"סוד הישרדותו של העם היהודי, הדבקות במסורת ובתקווה"

    איתי גדסי No Comments on "סוד הישרדותו של העם היהודי, הדבקות במסורת ובתקווה"

    השרה גמליאל ביקרה בבית הכנסת המרכזי בהלסינקי שבאסטוניה ונפגשה עם ראשי הקהילה היהודית: "מרגש לראות כיצד הקהילה היהודית בהלסינקי שימרה ומשמרת את מסורת ישראל סבא גם בניכר, על אף התלאות"

    אסטוניה צילום: אנה קפלן, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל, שהתה בסוף השבוע באסטוניה והשתתפה ביום חמישי האחרון כנציגת ממשלת ישראל בטקס לציון עשור להיווסדו של בית הכנסת היחידי באסטוניה מאז מלחמת העולם השנייה. בטקס נכחו גם נשיאת אסטוניה, קרסטי קליולאיד וכן הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו.

    השרה גמליאל נפגשה עם ראשי הקהילה היהודית, שמעה על תולדות היהודים בפינלנד שהגיעו אליה במאה התשע עשרה ועל כל קורותיהם לפני מלחמות העולם ולאחריהן עד לימינו אנו. ראשי הקהילה סיפרו בערגה על ביקוריהם של דוד בן גוריון וגולדה מאיר בפינלנד ומפגשיהם עם הקהילה היהודית במאה הקודמת וכן נידבו פרט היסטורי שלא פורסם ברבים כי אמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילה נתניהו ז"ל, שימשה במקום כשליחת הסוכנות היהודית בשנות השלושים של המאה הקודמת.

    השרה גמליאל אמרה לאחר הביקור: "מרגש לראות כיצד הקהילה היהודית בהלסינקי שימרה ומשמרת את מסורת ישראל סבא גם בניכר, וזאת על אף כל התלאות הרבות שעברו עליה לאורך השנים. זה סוד הישרדותו של העם היהודי, הדבקות במסורת ובתקווה היהודית. אני תקווה כי יהודי הלסינקי עוד יעלו ארצה, ובע"ה בשנה הבאה בירושלים הבנויה".



    0 תגובות