ח"כ מוזס מוחה בפני השר כץ ודורש: "בטל את עבודות הרכבת בשבת"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ מוזס מוחה בפני השר כץ ודורש: "בטל את עבודות הרכבת בשבת"

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס פנה במכתב בו הביע מחאה כלפי התנהלות שר התחבורה: "עבודות לשדרוג מסילת רכבת תוך חילול השבת הן פגיעה קשה בסטטוס קוו, ניתן לדחות עבודות הרכבת לימות החול כפי שהן מתבצעות בעולם כולו"

    צילום: דוד זר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, פנה לשר התחבורה במחאה על חילולי השבת ברכבת ישראל: "ניתן לדחות את עבודות הרכבת לשאר ימות השבוע".

    "'רכבת ישראל' פרסמה כי במהלך השבת הקרובה היא צפויה לבצע עבודות שדרוג למסילת הרכבת בתחנת באר שבע. חילולי שבת אלו עלולים להתקיים למרות הבטחות חוזרות ונשנות כי אלו יבוצעו רק במקרים של פיקוח נפש" לדברי ח"כ מוזס, בעולם כולו, אין שומרים שבת ואין יום שהתנועה נעצרת בו. "למרות זאת מתבצעות עבודות שדרוג ותחזוקה, תוך כדי שהתנועה זורמת וסדר היום של הנוסעים ועוברי הדרך ממשיך כשגרה. אם בעולם כך", כתב מוזס לשר, "אין סיבה שכאן בארץ לא יפעלו באותה מתכונת ויבצעו את העבודות הנדרשות תוך כדי תנועה, ביום חול".

    מוזס מחה על הפגיעה בסטטוס קוו וההתעלמות מציבור רחב ששמירת השבת היא ערך עליון בעיניו וחילולה בפגע בו ומכאיב לו. במכתב נאמר: "רכבת ישראל מפרסמת בימים אלו כי החל שישי הקרוב, ועד יום ראשון שלאחריו יחולו שינויים במקטע באר שבע צפון – באר שבע מרכז, בשני הכיוונים בשל עבודות לשדרוג תשתית המסילה. העבודות יתבצעו לאורך כל השבת תוך חילול שבת ופגיעה חמורה בסטטוס קוו! שמירת השבת היא ערך עליון. אנו שותפים לקואליציה שקבעה כי לא תהיה פגיעה בסטטוס קוו הדתי וכי השבת תישמר על ידי משרדי הממשלה ושלוחותיהם"

    "התרענו בפניך פעמים רבות על חילולי השבת הנגרמים על ידי רכבת ישראל. ביקשנו בכל לשון של בקשה להימנע מכך ולמנוע מאתנו את הצורך לנקוט בצעדים חריפים. אין מדובר בפיקוח נפש ואין נשקפת סכנה לציבור, אם עבודות השדרוג תתבצענה בימות החול – כפי שמקובל בעולם כולו, בו אין יום שנשמרת קדושתו והתנועה זורמת 24/7. השדרוגים ועבודות התחזוקה ברחבי העולם נעשים תוך כדי תנועה ובמהלך ימי עבודה שגרתיים. אם בעולם הרחב ניתן לבצע זאת, אין סיבה שגם כאן בארץ לא יבוצעו העבודות רק בימות החול".

    "ביצוע העבודות בשבת פוגע בנו כשותפים קואליציוניים, פוגע בהסכמים שאנו חתומים עליהם ובעיקר, פוגע בציבור רחב מאוד בארץ ששמירת השבת קדושה לליבו וחילולה מכאיב לו ופוגע בו. אני מבקש מכבודך אדוני השר, עוד טרם התחלת העבודות בשבת הקרובה, לעשות הכל על מנת לעצור אותן ולדחותן ליום חול".



    0 תגובות