שתי מדינות? בנט: "האמריקאים אוהבים אמת"

    admin2 No Comments on שתי מדינות? בנט: "האמריקאים אוהבים אמת"

    יו"ר הבית היהודי מחדד את התפיסה הימנית של המפלגה לאור החשש מפשרות מדיניות במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב טראמפ בעוד ימים ספורים • על נתניהו: "הדעות שלנו שונות, אבל חשוב להבהיר, האמריקנים אוהבים אמת, והאמת היא שלא תקום מדינה פלסטינית"

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: תומר נויברג, פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך נפתלי בנט אומר היום כי הוא שמח על ביקורו של טראמפ בארץ "אנחנו שמחים שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתעתד להגיע לביקור בארץ, ובפרט שלפי השמועות הנשיא אוהב את היהודים ואת מדינת ישראל, אך חשוב לנו לשמור שלא יהיו טעויות במהלך הביקור, ועלינו לדאוג שלא נקופח ושלא יפתחו פה ציפיות שווא".

    במענה לשאלה האם עובדת היות הנשיא טראמפ איש עסקים ממולח לפני היבחרו לנשיא תגרום לו להתייחס למורכבות של הפתרון בין ישראל לפלסטינים כעסקה אותה הוא יהיה מחויב לסגור ובהתאם לראות עיניו, השיב בנט "כאיש עסקים אשר עשה עסקים בארצות הברית ואף חי כמה שנים בעולם העסקים של מנהטן למד להכיר שהאמריקניים אוהבים יושר, אין להם בעיה לשמוע שדעתך שונה מהם ובתנאי שאתה אומר להם את האמת אפילו כשהיא איננה לרוחם". בנט רואה צורך להדגיש "לא תוקם מדינה פלסטינית בנוסף לזו שכבר קיימת בעזה, כמו שלא נחלק את ירושלים שוב". על ציפיות הפלסטינים אמר "אמנם יש היכן לשפר את איכות חייהם אבל חשוב מאד לשמור שלא לפתח ציפיות מיותרות שלאחר זמן כשמתבררת עובדת היותם ציפיות שווא רק גורמות לעוד מעגלי אלימות שנאה וייאוש".

    לסיום הצהיר בנט "אנחנו כאן בכדי לשוחח עם כל אחד, ולא צריך תנאים מוקדמים על מנת לשבת לשולחן המו"מ, אבל חשוב להדגיש שבין הים לירדן לא נקים מדינה אשר תציף את האזור בפליטים ותהווה סכנה ביטחונית קיומית על מדינת ישראל, ובפרט כשאנחנו העם היהודי ולנו הזכות על ארץ ישראל" את הדברים אמר השר בנט בריאיון לערוץ 7 בשולי וועידת הג'רוזלם פוסט שהתקיימה בניו יורק.

    בכך מאתגר בנט את ראש הממשלה נתניהו שעל פי הידוע לו דעות שונות משר החינוך בנט, ואף הצהיר לא אחת על פתרון 'שתי מדינות לשני עמים' "אני מכבד את דעת ראש הממשלה למרות שזו שונה מדעותינו, עדיין עלינו להבהיר שלא תקום מדינה פלסטינית". כאמור בזה יו"ר הבית היהודי מחדד בהצהרותיו את הקו הלוחמני של האגף הימני בממשלה, ומציג התנגדות לדיבורים הצפויים ולהכרזות על פשרות מדיניות לטובת הפלסטינים, על מנת להביא את אלו האחרונים לשולחן המשא ומתן. וכל זה לאור החשש שהנשיא טראמפ ינסה לכפות על מדינת ישראל וויתורים על מנת לצאת עם כותרות אוהדות מביקורו בישראל.



    0 תגובות