סגן שר הבריאות ליצמן לאתר קול חי: "יש דברים שבהם הציבור החרדי קופח ופעלנו לתקן זאת"

    דבורה גינזבורג | צילום: ויקיפדיה Comments Off on סגן שר הבריאות ליצמן לאתר קול חי: "יש דברים שבהם הציבור החרדי קופח ופעלנו לתקן זאת"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס בנושא אי השוויון במערכת הבריאות בישראל הציגו קופות החולים השונות את פעילותן למען שיפור שירותי הבריאות במגזר החרדי

    רמתם של שירותי הבריאות בישראל והפער ברמת השירותים בין המגזרים, עמדה במרכזו של כנס שערך אתמול משרד הבריאות שכותרתו 'מערכת הבריאות בישראל מתמודדת עם אי השוויון'.

    לכנס המיוחד הנערך זה השנה השלישית, הייתה אמורה להגיע נציגת ארגון ה- OECD, הארגון הבינלאומי לפיתוח כלכלי אולם הארגון, שמושבו בצרפת, החליט הפעם להסתפק בשיחת וידאו מטעמים פוליטיים ביטחוניים. גם לחצים דיפלומטים שהפעיל משרד הבריאות באמצעות משרד החוץ לא הועילו. הנציגה, שחששה להגיע לישראל לאחר שבוע של מלחמה, נשארה באירופה.

    מטבע הדברים, השירות למגזר החרדי, המשוייך לרמה סוציו אקונומית נמוכה, הוגדר כמגזר שיש לשפר את רמת השירותים הרפואיים שהוא מקבל, וכך עולה מהנתונים שהוצגו באירוע.

    בחוברת שהפיק המשרד עבור הכנס, הציגו קופת החולים השונות את פעילותן עבור מגזרים חלשים כלכלית, בהם המגזר החרדי. שירותי בריאות כללית התגאו בפתיחת מרפאה בשכונת רוממה בירושלים ובפתיחת מרפאה בבית שמש. בצפת הקימה הקופה מרפאות לקהל חרדי ושירותי רפואה משלימה נפרדים. בכללית הגדילו לעשות ונעזרו במכתב חתום על ידי רבנים על מנת לעודד את האוכלוסייה החרדית לבצע בדיקות לגילוי מוקדם של גידולים. כמו כן הוקם מוקד טלפוני, עם מוקדנים שעברו תדרוך מיוחד כיצד לדבר את שפת המגזר, על מנת לדרבן את מבוטחי הקופה ולקבוע להם תורים לביצוע הבדיקות.

    בקופת חולים מאוחדת ציינו כי הם מקיימים פעילות שוטפת עם האוכלוסייה החרדית למניעת השמנה, גמילה מעישון ואיזון סוכרת. בלאומית ציינו את ההשקעה במרפאות הנמצאות בשכונות החרדיות, פתיחת מרפאה להתפתחות הילד ומרפאת סוכרת בבני ברק

    סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שכיבד את הכנס בנוכחותו, אמר לאתר קול חי כי במהלך שנותיו בתפקיד, פעל למנוע קיפוח של כלל המגזרים ובכללם המגזר החרדי.

     


    "יאיר לפיד מאשים אותי שאת רפורמת השיניים עשיתי במיוחד לחרדים כי יש הרבה ילדים חרדים, אני שואל אותו האם בריאות הנפש זה רק לחרדים? אולי הוא חושב שפעלתי לשיפור השירות כי חלילה וחס כל החרדים הם חולי נפש? הרי אין לדבר סוף".


     

    במענה לשאלת קול חי הודה ליצמן כי אכן יש דברים שבהם הציבור החרדי קופח והמשרד פעל לתקנם "היה לדוגמא מצב שרבנים לא נתנו לאשפז נשים בבתי חולים לבריאות הנפש בגלל שלא הייתה הפרדה. אני פעלתי להקמת מחלקות מיוחדות בהפרדה על מנת שמי שחס ושלום יצטרך אשפוז הרבנים יאפשרו לו להתאשפז".

    לסיכום דבריו הוסיף ליצמן, "עזרנו לכל המגזר במגוון תחומים, כעת אני לא חושב שמישהו מרגיש מקופח".



    0 תגובות