עוד שלב בריבונות • אושר: בתי משפט מינהליים – גם ביהודה ושומרון

    איתי גדסי No Comments on עוד שלב בריבונות • אושר: בתי משפט מינהליים – גם ביהודה ושומרון

    אושרה הצעתץ החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ': סמכויות בתי המשפט המינהליים יורחבו

    בית משפט • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ושורת ח"כים מסיעות הקואליציה, המרחיבה את סמכויותיהם של בתי המשפט לעניינים מינהליים. על פי ההצעה, יוסמכו בתי המשפט לעניינים מנהליים לדון גם בעתירות נגד, "החלטה של רשות מרשויות אזור יהודה ושומרון, ובכללן המנהל האזרחי".

    בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, "מטרת חקיקת חוק בתי משפט לעניינים מינהליים היתה להוריד את העומס מבית המשפט העליון, להנגיש לאזרח את הטיפול בעניינים מינהליים ולאפשר ערכאת ערעור נוספת. עד היום לא הוחל החוק על החלטות של רשויות האזור ביהודה ושומרון. כתוצאה מכך נוצר עומס של עתירות רבות על בית המשפט העליון נוצרה אפליה לרעה של תושבי האזור שזכות הגישה שלהם לערכאות נפגעה, הן בכך שהעתירה הראשונה מונגשת להם פחות והן בשל העדרה של ערכאת ערעור בעתירות מינהליות".

    "מוצע להוסיף לרשימת העניינים המנויה בתוספת הראשונה לחוק, הקובעת את ההחלטות שניתן לעתור עליהן לבית המשפט לעניינים מינהליים, גם החלטה שהתקבלה על ידי רשות מרשויות האזור ובכללן המינהל האזרחי ולקבוע כי גם הן יידונו בראשונה בפני בית משפט לעניינים מינהליים. כך יפחת העומס מבית המשפט העליון, יונגש ויפושט ההליך המינהלי ותתאפשר זכות ערעור", נאמר עוד בדברי ההסבר.



    0 תגובות