לאחר 90 שנה: אורחים מסוג אחר ב'ליובאוויטש'

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לאחר 90 שנה: אורחים מסוג אחר ב'ליובאוויטש'

    90 שנה אחרי: בליובאוויטש ביקרו אנשי ממשל על קברי האדמו"רים הרבי ה'צמח צדק' והרבי המהר"ש זיע"א

    המשלחת ונכבדי הקהילה
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאות 90 שנה לחג הגאולה, זכתה העיירה 'ליובאוויטש' לאורחים מסוג שונה לגמרי. לביקור רשמי בעיירה הגיעו מושל פלך 'סמולנסק' ברוסיה, כשהוא מלוּוה בראש מחוז 'רודניא' ובאנשי ממשל בכירים נוספים.

    "שניאורסאהן, אורחים באו לבקרנו" – זה קרה בליל ט"ו בסיון תרפ"ז – ליל המאסר הנורא של הרבי הריי"צ נ"ע. באישון ליל פורצים מלאכי החבלה של הג.פ.או. לביתו של הרבי ברחוב 'מאחאוואיא' בלנינגרד. בהשגחה פרטית, נעדר הרבי נשיא דורנו – חתנו של הרבי הריי"צ – באותה השעה מבית רבנו. אנשי היבסקציה, נחמנסון ולולב, מציבים שומרים בדלתות הבית ובין החדרים. הרבנית חיה מושקא מנצלת את ההזדמנות, ומחלון הדירה הפתוח היא מצליחה להעביר מסר לרבי, שבדיוק באותה השעה התקדם לכיוון הבית: "שניאורסאהן, אורחים באו לבקרנו…". הרבי מיד סב על עקביו ופנה לטפל בצעדים החיוניים הראשונים להצלת הרבי הריי"צ והכתבים הקדושים שבבית. כך התחילה פרשת המאסר והגאולה, שאת תוצאותיה ופירותיה אנו ממשיכים לראות עד היום הזה.

    בדיוק בימים אלו, במלאות 90 שנה לחג הגאולה, זכתה העיירה 'ליובאוויטש' לאורחים מסוג שונה לגמרי. ביום רביעי ח"י בתמוז, הגיע אל העיירה לביקור רשמי, המושל של פלך 'סמולנסק' ברוסיה, שהגיע כשהוא מלוּוה בראש מחוז 'רודניא' ואנשי ממשל בכירים נוספים.

    את פני המשלחת הנכבדה, קיבל נשיא איגוד הקהילות ברוסיה – הרב אלכסנדר ברדה, האחראי על אחזקת ופיתוח המקומות הקדושים בעיירה ליובאוויטש, ויחד עמו השליח הרב גבריאל גורדון, ומר ברוך בן ציון גורוביץ' – מעסקני ונכבדי הקהילה במוסקבה.

    המשלחת פתחה את הביקור בקבר האחים, בו קבורים 483 יהודי ליובאוויטש הי"ד שנרצחו על ידי הנאצים ימ"ש. לאחר מכן ביקרו באוהלים הקדושים של הרבי הצמח צדק נ"ע והרבי המהר"ש נ"ע, שם נשאו בהתרגשות תפילה לברכה והצלחה עבור כלל תושבי הפלך והמחוז.

    המושל קיבל מהרב גורדון סקירה היסטורית ותמונת מצב מקיפה על בית החיים העתיק בליובאוויטש, ובחן מקרוב את העבודות לשימור האתרים ההיסטוריים המקודשים לכלל היהודים, ולחסידות חב"ד בפרט.

    עם סיום הביקור, הוענק למושל ספר אטלס גיאוגרפי של רוסיה, שיצא לאחרונה לאור במהדורה מיוחדת לתלמידים, ובו מציינים העורכים בהבלטה את הרבי מליובאוויטש, את העיירה ליובאוויטש ואת חסידות חב"ד כולה. המושל הודה לרב ברדה ולרב גורדון על הביקור המיוחד, והורה מיידית לאנשי צוותו להגיש כל עזרה שתידרש בעניין ליובאוויטש.



    0 תגובות