הנציגים החרדים במחאה נגד עבודות הרכבת בשבת

    במהלך השנים נוצר כרסום מתמשך בסטטוס-קו וקווים נוספים התרבו במקומות שונים בארץ. מידי פעם אנו עדים לניסיונות חדשים של פריצת הסטטוס-קו המהווים פגיעה חמורה בקדושת השבת, וכל זאת נעשה באישור משרד התחבורה ותוך הפרת החוק הברור בנושא
    איתי גדסי No Comments on הנציגים החרדים במחאה נגד עבודות הרכבת בשבת

    סגן שר החינוך בפנייה דחופה וחריפה לשר התחבורה "פניתי אליך לפני שלושה שבועות בנושא חילולי שבת בתחבורה ציבורית ועד כה לא זכיתי למענה" • יו"ר ש"ס אריה דרעי: "אנחנו מביעים את מחאתנו בצורה חריפה נגד עבודות הרכבת בנתיבי איילון בשבת"

    צילום: קובי הר צבי
    במהלך השנים נוצר כרסום מתמשך בסטטוס-קו וקווים נוספים התרבו במקומות שונים בארץ. מידי פעם אנו עדים לניסיונות חדשים של פריצת הסטטוס-קו המהווים פגיעה חמורה בקדושת השבת, וכל זאת נעשה באישור משרד התחבורה ותוך הפרת החוק הברור בנושא
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני רואה בחומרה רבה את העובדה המצערת שפניתי אליך כבר לפני שלושה שבועות בעניין הרחבת התחבורה הציבורית בשבתות ועד כה הפנייה אף לא זכתה להתייחסות כלשהי". כך פנה אתמול בדחיפות סגן שר החינוך מאיר פרוש, לשר התחבורה ישראל כץ.

    סגן שר החינוך פנה לפני שלושה שבועות לשר התחבורה, בעקבות ידיעות חמורות שהגיעו ללשכתו על כך שמשרד התחבורה אישר להוסיף נסיעות בשבת ר"ל, בקו תל אביב- באר שבע, תוך כדי השבת בריש גלי ופגיעה חמורה בסטטוס-קוו.

    במכתב שנשלח לפני שלושה שבועות כותב סגן השר פרוש לשר התחבורה: "הגיע אלי ידיעה שמשרד התחבורה החליט לאשר לחברת 'מטרפולין'  להוסיף נסיעה בקו 369 מתל אביב  לבאר שבע, החל מהשבת הקרובה, וזאת בנוסף ל-61 הנסיעות שכבר קיימות במסלול זה של תל אביב- באר שבע, בשני הכיוונים.

    "כידוע, שירותי התחבורה הציבורית בישראל מבוססים על הסטטוס-קו ופועלים בסופי השבוע על סמך פקודת ותקנות התעבורה. הסעיף בפקודת התעבורה האוסר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בי המנוחה נחקק בשנת 1991, ואז נקבע שלא יהיו קווים נוספים שיפעלו בשבת מלבד הקווים הקיימים בחיפה ובאילת, וכן לא ניתן אישור לקו תח"צ חדש בין תל אביב לבאר שבע, אלא הוחלט שקו 'אגד' מס' 349 שפועל מתל אביב לאילת יאסוף בדרכו נוסעים בבאר שבע.

    "למרות זאת, במהלך השנים נוצר כרסום מתמשך בסטטוס-קו וקווים נוספים התרבו במקומות שונים בארץ. מידי פעם אנו עדים לניסיונות חדשים של פריצת הסטטוס-קו המהווים פגיעה חמורה בקדושת השבת, וכל זאת נעשה באישור משרד התחבורה ותוך הפרת החוק הברור בנושא.

    "אבקשך מתוקף סמכותך כשר התחבורה במדינת ישראל, לדאוג לשמירת הסטטוס-קוו בנושא תחבורה ציבורית בשבת, ולאסור הוספת קווים או נסיעות על אלו הקיימים והמעונגים בחוק, וזאת על מנת להקטין ככל שניתן את התופעה המבישה של רמיסת קדושת השבת במרחב  הציבורי.

    כאמור, למרות שהמכתב כבר נשלח לפני שלושה שבועות, לא טרח שר התחבורה לענות עד  כה לפנייתו של סגן השר פרוש לעצור את הפגיעה הממושכת בשבת והמשך הפגיעה ברגשותיהם של אזרחים דתיים ומסורתיים רבים במקומות אלו אשר עיניהם כלות לראות את השבת נרמסת בשבת בצורה מחפירה.

    עסקנים העומדים על משמר כבוד השבת אומרים בכאב כי בשנים האחרונות זינק מספר הנסיעות בשבת במאות אחוזים. שורש הבעיה נעוץ במדיניות חדשה של משרד התחבורה הפוגעת בזהותה היהודית של המדינה. לקחו את החוק לצמצום תחבורה ציבורית בשבת וסילפו אותו כך שיכשיר נסיעות שהיו אסורות. "זוהי מציאות עגומה שאסור לעבור על כך לסדר היום", אמרו העסקנים.

    גם יו״ר ש״ס השר אריה דרעי תקף בישיבת הסיעה את חילולי השבת: ״לצערי הרב, אני מבין שיום השבת הפך ליום התחזוקה והעבודות של הרכבת. זהו דבר חמור ביותר. אנחנו מביעים את מחאתנו בצורה חריפה נגד עבודות הרכבת בנתיבי איילון בשבת.

    השר דרעי הוסיף: ״כמו כן, אני מטיל על חברי הכנסת יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי ללמוד היטב את הנושא, להביא את הנתונים על הקיפי חילולי השבת החדשים שנעשים כעת, ולעקוב מקרוב אחר הנעשה. במידה ויוצגו לי נתונים של חילולי שבת חדשים, אביא את הדברים לראש הממשלה במסגרת ראשי מפלגות. השבת במדינת ישראל חייבת להישמר״.

    ח"כ אורי מקלב אמר כי לא שייך לעבור על כך לסדר היום: "אנחנו מתריעים ומלינים לא רק על עצם העבודות בשבת, אלא, לא פחות על המדיניות בביצוע עבודות בשבתות, רח"ל. העבודות הללו הן אינן תוצאה של צורך, אלא, של מדיניות שמציבה את השבת במקום משני מבחינת סדר העדיפות, כאשר גזירת סרטים ותאריכי סיום העבודות 'חשיבותן' לפני קדושת השבת. זוהי נקודה כאובה שאי אפשר לעבור על כך לסדר היום, כאשר משרד ממשלתי רומס לעיני כל, שבת אחר שבת, את קדושת השבת.

    "על אף שאיננו נחים על זרי הדפנה, גם כאשר היקפי עבודות השבת הצטמצמו מאוד, אין זה בגלל משרד התחבורה, אלא בשל משרדים אחרים שאינם מאשרים את העבודות. כואב לנו שמשרד אחד נשאר עם אותה מגמה, תוך כדי שהוא מנסה לגלגל את האחריות ממנו. גם חילול שבת מקומי כואב לנו ודורש טיפול ומאבק נחרץ למניעת חילול שבת".



    0 תגובות