שרת המשפטים: "לא ישימו לנו מסקנטייפ על הפה"

    עמית דניאל No Comments on שרת המשפטים: "לא ישימו לנו מסקנטייפ על הפה"

    שר המשפטים, איילת שקד, אמרה הבוקר כי היא מקווה שהדילוג של טראמפ בביקורו בארץ על יהודה, שומרון והגולן נובעת מבורות • "טראמפ שונה, הוא לא מהמילייה הוושינגטוני הקלאסי"

    סותם פיות? | ראש הממשלה, בנימין נתניהו צילום: לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת המשפטים איילת שקד התארחה הבוקר בבית קריניצי ברמת גן באירוע שישי תרבות ודיברה על מגוון נושאים. "בארה"ב יש נושאים שבהם ביהמ"ש העליון אינו מתערב. למשל ביהמ"ש העליון דן ב-100 עתירות בשנה שם בעוד שבישראל 2,000, בית המשפט בארה"ב לא דן במינויי הנשיא ועוד. יש מה ללמוד מהם.

    על הנשיא טראמפ: "לא נבחרנו כדי לחמם כיסא אלא כדי לממש מדיניות ברורה, לדאוג שלא תוקם מדינה פלסטינית ולדאוג להעביר את השגרירות למשל, אם רה"מ אמר שפעל לשם העברת השגרירות אני בהחלט מאמינה לו. לא הייתי רוצה שהביקור של טראמפ יסתיים בהצהרות בומבסטיות אלא שיהיה ביקור נימוסין חיובי, שמטרתו איחוד בין שלוש הדתות וביקור שמעמיק את הקשר בין המדינות. אני לא חושבת שיש כרגע תכנית מגובשת לממשל האמריקאי".

    באשר לפרסומים שככל הנראה השגרירות האמריקאית לא תעבור לירושלים אמרה: "הנשיא הוא נשיא שעד כה עמד בהבטחותיו לבוחריו. הבטיח לבטל את תכנית אובמה קר ואת המיסוי ומיד פעל. נושא השגרירות זו הבטחה שהוא נתן לבייס הפוליטי שלו שם, לא עבורינו. זה מה שבסיס בוחריו ציפה ממנו לשמוע ואני רוצה להאמין שהוא יממש את ההבטחה שנתן לבוחריו" לדעתה "הנשיא הזה שונה ולא מהמילייה הוושינגטוני הקלאסי, הוא בא מבחוץ עם ראש פתוח ואהבה גדולה לישראל וחיבור אנשיו לימין הישראלי".

    על התכנית של טראמפ לשלום במזרח התיכון: "כולם מסיקים שהוא מדבר על הדיל של קלינטון או על תכנית קרי. אבל לא שמענו עדיין מה התכנית. לעניות דעתי צריך לדעת לנצל את ההזדמנות הזו. יש קשרים בין ישראל לבין מדינות מתונות במפרץ וצריך לשים אותם על השולחן ולפתח אותן. זו הזדמנות לעצב מזרח תיכון חדש כלכלי. קשרים יותר פומביים ויותר כלכליים עם מדינות ערב ולאו דווקא התמקדות בסכסוך".

    בנוגע למפת הביקור של הנשיא שלא כללה את איו"ש והגולן אמרה השרה שקד: "אני מקווה שמדובר בבורות ולא במדיניות" על המידע שדלף לרוסיה מהנשיא טראמפ הוסיפה השרה שקד: "היחסים בין ישראל לארה"ב עמוקים ומבוססים על שת"פ מקצועי ואידיאולוגי. אם יש דברים שצריך לשפר נשפר"

    כשנשאלה שקד על יחסי הבית היהודי עם הליכוד ונתניהו וההתנגחויות התקשורתיות החוזרות ונשנות, אמרה: "נבחרנו כדי להביע עמדות ברורות. כשצריך להביע אותם. לא ישימו לנו מסקנטייפ על הפה. לא כל הבעת עמדה היא ניגוח ולא נכון להפוך דברים לאישיים, זה עניינים אידיאולוגיים וזה תפקידנו"

    תאגיד? "זה בסדר שיש ערוצי תקשורת שיש להם קו מסוים. היום בעידן הרשתות החברתיות אי אפשר באמת לסתום פיות".



    0 תגובות