"הביקורת לא במקומה; שר הפנים הפגין אומץ ונחישות"

    עמית דניאל 4 Comment on "הביקורת לא במקומה; שר הפנים הפגין אומץ ונחישות"

    ח"כ אורי מקלב תוקף בריאיון ל"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן את הביקורת כלפי דרעי והנציגים החרדים: "היה כאן רצון אמיתי להתמודד עם הנושא" • על חוקי צמצום חילולי שבת: "אנחנו לא יכולים לתמוך בשום חוק שמתיר חילול שבת, קטן כגדול" • וגם, למה לדעתו בג"ץ מיהר להחליט?

    ח"כ אורי מקלב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) שוחח הערב במהדורה המרכזית עם אבי מימרן בעקבות "מחטף בג"ץ" בנושא השבת אתמול.

    "אני לא מזלזל בהצעות לצמצם חילול שבת אבל אנחנו לא נתמוך בשום חוק שתומך אפילו במקצת את חילולי השבת" אומר מקבל אך מבהיר "לא נתנגד שיצמצמו חילול שבת. אבל לא בחוק שנותן לגיטימציה לחילול שבת קטן כגדול".

    מקלב התייחס גם למצבה המשתנה של ראשי העיר תל אביב ואומר כי בתל אביב בעבר אנחנו יודעים איך התייחסו לחילולי שבת בפרהסיה.

    קרא עכשיו > אז והיום: צפו בהודעות העירייה באשר לחילולי שבת בתחומה

    באשר להתנהלות שר הפנים, אריה דרעי, עם סמכויותיו בנושא, אמר מקלב "שר הפנים נהג באמת באומץ, בנחישות ובהתנהלות תקינה. מי שהתנהל לא טוב זה בג"ץ. מי שמכיר את התהליכים יודע שהיתה פה זריזות שלא במקומה. הבג"ץ חשוף לתהליכים והוא חי אותם, לכן הוא מיהר. כשהוא דווקא במשך הרבה זמן הראה עינוי דין בפסיקות. דווקא כשהיה תהליך אמיתי בג"ץ הזדרז לפסוק. כל תהליך אחר שהיה עושה, היו תוקפים אותו שהתהליך לא היה שקוף מספיק ולא מאוזן".

    ח"כ מקלב טוען כי חוק חדש צריך לכלול אישור שר הפנים לחוקי עזר בנוגע לשבת "צריך להיות חקיקה שאומרת שהשר צריך לאשר הצעות חוק עזר בעניין שבת. החוק לא מתייחס לשבת בתל אביב. המפלגות החרדיות נאבקו לקבל את הסמכויות הללו".

    ש. האם בסופו של דבר ההחלטות לא יהיו דומות לפסיקת בג"ץ?

    "הוא לא צריך להסכים לחילול שבת. הוא יוכל לפעול לחיזוק שמירת השבת" נזהר מקלב בדבריו "אגב" מזכיר מקלב "הפסיקה שהיתה אתמול החלה בתביעה שדרשה את חיזוק השבת בעיר".

    לסיכום, הודף מקלב את הביקורות שנשמעו כנגד נציגי הציבור החרדי ואומר "היתה כאן נחישות, אומץ ורצון במטרה להתמודד באופן אמיתי עם הנושא".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ומה עם חילול השבת של ל"ג בעומר שנה זו?????
      מדוע אנחנו שבויים של חסידות זו אחרת.??
      מי יתן את הדין על חילול שבת המוני במוצאי שבת קודש של כל התחבורה הציבורית,שוטרים ועוד ועוד?

    2. 3

      מה ההיתממות? דרעי הרי אמר רק לפני חצי שנה (ד׳ באלול תשע״ו)
      "בסופו של דבר, החילונים יחליטו איזו שבת הם רוצים"
      הנה הציטוט של דבריו בקול חי "תבין, בבני ברק לא מחללים שבת, בהר נוף לא מחללים, אבל הציבור החילוני בישראל צריכים לדעת, עם כל הכבוד, שאנחנו נאבקים בשבילם על מהותה של השבת צביונה היהודי של מדינת ישראל, אבל בסופו של דבר – הם יצטרכו להחליט איזו שבת הם רוצים. אנחנו לא נכוף על אף אחד מה לעשות, ואנחנו נצטרף לראות בעז"ה מה יכולים לעשות. צריכים גם לזכור שיש לנו לדאוג לחינוך שלנו, ולזכויות של הציבור שלנו אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית – אמנם יהודית – אבל חילונית, שכשהיום אתה מדבר אתם הם לא מבינים את המהות של שבת".
      הנה הקישור לכתבה בקול חי:
      /radio/346540/

      עם כל הכבוד, דרעי כנראה מפחד מבית המשפט וכו' והיה צריך לקחת את זה בחשבון מראש לפני שרץ לכנסת.

      1. לפי התגובה שלך נראה מאוד שיש לך יותר אנדרלין לתקוף את דרעי מאשר כאבך על השבת את זה שם לב כל מי שקצת מבין בין השורות וחבל מאוד שאתה לא עניני יכולת להגיד את דעתך בצורה ברורה ומכבדת שלדעתך דרעי היה צריך לעשות כך וכך אולם מתחילת דבריך רואים שאתה מאותם אנשי שנאה לאותו אדם שהקים עולה של תורה לכל הציבור החרדי ואין זה פלא שישנם כאלו שבגנטיקה שלהם זורמת שנאה ויותר נכון קנאה כלפי האיש וכל הזדמנות שנקרית בדרכם לתקוף אותו הם ימצאו את הדרך לרכוב עליו וכמובן הם יתלו את זה לדאגתם לשבת…. אולם כדי שתבחן את עצמך כשדרעי עשה איזה דבר גדול וטוב אליבא דכולם כגון הקמת העיר שפיר האם יכלת להוציא מילת פירגון לאיש או שבגנטיקה שלך זורמת השנאה והקנאה ודי למבין

        1. חוץ מגנטיקה יש לך אולי תגובה יותר לגופו של עניין?(התגובה שלך רק מורידה נקודות לדרעי ולא מוספה כלום!)
          את שפיר דרעי לא הקים, בינתיים הכל דיבורים. כשזה יקום נראה גם כמה המקום יהיה בכלל חרדי
          ואלו לגבי השבת בסך בכל הובאו דברים בשם אומרם למען הגילוי הנאות
          ואם על גנטיקה אנו מדברים, ההתבכיינות זה גם משהו גנטי שאי אפשר לשנות?