רפאל חושפת טיל חדש: ספייק גיל 2

    קובי פינקלר No Comments on רפאל חושפת טיל חדש: ספייק גיל 2

    רפאל חושפת טיל מונחה מדויק חדש ממשפחת טילי "ספייק": הטיל החדש הוא בעל יכולות דור 5 וניתן לשגרו מהקרקע, ממסוק ומכלי-שיט ובעל חיישן צבעוני באיכות HD

    ה-SPIKE LR II צילום: רפאל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת הסלון האווירי שיתקיים בפריז בחודש יוני, חושפת היום חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות לראשונה טיל טקטי חדש, דור 5, ממשפחת טילי "ספייק" – חימוש מונחה הנמצא בשימוש מבצעי נרחב על-ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם ושניתן לשיגור ממגוון פלטפורמות מוסקות, יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד 30 ק"מ. עד כה מכרה רפאל למעלה מ-27,000 טילים ממשפחת "ספייק", ללמעלה מ-26 מדינות.

    הטיל החדש נקרא SPIKE LR II ("גיל 2") וניתן לשגרו לטווח של עד 5.5 ק"מ (בשיגור קרקעי), המהווה הארכת טווח של כ-35% מהגרסה הקודמת של טיל זה, ועד 10 ק"מ בירי ממסוק-קרב (באמצעות ערוץ תקשורת אלחוטי).

    כמו שאר הטילים במשפחת טילים זו, "גיל-2" הוא טיל רב-משימתי בעל יכולת פגיעה במגוון רחב של מטרות. "גיל-2" שוקל 12.7 ק"ג בלבד ומותאם לירי מכלל משגרי ה"גיל" הקיימים כיום (ביבשה, באוויר ובים).

    בטיל ניתן לשלב שתי תצורות ראשי-קרב (רש"ק) – רש"ק נ"ט טנדם (כפול) עם יכולת חדירה מוגברת של יותר מ-30% מקודמו, וכן רש"ק רב-משימתי המאפשר שליטה יזומה של הכוון במרעום, וכך שליטה באפקט הנזק. במצב חדירה מאפשר הרש"ק חדירה של מעל ל-20 ס"מ של בטון מזוין עם הפעלה בעלת יכולת השהייה, או פיזור רסס היקפי היעיל כנגד מטרות רכות.

    הטיל הוא בעל ראש ביות אלקטרו-אופטי חדיש הכולל חיישן אינפרא אדום לא מקורר מתקדם וכן חיישן צבעוני באיכות HD. ראש הביות החדש מאפשר עקיבה חכמה אחר מגוון מטרות באמצעות יכולות בינה מלאכותית.

    בנוסף ליכולות אלה, "גיל 2" תוכנן ללחימה המודרנית וכולל יכולות קבלת מטרות מרשת טקטית ויכולות התמודדות מובנית עם מיגון ריאקטיבי ואקטיבי.

    משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות יבשה וים ברפאל מציין, כי הטיל החדש נותן מענה לאתגרי שדה הקרב המודרני ופיתוחו הוא פרי ניסיונה העשיר של רפאל בתחום הטילאות על סוגיה השונים, יכולות ההנדסה המתקדמות שלה ושיתוף הפעולה של החברה עם צה"ל ועם צבאות בחו"ל העושים שימוש במערכות אלה.



    0 תגובות