רונן ברגמן: "יש קלות בלתי נסבלת וניסיון לטבוח בתקשורת"

    אתי קצבורג No Comments on רונן ברגמן: "יש קלות בלתי נסבלת וניסיון לטבוח בתקשורת"

    אולמרט כתב ספר בזמן שהותו בכלא ועל פי החשד העביר את כתב היד להוצאת הספרים 'ידיעות אחרונות' מבלי שזה יעבור צנזורה • הפרקליטות משתוללת ורונן ברגמן תוהה האם אין מדובר בניסיון להפחיד את עולם העיתונות החופשי

    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נראה שיש מי שמציק לו שאולמרט עומד לסיים את ישיבתו בכלא.

    בימים האחרונים פשטה הצנזורה והפרקליטות על הוצאת הספרים של 'ידיעות אחרונות' כדי לחפש חומרים מסווגים שעל פי החשד העביר לשם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מכלאו. אולמרט, מסר את החומרים לפי החשד, לצורך פרסום ספר אוטוביוגרפי, באמצעות עורך דינו.

    ראש הממשלה לשעבר החל בכתיבת הספר עם תחילת ריצוי מאסרו בכלא מעשיהו הוא כתב על דפי נייר, ואמור היה להעבירם במעטפה סגורה באמצעות עורכי דינו לאישור הממונה על הביטחון במשרד הביטחון. על פי החשד, כמה פעמים הועברו דפים ישירות למו"ל ללא אישור הממונה.

    רונן ברגמן, סופר ועיתונאי, שוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" והסביר למה לדעתו ועל מה יצא הקצף: "אני לא מייצג את הפרקליטות אבל אם ראש ממשלה לשעבר, אדם שעבד בשלטון או שירת את הציבור רוצה לכתוב ספר הוא צריך לכתוב ולהעביר לצנזורה ואז לתת לסופר צללים או עיתונאי בכדי שיכתוב עבורו את הספר. הטענה נגד אולמרט" אומר ברגמן "היא על העברת החומר ישירות למו"ל בניגוד למקובל, ואני טוען יש לכם בעיה עם אולמרט? תבואו חשבון אתו. הצנזורה פשטה על הוצאת 'ידיעות אחרונות' כגוף עיתונאי. מי שפושט בכזו קלות, סופו שיפעיל כוחות אחרים לסגירת עיתונים, מדובר על ניסיון להוכיח שקרה נזק חמור".

    "האם החיזבאללה צריך את התקשורת הישראלית בכדי לדעת מי רצח את מורנייה? יש כאן קלות בלתי נסבלת וניסיון לטבוח בתקשורת" הוסיף ברגמן ואמר כי "גם הוא מועמד מטעם המדינה לשבת בכלא כאחד שמחזיק, לטענת הפרקליטות, מידע מסווג וסודות מדינה. אין לדבר סוף" אמר.

    "מערכת הביטחון והפרקליטות פועלות באופן אגרסיבי נגד העיתונאים בישראל כדי לנטרל אותם. כמו שטען העיתונאי נחום ברנע, אתמול 'ההתנהלות הזו מזכירה במעט את שלטונו של ארדואן'. סתימת פיות מכוונת" סיים ברגמן.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות