מאד מאד בעיניי כמו בעיני כולם".

    "אגב, גם כלפי אזרחים אחרים שנכנסו לבדיקת ביטחון הוא ממש לא היה סבלני. צעק על אחד 'למה אתה לא מוציא את המצית מהכיס?' אנשים רעדו ממנו ומהתגובות שלו. עד כדי כך שכשזרק את המשפט הזה אנשים הרימו גבה אך פחדו להגיב בקול על דבריו. הדברים חמורים מאד ויש גם עדים שראו ושמעו את מה שאמר" מספר מלכה בכאב.

    הלכתי למשטרת הקישלה ושם הגשתי תלונה נגדו כשבידיי היו את פרטיו המדויקים. חשוב לציין אבטחת הכותל היא מכרז חיצוני ולא קשורה באופן כזה או אחר לקרן למורשת הכותל.

    ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל"קול חי": "אנו מאשרים כי אכן הוגשה תלונה אמש. בעקבות התלונה עודכנה חברת האבטחה והמאבטח פוטר במיידי. במקביל נפתחה חקירה במשטרה עליה לא ניתן להרחיב בשלב זה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      תודה מיוחדת לבנצי ליזרוביץ על הכנת הכתבה .

    2. 2

      כנראה שאין ברירה וחייבים להתלונן כמובן אחרי שאלת רב כך ילמדו לא לנצל את העדינות של החרדים ולהפסיק להסית ולרמוס