"אחרי שנה החיילים מכירים כל כפר, כל רכב וכל משפחה"

    קובי פינקלר 1 Comment on "אחרי שנה החיילים מכירים כל כפר, כל רכב וכל משפחה"

    סיור צבאי על ציר 60 הכולל חוויה לא נעימה של יידוי אבנים עברה על קובי פינקלר במחיצת לוחמי גדוד 97 בחטיבת כפיר • וגם, לא תאמינו איך הם צופים על המחבלים

    צילום: קובי פינקלר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעת צהרים בציר 60. המיקום: בין צומת המשטרה הבריטית לשילה. מספר מחבלים מהכפר סינג'יל יורדים לצומת הכניסה לכפר ומתחילים ליידות אבנים לעבר כלי רכב ישראלים. מספר בני אדם נפגעים ולוקים בחרדה. מהמוצב הסמוך,המתופעל בידי לוחמי גדוד 97 בחטיבת כפיר מעלים לאוויר את הרחפן החדש שקיבלו זמן קצר לפני כן.

    הרחפן מאתר את אחד ממיידי האבנים ועוקב אחריו באמצעות מפעילו, בכל סימטאות סנג'יל. המחבל נכנס לביתו מרוצה. שעות אחדות אח"כ בסיוע כוחות צהל והשב"כ ובאישון לילה, שולפים את המחבל והוא נעצר. כך הסתיימה פעולה אחת מיני רבות המלמדות על ההכרות הכל כך טובה עם השטח, עם הקרקע ועם דפוסי הפעולה בגזרות השונות.

    קצין בכיר בגיזרת בנימין שבתחומו גם הכפר העוין הזה אומר, כי הידע, המיומנות והאלמנטים בשטח, קובעים הרבה ממה שקורה או יקרה בגיזרה "אני ואנשיי יודעים לדבר עם אנשי הכפר בשפה שלהם. אם מכפר מסוים יוצאים מחבלים לידות אבנים, החיים כעבור כמה שעות יהיו קשים. נקים מחסומים, נתקין שערים ונמנע מעבר שוטף. לאבנים ולטרור יש מחיר" אומר הקצין המופקד על מאות לוחמים שעושים לילות כימים כדי שהצירים יהיו בטוחים.

    "הכל פורח כאן" | רוואבי
    העיר רוואבי

    קובי פינקלר

    בעוד אנו מסיירים בגיזרה בה אירע הבוקר (רביעי) פיגוע אבנים, אנו מגיעים לגשר "גל הירש", מול ביר זית. כנופיית רעולי פנים מתחילה ליידות אבנים. ההנחיה של הפיקוד ברורה. אל תתנו להם להתקרב לציר הראשי "המטרה של מיידי האבנים היא לשבש את הסדר או בלשונם להפירו. זה משרת את החמאס ואת כל מתנגדי מרקם החיים. הם רוצים בכל מאודם שאנחנו נשים מחסום, זה יעיק על תנועת הנוסעים וגולת הכותרת של הפלסטינאים ביו"ש – העיר רוואבי תפגע" הוא מסביר ומוסיף "צריכה להיות פה תבונה של הבנת החיים. הנה לדוגמא, העיר רוואבי שכבר היום מאכלסת 12,000 איש. הכל פורח כאן. הקניון הכי יוקרתי שיכולים לעלות על מחשבתנו. מי שרוצה שקט ונרמול שיבוא לכאן ויראה".

    גדוד 97 מכיר היטב כל פינה כאן. 350 לוחמים, כולם דתיים ועוד כמספר הזה תומכי לחימה, 11 נשואים אגב. נשר כמעט ולא קיים והתוצאה היא של בית כפי שמגדיר זאת אחד החיילים. למפקד הגדוד יש קו של פתרון מיידי לבעיות וכך בעיה קטנה אינה צומחת לכדי בעיה גדולה, אלה נפתרת במקום.

    חטיבת כפיר, היא החטיבה הגדולה בצה"ל מהחטיבות הלוחמות וחמשת גדודיה פרוסים בכל שטחי יהודה ושומרון. הגיוס לגדוד הוא אישי. בבתים, במסגרות השונות, בעבודה יום יומית קשה. אחרי שנה וחצי בשטח הם מכירים כל כפר, כל רכב וכל משפחה. "הפעילות שלנו היא בעומק השטח עמוק בתוך המרחב הפלסטינאי. כך אנחנו משיגים עצמה. אם לא תפעל ובזמן יפעלו נגדך" מסכם הקצין בשטח ומוסיף "אלפי האזרחים שנוסעים כרגע בכבישים אולי לא יודעים על קיומנו אבל הם נוסעים בבטחה וזה מה שחשוב לנו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טב מאד , דע את האויב!