ברחוב "ילדי תימן החטופים" כבר ביקרתם?

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on ברחוב "ילדי תימן החטופים" כבר ביקרתם?

    עיריית חדרה היא הרשות המקומית הראשונה בישראל הקוראת רחוב על שם ילדי תימן החטופים, ומעניקה הכרה עירונית לילדים החטופים ומשפחותיהם

    חדרה • אילוסטרציה צילום: חן ליופלד, לפאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השמות של עיריית חדרה אישרה השבוע קריאת רחוב על-שם ילדי תימן החטופים, והפכה בכך לרשות המקומית הראשונה בישראל הקוראת רחוב ומעניקה הכרה עירונית בילדים החטופים ומשפחותיהם. על-פי המלצת הוועדה יוענק השם ילדי תימן החטופים לדרך הרכבת, הכביש המוביל אל תחנת רכבת מערב ואל יער חדרה, שם נחגגת מדי שנה התימונה המסורתית של יוצאי תימן.

    ההחלטה על קריאת רחוב על-שם ילדי תימן החטופים התקבלה בעקבות בקשה שהגיש ארגון "ילדי תימן" בישראל בשם רבים מהורי הילדים החטופים.

    יו"ר הארגון, אבנר פרחי מחדרה, פנה אל סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי שהיא גם יו"ר ועדת השמות בעירייה, וביקש מהוועדה לשקול קריאת רחוב ע"ש ילדי תימן החטופים. בפנייתו נימק  פרחי, "כידוע, מאות ואלפי תינוקות נחטפו בשנות ה-50 מהוריהם ונמסרו לאימוץ. מרבית  התינוקות היו בני עדת תימן. ועדות החקירה שקמו גרסו שמרביתם נפטרו בתקופה שלאחר הוצאתם מחזקת הוריהם. פרשה ידועה זו, החוצה עדות בכל עם ישראל, אינה מונצחת כלל. אני חושב שכיום, לאחר 67 שנים, חובה עלינו לתקן את המעוות, ואם כבר לתקן, חשוב שזה יתחיל בעיר חדרה הקשורה לפרשה בהיבטים רבים, חלקם פורצי דרך בחשיפת הפרשה".

    בישיבת הוועדה, בהובלת יחזקאלי ובהשתתפות המשנה לראש העיר ומ"מ יו"ר ועדת שמות בועז ביטון, חברי מועצה ונציגי ציבור, הוחלט כי אכן יש מקום להנציח את הפרשה ואת הילדים אשר עד היום הזה אין הוריהם יודעים מה עלה בגורלם.

    סגנית ראש העיר יחזקאלי, הסבירה כי, "הנצחת ילדי תימן החטופים היא צעד ראשון בדרך לצדק היסטורי. הגיע הזמן שכתם זה, החמור ביותר בתולדותיה של מדינת ישראל, ייזכר לעד, ומדינת ישראל תיקח על עצמה אחריות בדבר היעלמותם של הילדים. בהנצחת הילדים חטופים נקל ולו במעט על מצוקתם של הורי הנחטפים".

    ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, שיבח את המלצת הוועדה ואמר כי, "בחדרה תושבים רבים יוצאי תימן, אשר באופן אישי עברו את הטרגדיה המטלטלת של היעלמות אחד מילדי המשפחה. אני מקווה שההכרה העירונית בפרשה, תביא הקלה מסוימת למשפחות".

    יו"ר ארגון ילדי תימן בישראל, אבנר פרחי, שיזם את הפנייה לקריאת הרחוב אמר בעקבות החלטת ועדת השמות: "אני מודה לראש העיר, צביקה גנדלמן, ולסגנית ראש העיר ויו"ר ועדת השמות חדוה יחזקאלי, על ההחלטה התקדימית במדינת ישראל להנציח את פרשת ילדי תימן. כולי תקווה שרשויות נוספות בארץ ילכו בעקבות חדרה וינציחו אף הן את הפרשה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כנראה כבודו מהחוטפים