בג"ץ החליט באופן תקדימי: פסק דין מרכולי השבת יידון שוב

    איתי גדסי 4 Comment on בג"ץ החליט באופן תקדימי: פסק דין מרכולי השבת יידון שוב

    תקדים • בג"ץ החליט על דיון מחודש בפסק הדין שהוגדר ע"י החרדים "מחטף" • האם אישרור חוק העזר העירוני בתל אביב המתיר פתיחת מרכולים בשבת יבוטל? • דרעי: "הדבר הנכון הוא להותיר את הסטטוס קוו על כנו ולא לפגוע בקדושת השבת"

    סופר מרקט | אילוסטרציה
    19:11
    16.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה הפסיכולוגים מתעקשים ליישם שיטות שלא עובדות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט בדימוס, אליקים רובינשטיין, הודיע כי פסק הדין שניתן בבג"ץ המאשר את חוק העזר העירוני המתיר פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב, יידון שוב.

    כזכור, החלטת בג"ץ כשהתקבלה עוררה סערה בקרב הנציגים החרדים שתקפו את ההחלטה והגדירו את פסק הדין כ"מחטף". שר הפנים, אריה דרעי, טען אז שנתן את דעתו אך זו לא הגיעה ליעדה בזמן ומשכך ביקש דיון חוזר. כאמור, היום הוחלט כי ההחלטה תידון שוב בבית המשפט העליון.

    בהחלטה כתב, בין היתר, השופט רובינשטיין: "נוכח רגישותו הציבורית של הנושא, רואה אני לנכון לנמק בקצרה את הכרעתי, שבאה לא בלי התלבטות, ולשם כך להציג בתמצית את הנושא ועמדות הצדדים. אכן, הנמקה לגבי הבקשה לדיון נוסף אשר הוחלט לקבלה אינה שגרתית".

    שר הפנים דרעי בירך על ההחלטה ואמר: "אני שמח שבית המשפט העליון נעתר לבקשתי והורה לקיום דיון חוזר בסוגיה זו. מדובר בהחלטה משמעותית של בג"צ בסוגיה חשובה זו וביחסי דת ומדינה. כפי שטענתי לאורך כל הדרך, החלטה בנושא כה מהותי מבחינה יהודית וסוציאלית, שיש לה השפעה רחבת היקף על אלפי אזרחים ביום המנוחה, חייבת להתקבל בהרכב מורחב, תוך שמיעת כלל הנימוקים".

    "אני משוכנע כי בדיון החוזר בבג"צ, לאחר שקיבלתי היתר להציג את עמדתי בנפרד, אציג את הנימוקים הנרחבים כפי שגובשו על ידי צוות משרדי. אני מקווה לשכנע את השופטים כי הדבר הנכון הוא להותיר את הסטטוס קוו על כנו ולא לפגוע בקדושת השבת ובחוק שעות עבודה ומנוחה".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בירך אף הוא על ההחלטה ואמר: "אני מברך על ההחלטה של בגץ לקיים דיון חוזר על המרכולים. ההחלטה היא מחויבת המציאות בעיקר לאחר ששר הפנים העביר את החלטתו. הדיון הקודם היה מיותר על גבול המחטף. אני מאד מקווה שבג"ץ ימשיך גם בדיון עצמו בשמירה על הסטטוס קוו כדי שלא ניאלץ אחר כך להביא את החוק שכולל את הרטרואקטיביות. המגמה של הסכמת בית המשפט לדחות את הדיון על המרכולים, ועל הגיור, הוא מהלך נכון".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      במירון, כבר הראינו לכולם. ששבת לא מעניינת אותנו. אז מה המוסר הכפול הזה ?

      1. מגיב יקר!
        או שאתה לא מבין מה היה שם או שאתה מזרחי נ-ק-ו-ד-ה!

    2. 3

      דרעי, גפני וכל מי שהשבת יקרה לו: אנא לא להתלהב.
      זהו מחטף נוסף של בג"ץ. כידוע, בג"ץ הוא אירגון פוליטי לכל דבר – רק איננה דמוקרטיה אלא שלטון טוטליטרי. לאחר שקיבלנו את "הניצחון" שלנו וניצלנו את "מסגרת האשראי" וככל הנראה בג"ץ ירגיש חופשי לפגוע שוב בקדושי ישראל – ביניהם פסיקה חוזרת לפתיחת מרכולים בשבת ואולי אפילו יותר מרכולים רח"ל. אח"כ ה' ישמור יוכלו להתרכז בחופשיות בכותל, בגיור, בגיוס, בכשרות, ברפורמים, בחינוך וכו'. תכתבו שאני טועה – אנא!

    3. 2

      אכן. מירון-ביזיון.