- רדיו קול חי - -

זהירות בדרכים: הדרכה מיוחדת לילדי החינוך המיוחד בבני ברק

מתנדבי איחוד הצלה, חובשים ופרמדיקים, העבירו בשבועות האחרונים הדרכת זהירות בדרכים לתלמידי 40 גני ילדים מהחינוך המיוחד בבני ברק. ההדרכה התבצעה לקראת יציאת הילדים לחופש הגדול.

"בחופשות אנו עדים למעורבות גדולה יותר של ילדים בתאונות דרכים, ביניהם גם ילדים מהחינוך המיוחד", מסביר אפי פלדמן, ראש סניף בני ברק באיחוד הצלה. "ההדרכה מול כיתה של ילדים מהחינוך המיוחד היא שונה מהדרכה בגן רגיל. לכן, צוות המדריכים שלנו קיבלו הכשרה מיוחדת לפעילות מול ילדי החינוך המיוחד ובחודש האחרון פעלו ב-40 גנים בעיר".

"אנחנו מרגישים שהדגשים שהעברנו בנושא זהירות בכביש בסביבת הבית, ברחוב ובמסגרת טיולים חלחלו ונטמעו היטב, הרבה בזכות הגישה של המדריכים ושיתוף הפעולה מצד הצוות החינוכי של המוסדות. שמחנו לקבל תגובות חיוביות מאוד מצד מנהלי המוסדות ומצד ההורים שהסכימו שההדרכה היא חיונית לביטחונם של הילדים, בכלל ובפרט לקראת היציאה לחופש". פלדמן מוסיף כי "בכוונתנו להרחיב את הפעילות הזאת לגנים נוספים בעיר ואנו מזמינים את מנהלי המוסדות לפנות אלינו לתיאום ההדרכות".

מניתוח נתונים של עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בממוצע בכל חופש גדול נפגעים בממוצע 1,144 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. מהנתונים עולה כי 12 ילדים ובני נוער נהרגים בממוצע בכל חופש גדול, 82 ילדים ובני נוער נפצעים באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר כי "תקופת החופש הגדול טומנת בחובה סכנות רבות עבור הילדים במיוחד בכביש מאחר והם לא נמצאים במסגרת אשר מגוננת עליהם. בכל קיץ יותר מדי ילדים נפגעים בתאונות דרכים שניתן היה למנוע. חייבים להגביר את המודעות בקרב הילדים וההורים לסכנות שהאופניים החשמליים וההוברבורדים מציבים בפניהם. כולנו חייבים לעשות הכל כדי שכל הילדים שיצאו לחופש הגדול גם יתחילו את שנת הלימודים הבאה בריאים ושלמים".