"מחטף השבת של בג"צ עלול לשוב על עצמו במתווה הכותל"

    התביעה האחרונה היתה לפני כחודש. לא שיפסלו את עצמם כי הם גרות בתל אביב אלא שירחיבו את הרכב בית המשפט כי שתיים מתוכן אולי קונות במקומות האלה. הנשיאה הודיעה באמצע הדיון שהשוויגער שלה גרה בתל אביב אבל היא לא.
    עמית דניאל No Comments on "מחטף השבת של בג"צ עלול לשוב על עצמו במתווה הכותל"

    שיח פרשנות מעמיק בתכנית "הפוך על הפוך" בין מגיש התכנית, הרב משה בן לולו, לעיתונאי הבכיר, יצחק נחשוני • האם החלטה מוקדמת של דרעי היתה גוררת גל הסתה? • האם קיימת היתכנות לחוק עוקף בג"צ בתמיכת 'כולנו' ו'ישראל ביתנו'? • ומהו הפיתרון שיחזיר את כבוד השבת הראוי לה?

    רחבת הכותל הדרומי
    התביעה האחרונה היתה לפני כחודש. לא שיפסלו את עצמם כי הם גרות בתל אביב אלא שירחיבו את הרכב בית המשפט כי שתיים מתוכן אולי קונות במקומות האלה. הנשיאה הודיעה באמצע הדיון שהשוויגער שלה גרה בתל אביב אבל היא לא.
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח האחרון עם העיתונאי הוותיק יצחק נחשוני באשר לפסיקת בג"צ בנושא חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב המתיר פתיחת חלק מהעסקים בעיר, בשבת.

    הרב בן לולו, העלה השערה כי היה שווה לו לדרעי שלא להחליט עד לפסיקת בג"צ מאחר ואם הוא היה מחליט היו מכריזים עליו כ'חומייני' וככזה הכופה דת והלכה במדינת ישראל ומשכך היתה גוברת ועולה ההסתה כנגד הציבור החרדי. נחשוני טען לעומתו כי, למרות דבריו של הרב בן לולו, כאשר יהודי משלנו לא עושים מעשה ובאים ואומרים בזמן שהאחריות בנושא הזה נמסרת לידיהם, 'רבותי אין שינוי, אין לנו סמכות לשנות כלום בשבת שהקב"ה נתן לנו'"

    הרב בן לולו: היינו מזמינים גל הסתה.

    נחשוני: גל הסתה מול שמירת שבת, מה עדיף?

    הרב בן לולו: אם זה מול שמירת שבת, אתה צודק אבל אם התוצאה שהשבת פחות תישמר, אז למה ליצור הסתה?

    על כך אמר נחשוני כי "אנחנו לא יכולים לשחק עם השבת לפי מה שיגידו. אני חושב שהשיקול הזה הוא נכון אבל עד נקודה מסוימת שאנחנו לא עומדים בגאווה ומגנים על השבת. מי שקורא את פסק הדין, וקראתי את פסק הדין על כל פרטיו. כל מה שהשופטות אומרות זה – אתם גררתם רגלים. הם לא מתייחסות לשבת. יש דברים מדהימים בנושאים אחרים שמצויים בפסק הזה".

    הרב בן לולו: ומה באשר לכך ששתיים מהשופטות מתגוררות בתל אביב, האם זה לא ניגוד עניינים?

    נחשוני השיב "בנושא בעלי המסחר הם לא מתייחסים כלל. התביעה האחרונה היתה לפני כחודש. לא שיפסלו את עצמם כי הם גרות בתל אביב אלא שירחיבו את הרכב בית המשפט כי שתיים מתוכן אולי קונות במקומות האלה. הנשיאה הודיעה באמצע הדיון שהשוויגער שלה גרה בתל אביב אבל היא לא. השאלה אם הן קונות במקומות הללו. שאלו אותם באולם והן לא הסכימו לענות. ואז הוגשה בקשה להרחיב את ההרכב. השופטות מתייחסות לכך אבל כאילו הטענה היתה שהן גרות בתל אביב ואמרו זה לא פסול. דיברו על כך האם הן קונות מוצרים בשבת במקומות הללו שפתוחים. הם התחמקו בדרך עקיפה ונגעו רק בסוגיית מקום המגורים שלהן".

    נחשוני מדגיש כי העניין הוא בעיקר אם הן קונות שם שאז מדובר בניגוד עניינים. המאבק צריך להיות על קדושת השבת ולא על הבג"צ. הבג"צ יהיה תמיד בג"צ אבל הנקודות שאותן הן העלו שבגללן הן אפשרו חילולי שבת בתל אביב – אותן נקודות נמצאות במתווה הכותל שגם שם יש גרירת רגלים ולא דופקים לנתניהו על השולחן. בכותל אם יבטלו את המתווה הראשון לבג"צ לא יהיה במה להיתפס ויהיה שם אותו דבר" מזהיר נחשוני.

    באשר להיתכנות של חוק עוקף בג"צ, אומר נחשוני "זה לא מעשי. אם ליברמן מצהיר הבוקר שהוא שמח בפסיקת הבג"צ ואם מפלגת 'כולנו' לא הסכימה בחוק ההסדרה להצביע בעד חוק הסדרה, בוודאי שאין סיכוי לחוק עוקף בג"צ עכשיו".

    באשר לדרך המאבק על השבת שמירת השבת בפהרסיה הציבורית בתל אביב, עונה נחשוני "אין ברירה אלא לדפוק לנתניהו על השולחן ולהגיד לו אין לך ממשלה אם תל אביב תהיה פתוחה בשבת".

    "משבר פוליטי זה הפיתרון" הסכימו השניים.



    0 תגובות