תיעוד • הצצה למפות המודיעין ברצועת עזה

    קובי פינקלר 2 Comment on תיעוד • הצצה למפות המודיעין ברצועת עזה

    פיקוד הדרום מספק הנצצה נדירה למפות המנהרות ברצועת עזה | המסקנה ללא כל ספק: חמאס ממשיך להשתמש בתשתית ובמעטה אזרחי למימוש מטרותיו הטרוריסטיות | אלוף פיקוד הדרום: "אנחנו יודעים שבתוך מבנים מאוכלסים בצפון רצועת עזה יש מנהרות ופתחי מנהרות המשמשות את החמאס לקראת עימות עם ישראל"

    במעטה אזרחי צילום: דובר צה"ל
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה אחרי שיגור עוד רקטה מתוך רצועת עזה לשטח ישראל מתייצב אלוף פיקוד הדרום האלוף אייל זמיר וקובע "בתוך מבנים מאוכלסים בצפון רצועת עזה יש מנהרות ופתחי מנהרות המשמשות את החמאס לקראת עימות עם ישראל ואנו יודעים זאת".

    האלוף זמיר, יודע להצביע בצורה מדויקת על מבנים שבהם מתגוררות מספר משפחות בתוך בנין בין 6 קומות כשבחלק התחתון בתוך חניון תת קרקעי למכוניות, מצויים פתחי מנהרות שמובילות לכיוון שטח ישראל " מבנה אחד בתוך מחנה הפליטים שאטי, נבנה בשנתיים האחרונות" אומר האלוף זמיר ומוסיף "יש לנו מידע על מנהרות וכאשר נחליט לתקוף אותם נעשה זאת".

    עזה 02

    "אחד המבנים", יודע לספר האלוף "הוא ביתו של עמר מחמד מחמוד חמאד – פעיל חמאס המתגורר עם אביו ואחיו בבית. האיש נשוי + 5 ובתוך המבנה בו הוא מתגורר בבית להייא, ישנו פיר כניסה ותשתית תת קרקע של ארגון חמאס המקושר למסגד הסמוך" מספר זמיר.

    עזה 03

    אלוף פיקוד הדרום יודע גם להעביר מסר ברור וחד לחמאס "אני חושב שההרתעה קיימת אבל אם הם ירצו לצאת ללחימה יש לנו מספיק כח ומידע מודיעיני לפגוע בהם". להמחשת דבריו הוא מספק תצלומים מביתם של אזרחים תמימים לכאורה,שבתוך ביתם מצויה תשתית תת קרקעית שאמורה לשמש את החמאס בעת לחימה.

    ואיך צה"ל נערך לקראת כל זאת? כבר כמה שבועות שבשטח שוקדים צוותים גדולים לבניית המכשול הגדול שיחצוץ בין רצועת עזה לשטח ישראל "הקיר והמכשול הזה בנו יבנה. אנו הבאנו פתרון, גם במחיר מערכה מוצדקת מבחינתנו. המכשול נבנה כולו בשטחינו ועל כן אין שום הצדקה מצד חמאס לפגוע בו" מסביר האלוף ומספק רמז ברור ועבה כלפי החמאס " אל תנסו אותנו. אנחנו יודעים הרבה".

    הערכת המצב בצבא שאמנם יש הרתעה אך זו יכולה בהחלט להשתנות בכל רגע "ההבנה היא שזו גזרה נפיצה ולכן עיקר המאמץ הוא שיקום המוכנות למלחמה מתוך הבנה על המצב " אומר האלוף זמיר ומביא דוגמא לכך שרק השבוע התקיים תרגיל גדול של חטיבת גבעתי, זאת לצד תרגיל של חטיבה 401 של השריון וחטיבת הנח"ל והכל בפרק זמן קצר.

    האם זה אומר שאנחנו הולכים לתקוף על כל פיר וכל מנהרה שאנו יודעים? לאלוף הפיקוד יש מסר ברור "לא כל פיר שאנו מגלים אנו תוקפים אותו. כל דבר בעתו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צה"ל : אשרי הזוכה.