הגר"ד לאו בכנס למשגיחי הכשרות: "המתווה יחזק את מערך הכשרות"

    איתי גדסי No Comments on הגר"ד לאו בכנס למשגיחי הכשרות: "המתווה יחזק את מערך הכשרות"

    בכנס מיוחד להצגת מתווה הכשרות החדש, אמר הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו למשגיחי הכשרות: "אל תיראו. כשהולכים לשם שמים – יודעים שהשם איתנו"

    משגיחי כשרות מרחבי הארץ בכנס הרבנות הראשית • אילוסטרציה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול התקיים כנס למשגיחי כשרות בבית הכנסת רמב"ם בעיר חדרה. בכנס הוצג מתווה הכשרות החדש ביוזמתו של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו.

    הרב הראשי לישראל שנשא דברים בכנס, אמר למשגיחי הכשרות בנוגע למתווה הכשרות החדש: "ברגע שהולכים בשם השם והולכים לשם שמים – יודעים שהשם איתנו". הרב המשיך ואמר למשגיחים הכשרות "אנחנו יודעים שיושבים כאן כרגע באולם משגיחי כשרות שאכפת להם שחלילה אנשים לא יאכלו מאכלים אסורים כלשהם. כדי לעזור לעם ישראל שיאכל כהלכתו, בחנו ובדקנו את הדברים וזה הדרך הנכונה כדי לייעל ולשפר את הכשרות, אנחנו מנסים בדרך שאנחנו מאמינים שהיא גם תציל ותחזק את מערך הכשרות הארצית, וגם תשפר את רמת הפיקוח וממילא את רמת הכשרות".

    "כפי שפעלנו לשפר את מערך שחיטת חוץ לארץ וניתן לראות את השיפור ברמת כשרות הבשר המיובא וכפי שפעלנו לשיפור מערך המצוות התלויות בארץ, נמשיך לשפר את הכשרות והיות שאנחנו משתדלים ומייחלים לעשות את זה לשם שמים, בסייעתא דשמיא נצליח".

    קודם לכן, פתח את הכנס הרב ישראל ביטון, בנו של רב העיר הגאון רבי שמעון ביטון, שבירך את כלל המשתתפים וציין כי מטרת כלל העוסקים במלאכת הקודש היא לחזק את מערך הכשרות.

    "אנו מעוניינים שרמת הכשרות תעלה; כך שנוכל גם אנו לאכול במקומות שבהם אנו משגיחים", אמר הרב ביטון והודה ליו"ר המועצה הדתית על ארגון הכנס.

    מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הרב משה דגן הציג את מתווה הכשרות החדש  וציין לכלל הנוכחים כי על כלל העוסקים במערכת הכשרות בכל הארץ לשלב ידיים להצלחת קיום המתווה והטמעתו בבתי העסק השונים, שכן נקודת הזמן הנוכחית הינה הרת גורל למערכת הכשרות הממלכתית, ועל כן קרא לכל הנוכחים להפנים את גודל השעה ולסייע להצלחת המתווה בפרט והרבנות הראשית וזרועותיה הרבנויות המקומיות בכלל.

    עוד ציין מנכ"ל הרבנות כי קיים צורך לשתף את הידע הרב שברשות אגף הכשרות הארצי, שנצבר לאורך שנים, לרבנויות המקומיות. הקמת מחלקת הדרכה. קיום קשר רציף מול הרבנויות ועוד "חובה עלינו לתקן את הליקויים על מנת להצדיק את קיום מערך המועצות הדתיות", הצהיר.

    במהלך הכנס נערך פאנל בו שאלו הרבנים והמשגיחים את שאלותיהם בנוגע למתווה מערך הכשרות החדש, כאשר מנכ"ל הרבנות ואנשי האגף השיבו לשאלות המשגיחים בנוגע למתווה.

    הכנס שהתקיים היום, הוא הכנס השני מתוך סדרת הכנסים למנהלי מחלקות הכשרות, המפקחים ומשגיחי הכשרות בכל הארץ, שנערך על ידי הרבנות לצורך הצגת מתווה הכשרות החדש, ביוזמת מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הרב משה דגן.

    הכנס נערך בחסות המועצה הדתית חדרה בראשותם של הרבנים הראשיים לעיר חדרה הרב דוד ורנר שליט"א הרב שמעון ביטון שליט"א ובחסות מר מאיר לוגסי יו"ר המועצה הדתית. בכנס השתתפו: הרב מרדכי אברמובסקי רב העיר זכרון יעקב, הרב שמעון אלמליח רב העיר עתלית, הרב גבריאל סוראני רב מועצה אזורית חוף הכרמל, הרב עוזי שוויצה רב המועצה כפר יונה, הרב אליעזר שמחה וייס רב כפר הראה ועמק חפר, הרב מיכאל שטרן רב המועצה כפר פינס מנשה, מנהלי מחלקות הכשרות, מפקחים ומשגיחי הכשרות.

    בכנס השתתפו הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב דוד לאו, מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן, הרב יעקב סבג ראש אגף הכשרות הארצי, רבני ומפקחי אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל.



    0 תגובות